Mi a véleményetek arról, ha valaki városban, mikor látja, hogy piros a lámpa, vagy sok gyalogos fog áthaladni a következő gyalogátkelő helyen, jó előre kiteszi üresbe autóját és szépen alapjáraton gurul oda és áll meg?
Bevallom én így vezetek. Ha kicsi a forgalom akkor különösen, picit nagyobb forgalomban, már mérlegelek (biztonsági szempont, forgalom ritmusa).
Csak addig gyorsítok, amíg feltétlen szükséges, sohasem akarok elsőként odaérni a piros lámpához!
Ezzel szemben látom, hogy a többség az utolsó pillanatig nyomja a gázt, majd fékez egy közepeset.
Nyilván az élvezet faktor is érthető egy szintig. (Sok dolog van, amiről tudjuk, hogy nem éri meg az árát, viszont "finom"...) Ezt is meg tudom érteni!
Van más is, aki így vezet?
Engem most szerdán konkrétan eldudáltak azért, mert Budapesten városon belül a 60-as korlátozásnál csak 65-tel voltam hajlandó gyorshajtani, nem 80-90-nel mint egyesek.
Majd ha kifizetik helyettem a 30.000-es csekket akkor én is nyomom annyival!
De hasonló a helyzet a várostól kifelé az egyik autópályán. 80-as korlátozás van jó darabig sok kilométeren keresztül, ami többször meg is van ismételve. Itt 85-90-re szoktam állítani a tempomatot. Már ezzel is túllépem a megengedettet, de azt gondolom talán ennyi még belefér. Úgy húznak el mellettem sokan 140-150-nel hogy csak na. Rajtam kívül szinte senki nem tartja be a korlátozást. Volt hogy 90-nel mentem és a kamionok előzgettek, ami elvileg tilos lenne nekik.
Attól hogy kopik a fék, nem félek. Ugyanis pont az a baj, hogy túl keveset fékezek. 200km-eket megteszek úgy pályán, hogy hozzá se érek a fékpedálhoz. Így tizedét se használom a féket annak, mint aki városban közlekedik ugyan ennyi km-t. Most lesz 2 éves az autóm. De emiatt olyan durván rozsdásodnak a féktárcsáim mint egy elhanyagolt 15 éves autóé. A szerelőm is azt tanácsolta hogy próbáljak meg többet és intenzívebbeket fékezni.
3000 fölé ritkán pörgetem a motort, ami 16 szelepes. Kb 2700-2800-as fordulaton vagyok 130km/h-nál. Nem igen szoktam lényegesen e fölé menni. Még egy jól kihúzatott intenzív gyorsításkor is 3000 körül elváltom. 6000-ig ha akarnám se tudnám pörgetni, mert 5200-nál tilt az elektronika.
Ez nagyon jó városi vezetéstechnikai tanács, bevallom én ritkán vagyok dugóban és ha ott vagyok, akkor "harmonikázom" a többiekkel, a sok elindulás pedig sok energiát igényel.
9.: "Én inkább azt a taktikát követem hogy ha araszol a sor vagy lassabban halad mint 50 városban, akkor lemaradok az előttem lévőtől aki meg a fékezget állandóan mert a seggébben van az ő előtte lévőnek. Így meg lehet szakítani a sor "harmónikázását" ami felesleges gyorsításokból és lassításokból áll. Ha lámpa miatt kell lassítani akkor arra törekszem hogy ne álljon meg teljesen az autó hanem gurulásból tudjak ismét gyorsítani, ez jó a fogyasztásnak és a kuplungnak is."
10.: Igen, ez igaz, tanítják is talán, hogy a hajtás nélküli közlekedés veszélyes!
(Nyilván hajtás nélkül eszembe nem jut pl. kanyarodni, most csak a lámpa előtti jól belátható gurulásról beszélek. És igen, mint sokan írják, egy gyors gyorsítás itt is életet menthet adott esetben, ez is megfontolandó!)
Visszatértem a "jóöreg" és biztonságos motorfékes + üzemifékes vezetéshez. Pénteken kellett első fékbetéteket cserélni, túl gyorsan elkoptak, ez 5000 Ft, de figyelmeztetés! A tárcsák cseréje, ill. hátsó dobok, szabályozása (esetleg cseréje), már nem lenne ennyire könnyed kiadás...
Ráadásul a vizes, nyálkás úton, szerintem különösen veszélyes is a motorféket nélkülöző vezetési stílus!
Robogóval csináltam hogy mikor láttam h még javában piros akkor szép lassan odagurultam, de közben vki kielőzött h elém kerüljön a lámpánál.
Autóval azért nem érdemes üresbe tenni menet közben mert ha hirtelen gyorsítani kell akkor ezt nem tudod gyorsan megtenni, ráadásul motorfékkel 0 a fogyasztás és a féket is kíméled.
Én csak a piroshoz érve veszem ki üresbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!