Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem tölt a turbó, mi lehet a...

Fuuton kérdése:

Nem tölt a turbó, mi lehet a hiba?

Figyelt kérdés

Van egy Renault Laguna I/II 1.9 dTi-nk és a motor nagyon lassan pörög fel, már kettesben se nagyon pörög 3000 fölé, és 2000-től is már csak nagyon lassan. Az autó végsebessége kb. 105 km/h és idáig is kb 50-60 másodperc alatt gyorsul fel. A fogyasztáson nem vettünk észre változást.

Ebből mi azt a következtetést vontuk le - persze nem biztos, hogy helyesen - , hogy nem tölt a turbó.

Felküldtük hát a turbót javításra, és azt mondták, hogy szerkezetileg semmi baja nincsen, viszont azért nem 100%-os már, tehát mint egy átlagos 10 éves turbó, olyan állapotban van.

Ha a turbó szerkezetileg nem hibás, akkor mégis mi lehet még a baja?


2014. okt. 30. 19:20
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:

Lehet hogy üzemanyagot nem kap eleget a motor, ha nem töltene a turbó akkor rettenetesen kormolna (ilyen az is amikor kilyukad vagy lecsúszik a csonkról a turbócső.

Nem ismerem ennek az autónak a motorirányító és üzemanyagrendszerét, de ha van benne légtömegmérő akkor még azzal is lehet baj.

2014. okt. 30. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:

Az is van benne.

Arra gondoltam még, hogy a cső amin át a levegő turbóból a motorba jut az nem lehet-e lyukas, egyáltalán milyen anyagból van?

Ma vetettem egy pillantást a turbóra, csak sötét volt és már nem láttam sok mindent.

Mert a kocsiban még ilyen cső nem volt cserélve, és ha ez a pl gumiból van, akkor könnyen lehet, hogy elszökik a nyomás, hiába tölt a turbó.

2014. okt. 30. 20:05
 3/16 anonim ***** válasza:

Tipikus Laguna betegség. Nézz szét itt, csomóan írják, hogy besz*rik a turbója.

Pl:


[link]


Vidd szervízbe amíg még menthető.

2014. okt. 30. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 A kérdező kommentje:
Ez más, egyszerűen csak nem tölt, egyébként már lassan 3 éve ilyen. És azóta belement legalább 30 000 km, tehát ilyen probléma szerencsére nincs.
2014. okt. 30. 20:13
 5/16 anonim ***** válasza:
És honnan tudod hogy nem tölt? Levegőtől nem fog menni. Kap elég anyagot is mellé?
2014. okt. 30. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

Ha maga a turbó nem tölt, annak csak két oka lehet:

felakadt a waste-gate vagy simán sz@r.


hHa tölt és elvész máshol a töltőnyomás, akkor meg nem a turbó a rossz. Le kellene nyomáspróbázni az egyes csőszakaszokat és az intercoolert. Az sme kizárt, hogy OBD-n ki lehet olvasni a töltőnyomást és akkor kiderül van e levegő vagy nincs. Ha a levegős oldalt kizártátok, akkor jöhet az üzemanyagos rész, CR szivattyú nyomásmérés, befecskendezési kép stb..


Persze lehet ránézéssel is szerelni, csak nem nagyon lesz eredménye. Szerintem vidd szervizbe, hogy nézzék át, keressék meg mi a hiba oka.

2014. okt. 31. 01:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
Dieselen nincs waste gate.
2014. okt. 31. 06:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
A szivórendszer nincsen véletlenül tele olajsárral, kokszszal?
2014. okt. 31. 06:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

"Dieselen nincs waste gate."


Jah, ezt mindig elfelejtem. Erről majd szólj már a BorgWarnernek is légyszi, mert szerintem ők is elfelejtették:


[link]


[link]

2014. okt. 31. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim válasza:
Haló-haló, vegyél egy új turbót.. Hétfő folyamán a 121e km-es Laguna 2-es 2004 kiadású 1.9 dci motoros kisautóm megadta magát éjszaka a szokásos 60km távomon.. eszméletlen nagy koromfelhő mögöttem olaj kiszippantva a motorból villog minden a műszerfalon mint ha egy discoban lettem volna egyből tudtam hogy elszállt a turbo, a motor csak pergett és pergett felfele már már 4500-5000-es fordulatszámon voltam mikor mondom itt cselekedni kell máskülönben kidobhatom a motort is mivel este volt a levegőcsövet elszorítani nem tudtam mert lófaszt nem láttam volna a motortérbe hanem bebasztam 6.ba és satufékeztem aztán szépen hazahúztuk munkatársammal.. ma voltam az autószerelőnél kidobta a turbót belőle lógott az egész a maga kis házában, ahogy haza értem meg is rendeltem bele az újat a wizard turbóról parancsolj itt a link: [link] én az olasz turbo railt választottam szerintem semmivel nem lesz rosszabb mint az eredeti francia.. teljesen mind1 mind a kettő szar.. a bmw-n nincs ilyen bajom.. csak 50 ezer forinttal olcsóbban megúszom mint az eredeti francia ráadásul munkadíj stb.. tehát 80 ezer +ban leszek és lehet tovább bírja mint ez.. laguna tipikus turbo széria hibás vagy én nem tudom.. olvastam a neten a faszi is 110e km-nél gatya lett a turboja.. vagy még ha nem gyorsul nézesd meg a magasnyomású szivattyút, vagy dobasd ki belőle a szűrőt és bele 1 új.. vagy nem jött még elő a service led? lehet csak szervíz módban van az autód.. akkor szokott így menni még a kocsi ha minden rendben is van de átváltott valamiért szerviz mód.. tegyük fel túlpörgetted a motort.. felmelegedett, kevés volt az olaj benne stb.. jövőhéten jön a turbó basszuk bele aztán hajtom tovább még szét nem hullik hallattam.. eladni biztos nem fogom bár szívem szerint azt tenném de szaré hugyé nem adom oda annyit nekem is megér hogy üssem vágjam de kár volna mert egyébként meg szépen néz ki a mai napig :) remélem találtál benne okosságokat.
2014. okt. 31. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!