Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a véleményetek arról, ha...

Mi a véleményetek arról, ha valaki városban, mikor látja, hogy piros a lámpa, vagy sok gyalogos fog áthaladni a következő gyalogátkelő helyen, jó előre kiteszi üresbe autóját és szépen alapjáraton gurul oda és áll meg?

Figyelt kérdés

Bevallom én így vezetek. Ha kicsi a forgalom akkor különösen, picit nagyobb forgalomban, már mérlegelek (biztonsági szempont, forgalom ritmusa).

Csak addig gyorsítok, amíg feltétlen szükséges, sohasem akarok elsőként odaérni a piros lámpához!

Ezzel szemben látom, hogy a többség az utolsó pillanatig nyomja a gázt, majd fékez egy közepeset.

Nyilván az élvezet faktor is érthető egy szintig. (Sok dolog van, amiről tudjuk, hogy nem éri meg az árát, viszont "finom"...) Ezt is meg tudom érteni!

Van más is, aki így vezet?



#fogyasztás #vezetési stílus #varosi vezetes #üzemanyagtakarékos vezetés #környezettudatosabb vezetés
2014. okt. 23. 17:30
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:

Nálunk több helyen is vannak olyan lámpák, amik számolnak vissza, hogy meddig van piros. Ha pl van még ilyen 15-20 másodperc, akkor én is simán üresbe rakom, és odagurulok. Meg kis forgalmú lejtős szakaszon is néha.

Ha nagy a forgalom, akkor nem igazán éri meg. Ha hirtelen gyorsítani kéne, hogy elkerülj egy balesetet mondjuk, akkor nem túl szerencsés üresben gurulgatni. :)

2014. okt. 23. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
17%
Azért sem szerencsés üresben gurulni, mert motorféknél az ECU lekapcsolja a befecskendezést ergo null fogyasztás az autónak, kevesebb kopás a féknek.
2014. okt. 23. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:

Én ott vezetek így, ahol betéve ismerem a lámpákat, tehát a munkahely és a lakóhely között. (Egyébként ezzel is vigyázni kell, mert a megszokásból vezetés is veszélyes!)


Bevallom van olyan nagy kereszteződés, ahol, ha épp akkor érek oda, amikor pirosra vált (közel perces várakozási idővel), a motort is leállítom.


Baleset? Ráfutás elszenvedése esetén jobb, ha sebességben vagy? Igaz, ha észreveszem és van hely, előre lehet "menekülni".

Amivel vigyázni kell, hogy a fékerőrásegítő alapjáraton nem dolgozik megfelelően (kicsi a vákuum), így gurulás közben nem lehet akkorát fékezni! Illetve nincs motorfék.

Ezt bele kell kalkulálni! Ill. sokakat idegesíthet, akik hozzá vannak szokva a nagy gázadás, nagy fékezés stílushoz (nagy BMW, városi terepjárók, egyszóval, ahol van pénz és nem számít, hogy a szegény ember autója 40 km-re 1800 Ft-ot "fogyaszt", a dolgozó ebédje a menzán, pedig 650 Ft-ba kerül, tehát inkább tankolsz, mint eszel, hogy dolgozhass!).

Viszont üzemanyagtakarékos.

2014. okt. 23. 18:05
 4/16 A kérdező kommentje:
2.: Ott lehet a pont! Tehát, ha érzékeli, hogy a gázpedálállás alaphelyzetben van, a motorfordulatszám, pedig magas (úgy tudom elképzelni, hogy az alapjárati fordulatszám feletti, ezt nézi, mivel annyi üzemanyagot itt is kell adjon, mint alapjáraton, mert hogyan különbözteti meg a motorfékes fázist az alapjárati fázistól). Lehet, rosszul gondolom, nem értek hozzá. Ha nem ad alapjárati üzemanyagmennyiséget, akkor a motorfékes fázis végén az alapjárati fordulat közelében könnyen lefulladhatna a motor. Persze lehet nem így van szabályozva.
2014. okt. 23. 18:19
 5/16 anonim ***** válasza:
Az hogy nem élvezi a tádé erejét.
2014. okt. 23. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

Mi lenne?! Kicsit buta a kérdésed. Kb mintha azt kérdeznéd mi a véleményem arról, hogy ha valaki gyorsítani akar, akkor a gázra lép...


Én még autópályán is kirakom üresbe bizonyos helyzetekben: Van egy több mint 1 km hosszú lejtő a végén egy 110-es korlátozással. Az elején ha 138-cal megyek és kirakom üresbe és végig gurulom. A végére pont 110 lesz a sebességem. Ez alatt elfogyaszt az autóm az alapjárat miatt 87 fillérnyi gázolajat. Ha ezt sebességben teszem, nem csak a légellenállás és a gördülési ellenállás lassít, hanem a motorfék is. Így 110 alatt lesz a sebességem a lejtő végére. Így időt is vesztek és gyorsítanom kell, ami bőven elviszi a gurulás alatt megspórolt 87 fillért.

A másik lehetőség, hogy a lejtőn lefelé is adok egy kis gázt, hogy a végére ne essen 110 alá a sebességem. Ekkor pedig nem nulla a fogyasztás, tehát megint elmegy a 87 fillér.

2014. okt. 23. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:

:-) "tádé"! :-) Gyí te! Ez jó!


Persze persze, igaz motorvezérlés, de akkor is takarékosabb a gurulás, ha hosszan gurulsz, mert távolról látod, hogy piros! Mivel a motorfék + üzemi fék kombináció állít meg a leggyorsabban, így ebben az üzemben nyomod 50 km/h-val a legtovább a megállás előtt!


És ugye addig "tádé" zabos! :)

2014. okt. 23. 20:08
 8/16 A kérdező kommentje:

6.: Igen, valóban, igazad van.


138 km/h-nál üresbe! Én csak 90 km/h-ról szoktam a 60-as tábla előtt gurulással lelassítani, ha nincs mögöttem senki, ill. ebben az esetben a körforgók előtt is így vezetek. Jó, száraz úton (vízszintes), 90 km/h esetén, ha egyenesen tartod a kormányt elég sokat gurulhatsz üresben, amire 60 km/h-ra lassulsz.

Illetve ha ismerem az utat, akkor nem gyorsítok fel, ha tudom, hogy cirka 500 m múlva megint 60-as táblát kapok.

Sokszor látom, hogy elnyomják itt az emberek 100 km/h-ig, majd betartják a 60 km/h-át egy jókora fékezéssel.


De a legviccesebb az szokott lenni, amikor elémvágnak nagygázzal városban, majd elhúznak és a következő pirosnál komótosan gurulok az illető mellé be...


Viszont kövezzenek meg, de bevallom, a lakott területet elhagyva a kinnfelejtett 40-es, majd 30-as táblák mellett bizony sokszor 50-el megyek el...

Majd egyszer egy trafipax megkövez...

viszont városban sohasem követem azok példáját, akik 50 km/h helyett 60-al (Esetleg gyorsabban.) közlekednek. Valljuk meg, a többség ezt teszi, még vidéken is, ha kétsávos utat lát...

2014. okt. 23. 20:22
 9/16 anonim ***** válasza:

Nem feltétlenül előnyösebb üresben gurulni mint elvenni kissé a gázt és úgy lassulni. Ha csak a légellenállás lassítja az autót akkor nagyon nagy távon lassul le, vagy ha kisebb távon akarunk így lassítani akkor nagyobb marad a sebesség, tehát fékezni kell ami koptatja a féket. A motornak az alapjárat nem a legkisebb terhelést jelenti, plusz akkor is van némi fogyasztás mert a motornak üzemanyagot kell elégetnie hogy saját magát forgassa illetve a segédberendezéseket működtesse (generátor, vízpumpa, olajpumpa, szervószivattyú, stb. Azonkívül ha gyorsítanod kell akkor vissza kell tenni sebességbe a váltót, az meg egyrészt macera, másrészt időbe telik, meg a kuplungot is koptatja valamelyest, hacsak nem gázfröccsözöl meg duplakuplungolsz, de az szintén üzemanyagot igényel.

Én inkább azt a taktikát követem hogy ha araszol a sor vagy lassabban halad mint 50 városban, akkor lemaradok az előttem lévőtől aki meg a fékezget állandóan mert a seggébben van az ő előtte lévőnek. Így meg lehet szakítani a sor "harmónikázását" ami felesleges gyorsításokból és lassításokból áll. Ha lámpa miatt kell lassítani akkor arra törekszem hogy ne álljon meg teljesen az autó hanem gurulásból tudjak ismét gyorsítani, ez jó a fogyasztásnak és a kuplungnak is.

Napi ingában a XVII. és a X. kerület között ritkán fogyaszt 6 litert az 1.4-es benzines Fiat, inkább 5.7 szokott lenni az átlagom. Ennél kevesebbet már csak mások jelentős akadályozásával lehetne kihozni belőle, de egye fene azt az 1-2 decilitert, azért nem jó az ha édesanyám csuklik állandóan... Na meg néha nekem is jól esik egy-egy "alvó" vezető megelőzése, hát ilyenkor elengedem 3000 fölé a fordulatszámot. A "buta" 8 szelepes motor elég jól tűri ezt a spórolós üzemmódot. Sok 16V sofőr meg arra panaszkodik hogy kokszolódik a motor ha nem pörgeti néha 6000-ig. Hát azt hiszem az nem a takarékos vezetésről szól.

2014. okt. 23. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

Én is úgy mentem egy ideig hogy kivágtam üresbe, aztán hadd guruljon.

De egy hajnali munkába menetel volt hogy motorfékkel lassultam a lámpáig (valami megérzés, vagy nem is tudom..), és nézegettem a jobb oldali tükröt, hogy jéé, még belül is jelzi egy kis LED, ha indexelek... Amikoris hirtelen kivágódott úgy 100-al egy Merci a betorkolló utcából.. Ha nem nyomok egy padlógázt, úgy oldalbatalál hogy szerintem a másik oldalt levő háztömb fogott volna meg.

Az a fa.zkalap meg keresztberakta, és befarolt a másik irányba..

Azóta van hogy a lámpánál is kuplunggal állok.

2014. okt. 23. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!