Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A pasimnak az a szokása, hogy...

A pasimnak az a szokása, hogy ahol van egy kis lejtő egyből kiveszi üresbe a sebességváltót, mert h költségkímélő meg ilyenek és kezdek én is rászokni. Ez nem tesz rosszat az autónak hosszútávon? Lehet káros hatása?

Figyelt kérdés
2014. szept. 30. 13:36
1 2 3 4
 11/33 anonim ***** válasza:
23%
Ki az a hülye aki ki találta hogy sebességben nem fogyaszt?
2014. szept. 30. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/33 anonim ***** válasza:
30%

"Üresben továbbra is fogyasztana annyit, amennyi az alapjárathoz szükséges."


Na és mennyi is az a "hatalmas" fogyasztás?

Alapjáraton fogyaszt az autóm 0,3 l/h-t.

Tegyük fel van egy 1 km-es lejtőnk amin 100-zal gurulunk. Ezt az utat 36 másodperc alatt tesszük meg.

A fogyasztás ez alatt: 0,003 liter, azaz 3 ml. Forintban 1Ft 23Fillér.


Tegyük hozzá azt is, hogy a lejtőn a gravitáció gyorsító hatása ellensúlyozza a légellenállást és a kerekek gördülési ellenállását. Így a lejtő végén ismét sebességbe kapcsolni ismét csak tartani kell a 100-as tempót.

Míg a motorfék fékez. Egyértelmű, hogy kisebb lesz a sebességed, mint üresben gurulva. Gondolom ez mindenkinek evidens, nem kell részleteznem.

A lejtő alján így csak tegyük fel 80 lesz a sebességed. Igaz hogy amíg motorfékkel gurultál a lejtőn, nem fogyasztott az autó, de utána ismét gyorsítani kell, hogy elérd a kezdeti 100-as tempót. Amire elmegy legalább az a 3 ml és 1Ft 23Fillér, ha nem több!

2014. szept. 30. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/33 szántóvető ***** válasza:
97%
a kérdésre válaszolva:nem tesz rosszat az autónak ill. nincs káros hatása.
2014. szept. 30. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/33 anonim válasza:
75%

A kombináltat javaslom én is.

Az oktató meg azért mondja azt, h használd így, mert ha balesetet okozol és a rendőri nyomozás során felmerül a kérdés, h miért autóztál üresben, akkor őt fogják megrángatni, ha arra hivatkozol, h "hát az oktató azt mondta, h lehet"

Mellesleg ez a "kigyorsítás" egy kajli duma, ahogy látni sokan megeszik.

Valójában arról van szó, h egy kezdő sofőr esetében üresben egy erősebb lejtőn hirtelen nagyon meglódulhat az autó, vagy épp ha végig lábfékkel jössz akkor előfordulhat, h a fokozottabb igénybevételtől csökken a hatásfoka a féknek.

Ami elég lesz ahhoz, h a kanyarban átmenj egy jó 20-30 centit a szembesávba...

Aztán mikor megnézi a műszaki szakértő akkor szemmel fogja látni, h bizony az autó üresben volt és akkor ......

Szal ne aggódj rajta, nem káros és nem veszélyes, ha a fentiek alapján jársz el.

Jah és nem buktam meg forgalmi vizsgán....

2014. szept. 30. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/33 anonim ***** válasza:
6%

Hogyne hogyne.."nincs semmi káros hatása"...xD


Csupán csak a fékbetétek élettartama fog a felére csökkenni,mindamellett hogy egy húzósabb lejtmenetben akár "el is melegedhet" a fék,aztán falfehér arccal fogjátok betuszkolni kettesbe,hogy lassuljon is valamit...

2014. szept. 30. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/33 anonim ***** válasza:
95%

Szerintem itt két külön esetet kéne vizsgálni:


1. Városi forgalomban, vagy hegyi szerpentinen én is motorfékkel jövök le, mert ott ténylegesen szükség van a lassulásra. Még üzemi fékkel olykor rá is kell segíteni.


2. Országúton, vagy autópályán ahol nagy sebességgel haladsz, ott a lejtőn ki szoktam dobni üresbe, mert sokszor még így is lassul kicsit az autó a lejtő aljára. Nem ismerek Magyarországon pl autópályán olyan lejtőt, ami egy 130-140-es tempóhoz képest még gyorsít így üresben.

2014. szept. 30. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/33 anonim ***** válasza:
94%
Senki nem ajánlott olyat, hogy üresben, padlófékkel kell gurulni. A mérlegelést javasoljuk. Nincs semmilyen fékkopás vagy elmelegedés, sőt fékezés sincs. Gurulásról van szó. Ha lassulni akarunk, akkor egyértelmű, hogy motorféket kell használni. Ha a sebesség tartása a cél lejtőn, akkor a lejtő meredekségétől függően kell választani az üresben gurulás és a motorfék közt.
2014. szept. 30. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/33 anonim ***** válasza:

"r3d4me nevű felhasználó válasza:


#3-as is megbukott a gyakorlati vizsgán, kérjük a következő jelentkezőt."


Gondoltam szólok, hogy a vizsga és a való élet lényegesen különbözik! Majd rájössz pár százezer km után...


Egyébként én is csatlakozom a kombinálók táborához: a hegyi szerpentinen érdemes motorfékkel menni, míg az autópályán szabad hagyni gurulni üresben.


Még valami: a Wartburg és a Trabant azért volt szabadonfutós, mert a kétütemű keverék olajozásos motor, motorfék üzemben nem kap kenést. Cserébe ezeken nem volt fékrásegítés sem, amit befolyásolhat, hogy alapjáraton forog a motor, vagy motorfék üzemben.

2014. szept. 30. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/33 anonim ***** válasza:
60%

"9mm nevű felhasználó válasza:


Ki az a hülye aki ki találta hogy sebességben nem fogyaszt?"


Már az én 15 éves francia szarom is lezárja az üzemanyagot, ha a motor fordulata magasabb, mint amit a gázpedál állása megkíván, és ezt a computer jól láthatóan ki is írja, ha épp a pillanatnyi fogyasztás van a kijelzőn!

2014. szept. 30. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/33 anonim ***** válasza:
41%
Te is hülye vagy? Ha nem kapna benzint lefulladna...
2014. szept. 30. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!