Ha fel kapcsolom a világitást az autómon meg változik a hangja mintha kicsit erőlködne olyan mint amikor klimával megy alapjáraton! Mi lehet?
Semmi. Ilyen.
A világítás fogyaszt, a két fényszóró, a négy helyzetjelzőizzó, a két rendszámvilágítás együtt összesen vagy 150W, ami 12A terhelés növekedés a generátornak. A feszültségszabályzó több gerjesztést ad a generátor forgórészére, az megtartja a 14,2 V feszültséget, viszont jobban terheli a motort. A motornak leesne a fordulatszáma, de a motorvezérlő beavatkozik, az alapjárati léptetőmotor ad neki egy kis levegőt, az injektorok ugyanannyival több benzint... az eredmény: a fordulatszám nem változik, csak olyan lesz a hangja, mintha "kicsit erölködne", ami igaz is.
Diagnosztikát rádugva látni is lehet, hogy az alapból 0,5l / óra alapjárati fogyasztás a világítás bekapcsolásával felmegy 0,7-re. Klímával akár 1,1-re is.
első,erre van valami ésszerű leírás mert én akárkivel beszéltem autószerelő,erős áramú elektro technikus mind azt mondták hogy baromság hogy többet fogyaszt.
autó szerelő azt mondta olyan áttétel van a generátornál hogy ne terhelje a motort,a technikus pedig hogy az hogy milyen erős a generátor a tekercsétől a réz huzaltól függ nem attól milyen nehezen lehet tekerni.
nekem a hifi felvesz vagy 130-140A eket is akár de a fogyasztásom nem nőt meg.
1.2es benzines.
a klíma pedig teljesen másként működik azért csökkenti a teljesítményt,pusztán energia forrás elmondásuk szerint nem.
"olyan áttétel van a generátornál hogy ne terhelje a motor"
Szerinted a generátor ingyen, a motor terhelése nélkül adja az áramot (teljesítményt)?
Akkor már meg is valósítható az örökmozgó, kár, hogy én kimaradok belőle.
Azért tippem nekem is van: szedjük a generátor ékszíját, akkor biztos nem terhel....
" milyen erős a generátor a tekercsétől a réz huzaltól függ nem attól milyen nehezen lehet tekerni."
Ne keverjük a generátor teljesítményét (ami a leadható maximális árama és valóban a réz huzaltól is függ), a pillanatnyi terheléstől függő meghajtási teljesítmény igénnyel. Ez két külön dolog.
"a klíma pedig teljesen másként működik azért csökkenti a teljesítményt,pusztán energia forrás elmondásuk szerint nem."
Ezt meg végképp nem lehet értelmezni, hogy a klíma energia forrás lenne??
Szerinted a generátor ingyen, a motor terhelése nélkül adja az áramot (teljesítményt)?
nem azt mondom hogy nem terheli egyáltalán hanem azt hogy ugyan annyira terheli akkor ha 20A áramfelvétel van mint mikor 40A áramfelvétel van.
fizikailag nem változik a terhelés,nagyobb áram hasznosul abból amit elő állít a generátor de a motornak nem lesz nehezebb hajtani a generátort mint alap esetben.
a klímás dolgon nem tudom mit nem értesz.
a klíma működéséből adódóan terheli a motort.
ott a motor ha bekapcsolod a klímát akkor meghajt egy kompresszort ami miatt gyengül a motor és nő a fogyasztás is,még egy sima energia forrás pl izzók vagy fűtés vagy erősítő energiával való ellátása nem terheli a motort,tehát a fogyasztás sem nőhet miatta.
Dirtboy, ne haragudj, de teljesen fogalmatlan vagy, így fogalmak és alapvető ismeretek híján le sem lehet veled állni vitatkozni.
Az autószerelők között pedig vannak ritka ostoba példányok, akik képesek bődületes baromságokat mondani.
Az erősáramú technikus barátod pedig, ha olyat tudott mondani hogy a terheléstől nem függ, hogy mennyire nehéz tekerni a generátort, akkor csak egyszerűen hülye.
Léhégy erős, nem a rézhuzaltól függ a teljesítménye, hanem sokkal inkább a vastól, mennyire lehet felmágnesezni, mennyi a remanenciából adódó vesztesége.
Azért is nem vitatkozom veled, mert én tényeket írtam, Tényekről nem lehet vitatkozni, mert azok egyszerűen csak vannak, és roppant makacsak. Baromira nem érdekel a szakártó barátaid véleménye, amikor rádugom a diagnosztikai csatlakozóra a laptopot, és látom a pillanatnyi fogyasztást, és a motor egyéb paramétereit. Üzemmelegen alapjrat=0,5l/ó. Fényszóróval 0,6-0,7 l/ó. Ködfényszóróval, ablakfűtéssel, ablaktörlővel 0,8 l/ó. Klímával 1,1 l/ó.
Az az áram, amit kiveszel a generátorból, munkát végez. Ugyanezt a munkát be kell táplálni a meghajtásába (+ a mechanikai, gerjesztési, egyenirányítási veszteségek).
Ha megvan, hogy mekkora a generátor fordulatszáma, akkor azt is pontosan ki lehet számolni, hogy hány Newton erővel kell a szíjtárcsát forgatnia az ékszíjnak, hogy ezt a teljesítményt átadja a generátornak. És az az erő bizony összefüggésben van a terhelőárammal.
Ha nem így lenne, a paksi generátorokat sem kéne többszáz megawattos gőzturbinákkal forgatni, hiszen ha nem függ a forgatáshoz szükséges erő a kivett teljesítménytől, öt lóerős csettegő motorja is elvinné.
ez így van én nem vagyok szakmabeli,de ilyen írással nem is győztök meg hiszen saját autómon is tapasztalom hogy nem növeli meg.
nyáron legjobb értékek 5,8-6liter volt 100on.
ez alapsúly és gyári kerekkel /175/65 r14/
hifivel ami plusz 50kiló megvan, ha nem több valamint ugyebár terheli az elektromos rendszert rendesen és 195/55 r15os kerekeken gurul,picit tovább pörgetem mint azelőtt és 6,2nél nem zabál többet.
szóval saját tapasztalat és egy vadidegen ember /te/ véleménye közül inkább a tapasztalatra hallgatok.
de továbbra is fennáll hogy ah honét az infót szedted mutasd meg hagy olvassam el én is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!