E36 tulajok vannak itt?
Üdv mindenki!
Nemrég sikerült hozzájutnom az első autómhoz, hogy E36 318-hoz.
Hihetetlenül meglepett mind vezetés szempontjából, mind stabilitás terén.
Arra kérnélek titeket, hogy ha E36-otok van, osszátok meg velem élményeiteket, véleményeiteket :)
Köszi előre is!
Mondjuk megnézed a forgalmidat, mi szerepel benne :D
Amúgy '93/'94 volt a motorváltás éve, ahogy írták is.
M40-es van benne :)
Akkor szerintem elkezdek nézelődni vezérműtengely után :D
Nem tudom, csak húzlak :P
Nem eladó egyelőre. A kartert még kicserélem, de hogy a blokkból kitört darabbal mit fogok kezdeni, az jó kérdés. 60-as ültetés vs Budapest útjai, az utóbbi nyert :D
Azért előtte nézesd meg egy hozzáértővel, biztos ami biztos.
Haver arra esküszik, hogy kicsit kitágította az olajzó furatokat a tengely olajzócsövén, de abban az autóban nincs 200k km sem. Ilyen szép hangú M40-et nem sokat láttam még. Szóval irány egy szaki, mérjék meg a tengely kopást, ha rossz, akkor tengely csere, hidrotőke tisztítás vagy csere, olajzó járatok tisztítása, esetleg a furatokminimális tágítása, és jó eséllyel sokáig nem lesz gondod. Vagy megoldod okosban a motorcserét M42-43-44 valamelyikére, motorkódozva. Illetve én annak idején hallottam olyat, hogy meg tudják csinálni görgős szelephimbásra (gondolom M43 alkatrészekkel). Sajnos nem emlékszem már, hogy melyik szerelő ajánlotta ezt a lehetőséget.
#16:
Nekem még csak 2 cm-t lett ültetve a gyári magassághoz képest, de néha még egy Tesco parkolós fekvőrendőr is ki fog rajtam :D
Légrugóssá akarom alakítani, most épp gyűjtésben vagyok, mert még van mire költeni ezen kívül is. :)
#17:
Köszönöm a sok segítő választ, nagyon hálás vagyok.
Ma, vagy holnap el is viszem a kedvenc szakimhoz, sasoljon rá, és mondjon egy imát számomra mi a helyzet.
Blokkot jelenleg nem nagyon szeretnék cserélni, szóval megéri azt a pár ezret a felújítás.
Nézelődtem, jó állapotú gyári bontott vez. tengely 10.000 szóval tűrhető.
Ha kicsik az olajfuratok, akkor hasonló a probléma, mint a fiat 1.4-es 12 szelepes motorjainál volt. Ott rendszeres olajcsere és legfeljebb 5W30-as olaj használatánál még nem volt gond, de amikor jó magyar szokás szerint áttértek a 10W40-re, akkor az összes letérdelt.
Egy bontott vezérműtengelyt szerintem nem elég megméretni, ha nem akar taknyolni, akkor azt szerintem fel is kellene köszörültetni és csak utána beépíteni. Az meg megint egy 10-es minimum és akkor már árban lassan ott vagy, mint egy bontott motor.
Mi két hete E30-ban cseréltük az M40-es blokkot M42B18-ra (18is :P ), a blokkcsere, váltóval, difivel,kardánnal, kábelezéssel meg van egy hétvégén kényelmes tempóban.
Szerintem amíg jó a motor, addig vigyázz rá, amikor elkezd gyengélkedni, akkor meg érdemesebb cserélni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!