A pasimnak az a szokása, hogy ahol van egy kis lejtő egyből kiveszi üresbe a sebességváltót, mert h költségkímélő meg ilyenek és kezdek én is rászokni. Ez nem tesz rosszat az autónak hosszútávon? Lehet káros hatása?
"Üresben továbbra is fogyasztana annyit, amennyi az alapjárathoz szükséges."
Na és mennyi is az a "hatalmas" fogyasztás?
Alapjáraton fogyaszt az autóm 0,3 l/h-t.
Tegyük fel van egy 1 km-es lejtőnk amin 100-zal gurulunk. Ezt az utat 36 másodperc alatt tesszük meg.
A fogyasztás ez alatt: 0,003 liter, azaz 3 ml. Forintban 1Ft 23Fillér.
Tegyük hozzá azt is, hogy a lejtőn a gravitáció gyorsító hatása ellensúlyozza a légellenállást és a kerekek gördülési ellenállását. Így a lejtő végén ismét sebességbe kapcsolni ismét csak tartani kell a 100-as tempót.
Míg a motorfék fékez. Egyértelmű, hogy kisebb lesz a sebességed, mint üresben gurulva. Gondolom ez mindenkinek evidens, nem kell részleteznem.
A lejtő alján így csak tegyük fel 80 lesz a sebességed. Igaz hogy amíg motorfékkel gurultál a lejtőn, nem fogyasztott az autó, de utána ismét gyorsítani kell, hogy elérd a kezdeti 100-as tempót. Amire elmegy legalább az a 3 ml és 1Ft 23Fillér, ha nem több!
A kombináltat javaslom én is.
Az oktató meg azért mondja azt, h használd így, mert ha balesetet okozol és a rendőri nyomozás során felmerül a kérdés, h miért autóztál üresben, akkor őt fogják megrángatni, ha arra hivatkozol, h "hát az oktató azt mondta, h lehet"
Mellesleg ez a "kigyorsítás" egy kajli duma, ahogy látni sokan megeszik.
Valójában arról van szó, h egy kezdő sofőr esetében üresben egy erősebb lejtőn hirtelen nagyon meglódulhat az autó, vagy épp ha végig lábfékkel jössz akkor előfordulhat, h a fokozottabb igénybevételtől csökken a hatásfoka a féknek.
Ami elég lesz ahhoz, h a kanyarban átmenj egy jó 20-30 centit a szembesávba...
Aztán mikor megnézi a műszaki szakértő akkor szemmel fogja látni, h bizony az autó üresben volt és akkor ......
Szal ne aggódj rajta, nem káros és nem veszélyes, ha a fentiek alapján jársz el.
Jah és nem buktam meg forgalmi vizsgán....
Hogyne hogyne.."nincs semmi káros hatása"...xD
Csupán csak a fékbetétek élettartama fog a felére csökkenni,mindamellett hogy egy húzósabb lejtmenetben akár "el is melegedhet" a fék,aztán falfehér arccal fogjátok betuszkolni kettesbe,hogy lassuljon is valamit...
Szerintem itt két külön esetet kéne vizsgálni:
1. Városi forgalomban, vagy hegyi szerpentinen én is motorfékkel jövök le, mert ott ténylegesen szükség van a lassulásra. Még üzemi fékkel olykor rá is kell segíteni.
2. Országúton, vagy autópályán ahol nagy sebességgel haladsz, ott a lejtőn ki szoktam dobni üresbe, mert sokszor még így is lassul kicsit az autó a lejtő aljára. Nem ismerek Magyarországon pl autópályán olyan lejtőt, ami egy 130-140-es tempóhoz képest még gyorsít így üresben.
"r3d4me nevű felhasználó válasza:
#3-as is megbukott a gyakorlati vizsgán, kérjük a következő jelentkezőt."
Gondoltam szólok, hogy a vizsga és a való élet lényegesen különbözik! Majd rájössz pár százezer km után...
Egyébként én is csatlakozom a kombinálók táborához: a hegyi szerpentinen érdemes motorfékkel menni, míg az autópályán szabad hagyni gurulni üresben.
Még valami: a Wartburg és a Trabant azért volt szabadonfutós, mert a kétütemű keverék olajozásos motor, motorfék üzemben nem kap kenést. Cserébe ezeken nem volt fékrásegítés sem, amit befolyásolhat, hogy alapjáraton forog a motor, vagy motorfék üzemben.
"9mm nevű felhasználó válasza:
Ki az a hülye aki ki találta hogy sebességben nem fogyaszt?"
Már az én 15 éves francia szarom is lezárja az üzemanyagot, ha a motor fordulata magasabb, mint amit a gázpedál állása megkíván, és ezt a computer jól láthatóan ki is írja, ha épp a pillanatnyi fogyasztás van a kijelzőn!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!