A pasimnak az a szokása, hogy ahol van egy kis lejtő egyből kiveszi üresbe a sebességváltót, mert h költségkímélő meg ilyenek és kezdek én is rászokni. Ez nem tesz rosszat az autónak hosszútávon? Lehet káros hatása?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Üresben továbbra is fogyasztana annyit, amennyi az alapjárathoz szükséges."
Na és mennyi is az a "hatalmas" fogyasztás?
Alapjáraton fogyaszt az autóm 0,3 l/h-t.
Tegyük fel van egy 1 km-es lejtőnk amin 100-zal gurulunk. Ezt az utat 36 másodperc alatt tesszük meg.
A fogyasztás ez alatt: 0,003 liter, azaz 3 ml. Forintban 1Ft 23Fillér.
Tegyük hozzá azt is, hogy a lejtőn a gravitáció gyorsító hatása ellensúlyozza a légellenállást és a kerekek gördülési ellenállását. Így a lejtő végén ismét sebességbe kapcsolni ismét csak tartani kell a 100-as tempót.
Míg a motorfék fékez. Egyértelmű, hogy kisebb lesz a sebességed, mint üresben gurulva. Gondolom ez mindenkinek evidens, nem kell részleteznem.
A lejtő alján így csak tegyük fel 80 lesz a sebességed. Igaz hogy amíg motorfékkel gurultál a lejtőn, nem fogyasztott az autó, de utána ismét gyorsítani kell, hogy elérd a kezdeti 100-as tempót. Amire elmegy legalább az a 3 ml és 1Ft 23Fillér, ha nem több!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kombináltat javaslom én is.
Az oktató meg azért mondja azt, h használd így, mert ha balesetet okozol és a rendőri nyomozás során felmerül a kérdés, h miért autóztál üresben, akkor őt fogják megrángatni, ha arra hivatkozol, h "hát az oktató azt mondta, h lehet"
Mellesleg ez a "kigyorsítás" egy kajli duma, ahogy látni sokan megeszik.
Valójában arról van szó, h egy kezdő sofőr esetében üresben egy erősebb lejtőn hirtelen nagyon meglódulhat az autó, vagy épp ha végig lábfékkel jössz akkor előfordulhat, h a fokozottabb igénybevételtől csökken a hatásfoka a féknek.
Ami elég lesz ahhoz, h a kanyarban átmenj egy jó 20-30 centit a szembesávba...
Aztán mikor megnézi a műszaki szakértő akkor szemmel fogja látni, h bizony az autó üresben volt és akkor ......
Szal ne aggódj rajta, nem káros és nem veszélyes, ha a fentiek alapján jársz el.
Jah és nem buktam meg forgalmi vizsgán....
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hogyne hogyne.."nincs semmi káros hatása"...xD
Csupán csak a fékbetétek élettartama fog a felére csökkenni,mindamellett hogy egy húzósabb lejtmenetben akár "el is melegedhet" a fék,aztán falfehér arccal fogjátok betuszkolni kettesbe,hogy lassuljon is valamit...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szerintem itt két külön esetet kéne vizsgálni:
1. Városi forgalomban, vagy hegyi szerpentinen én is motorfékkel jövök le, mert ott ténylegesen szükség van a lassulásra. Még üzemi fékkel olykor rá is kell segíteni.
2. Országúton, vagy autópályán ahol nagy sebességgel haladsz, ott a lejtőn ki szoktam dobni üresbe, mert sokszor még így is lassul kicsit az autó a lejtő aljára. Nem ismerek Magyarországon pl autópályán olyan lejtőt, ami egy 130-140-es tempóhoz képest még gyorsít így üresben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"r3d4me nevű felhasználó válasza:
#3-as is megbukott a gyakorlati vizsgán, kérjük a következő jelentkezőt."
Gondoltam szólok, hogy a vizsga és a való élet lényegesen különbözik! Majd rájössz pár százezer km után...
Egyébként én is csatlakozom a kombinálók táborához: a hegyi szerpentinen érdemes motorfékkel menni, míg az autópályán szabad hagyni gurulni üresben.
Még valami: a Wartburg és a Trabant azért volt szabadonfutós, mert a kétütemű keverék olajozásos motor, motorfék üzemben nem kap kenést. Cserébe ezeken nem volt fékrásegítés sem, amit befolyásolhat, hogy alapjáraton forog a motor, vagy motorfék üzemben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"9mm nevű felhasználó válasza:
Ki az a hülye aki ki találta hogy sebességben nem fogyaszt?"
Már az én 15 éves francia szarom is lezárja az üzemanyagot, ha a motor fordulata magasabb, mint amit a gázpedál állása megkíván, és ezt a computer jól láthatóan ki is írja, ha épp a pillanatnyi fogyasztás van a kijelzőn!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!