Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbó hiba okozhatja?

Turbó hiba okozhatja?

Figyelt kérdés
A jelenség a következő: hidegen, első elindulásnál szép fütyülése van a turbónak, mint a legtöbb turbós motornál. 40-50 fölött negyedikben hangosabban fütyül, mélyebb hanggal, mint kis sebességnél. Főleg ha tartom mondjuk 50-en. Meleg motornál indulás után viszont abszolút nem hallani a feltöltőt, ugyanakkor az 50-es tempónál ugyanúgy megfigyelhető az előbb leírt fütyülés. Ez vajon turbó hiba vagy valami tömítés, esetleg nyomásszabályozótól lehet? Vagy pedig normális?
2014. jan. 18. 18:54
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:

8 turbós autónk volt már eddig a családban,

ezért bátran merem mondani,hogy amíg jó a turbó,addig semmiféle fütyülő ,sziszegő hangja nincs ,

2014. jan. 18. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:

Én is pont ezt akartam írni. Én legfeljebb nagyon hirtelen gázelvételkor lehúzott ablaknál hallok belőle valami kis halk szisszenést.

Ha az utastérből is határozott fütyülő vagy sziszegő hangot hallasz, akkor ott valami gond lehet.

2014. jan. 18. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:

Az én autómban kettő turbó van és egyik sem fütyül.


Milyen motorról van szó amúgy?

2014. jan. 18. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! 1.9TD 75hp
2014. jan. 18. 21:08
 5/16 anonim ***** válasza:
100%

A turbó fütyül valamilyen szinten, ott már baj van, ha ezt nem teszi. Egy idő után az ember füle megszokja, de olyan nincs, hogy a turbó nem fütyül.


A kérdést illetően annyit tudnék írni, hogy vidd el diagnosztikára.

Ha jól értelmezem az általad írtakat, akkor negyedikben 50-nél szépen fütyül, indítás után közvetlenül. Tehát a fordulatszám adott. Mikor a motor bemelegszik, szintén 50-nél elhalkul / elnémul a turbó? A fordulatszám ekkor ugyanott van, mint hidegen?

2014. jan. 18. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 A kérdező kommentje:
1-es, kettes, mikor kipörög váltanék, ott van az igazi hang. Nem hangos, nem mély, szinte hallani, hogy a kompresszorkerék fújja be a levegőt. 50-es tempónál mikor csak tartom a sebességet, lágyan, mélyebben, hangosabban fütyül. Ahogy növekszik a fordulat hallani, hogy jobban felpörög, de egyre halkabb is lesz. Melegen ugyanez a helyzet itt, csak az a különbség, hogy 1-es 2-esnél nem hallom, hogy dolgozna..
2014. jan. 18. 22:36
 7/16 anonim ***** válasza:

Azonos sebességi fokozatban (hidegen és melegen) 50 km/h sebességnél a fordulatszám megegyezik?

Vagy máshogy kérdezem: azonos seb. fok.-ban azonos fordulaton ugyanakkora sebességgel halad a verda?

2014. jan. 18. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

"A turbó fütyül valamilyen szinten, ott már baj van, ha ezt nem teszi. Egy idő után az ember füle megszokja, de olyan nincs, hogy a turbó nem fütyül. "

Persze, van hangja a feltöltőnek, de átlag autókban ez menet közben nem hallatszik be az utastérbe és általában az a gyanús, amikor már igen.

Ezért is írtuk, hogy ott már baj van.

2014. jan. 18. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

Nem kötekedni akartam, bocsi ha úgy jött le. :D

Csak hozzátettem az én gondolatomat is, hogy kerek legyen.

2014. jan. 18. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:

Semmi probléma nincs, örülök, hogy megosztod a véleményedet! Fordulattal szerintem nincs baj, csupán számomra a hideg, meleg motor közti különbség tűnik érdekesnek. Ilyesmi a hangja hidegen, ezt nem hallom meleg motornál:

http://www.youtube.com/watch?v=CDy5815gcX0

2014. jan. 18. 23:22
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!