Van értelme ennek az átalakításnak?
Nincs. A tuningosok körében használt megfelelően kezelt direkt szűrő, sem enged át több retket,de több levegőt sem.
Nem tudom milyen autóval nyomod, de a 3-400 lóerős autókban is tök jól elvan a gyári levegőszűrő, még a mérete sem lényegesen nagyobb.
Hát...
Mielőtt egymásnak esnénk, elmondom, hogy nem vagyok tuning mániás, engem pusztán elméleti síkon érdekel a dolog.
Viszont azt azért megkérdezném, hogy ha szerinted semmiféle hatása nincs, akkor miért árulnak a nevesebb tuning cégek is sport szűrőket?
Mert ez nem olyan dolog, mint pl. a paraszthülyítő pc ventillátorból barkácsolt "elektromos turbo".
Na az gáz!
Az olajos szűrő általános használatra kilőve, főleg luxus autóknál, mert sűrű, és alapos gondozást igényel. Ott ugyanis nem a szövet anyag fogja meg a szennyeződést, hanem a rá felvitt olajréteg, amit bizonyos időközönként újra fel kell vinni.
A papírszűrő max. eltömődik, és kicsit csökken a motor teljesítménye, mert nem tud elég levegőt beszívni. Egy sima szűrőcsere megoldja a dolgot.
Az olajos szűrőn viszont ha nem cserélik megfelelő időközönként az olajat, akkor átengedi a szennyeződést, amitől károsodhat a motor. Ez általános célú, és főleg luxus autóknál megengedhetetlen.
Versenyeken kívül, gyári szűrőnek mindig is papírszűrőt fognak használni. Rosszabb az egységnyi felületen átjutó levegőmennyiség, de hülye biztos.
Ezért kérdeztem (mert azt viszont nem tudom, hogy mennyit segít az autón, ha egy kicsit több levegőhöz jut), hogy megéri-e papírszűrőből egy nagyobb felületűt ráoperálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!