A mindennapokban van értelme annak hogy az autó indulás után lezárja az ajtókat?
igen, van értelme
és pontosan annyira rongálódik, mint ha te nyomkodnád magadnak a központi zár gombját
Én csak beszállás előtt nyitom ki és kiszállás után zárom. Az autó viszont ezen felül még lezárja induláskor és kinyitja leálláskor.
2szer annyit van így használva a zár.
És mégis mire jó?
Van értelme. Egyrészt ha van gyerek akkor nem fogja menet közben kinyitni, másrészt nem fognak tudni a piros lámpánál kirabolni.
A zárat arra tervezik hogy nyíljon-záródjon. Mi a Vectránkban 15 évig minden indulásnál bezártuk az ajtót (kivéve persze autópályán), és soha nem volt vele gond.
Szerencsére az én kocsimban nincs ilyen. Én semmi értelmét nem látom. A gyerekzárhoz ott a pöcök az ajtón, így az ajtó csak kívülről nyitható. Ha megy a motor, akkor a csomagtartó csak egy külön gomb megnyomása után nyitható, így a piros lámpánál nem tudnak kirabolni. Vész esetén az összes ajtó egyszerre lezárható egyetlen gombnyomással. Én csak arra lennék kíváncsi, hogy ezek az automata zárak, amik bizonyos sebesség felett lezárják a kocsit, azok például egy frontális ütközésnél vajon visszanyitják-e az ajtókat? Én kétlem. Ez pedig akár valaki életébe is kerülhet.
Amúgy igen, minden kopik a használattól, tehát a zár várható élettartama rövidebb lesz.
Amelyik autónál van gomb belül az ablakoknál annál ki tudod zárni úgy is hogy felhúzod azt a pöcköt. Ütközés után ha nem is működik az elektronika akkor ez a verzió még mindig ott van.
Kivéve persze ha ez a pöcök teljesen besüllyed záráskor.
#3
A gyerek ugyanúgy kinyitja, mert belülről nyitható marad az ajtó (legalábbis a kollégám A4-esében). Ha kisgyereket teszel hátra, akkor az említett gyerekzárral kiküszöbölhető a probléma.
Értelme tényleg csak a kirabolás miatt van, nem mondom hogy értelmetlen funkció, de az én autóim sosem záródtak maguktól, sosem zártam magamra az ajtókat és sosem raboltak ki.
Balesetnél nagy baj nem lesz. Kis baleset után a söfőr magától kiszáll, nagy balesetnél pedig úgy is berobban az ablak, utána csak benyúlsz és nyitod az ajtót (legyen 1% amikor nem, akkor betöröd, de az autók ablakai berobbannak, nem úgy törnek mint a ház ablakai, tehát nem vágja szét a bentülőket).
Na meg, nagy balesetben deformálódik minden, tehát ki kell nyitni a kocsit mint egy konzervdobozt, nem a záron fog múlni a másik élete.
Minden amit használnak kopik, egyszer elromlik. Minél többet használod, annál hamarabb megy tönkre. Ettől függetlenül hosszú évekig működik a zár, nem fog emiatt éhenhalni a tulaj.
Ez egy nagyon jó kérdés!
Én eleve leprogramoztam ezt az automata ajtózárási funkciót, mert semmi értelmét nem látom. Ha be akarok zárkózni, mert félek, hogy kirabolnak, akkor egy gombnyomással meg tudom tenni, ha akarom. És ez a lényeg! Így én döntöm el, hogy be akarok-e zárkózni vagy sem.
Ezt a "ha van gyerek akkor nem fogja menet közben kinyitni" dolgot se értem, hiszen ha lezárom, belülről a kilincs meghúzásával továbbra is ugyan úgy nyílnak az ajtók, csak kívülről nem lehet kinyitni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!