1.2-1.3-1.4-es autó tulajok, nektek emelkedőn milyen gyakran kerül 4000 közelébe a fordulatszámmérő?
2 személlyel, emelkedőn, klímával nyomom a gázt 3-asban, nem megy, nem megy. Nézem már 4000-nél járok, akkor raktam a 4-est. Egyébként emelkedőn 3000-nél váltok.
Ez mennyire megszokott?
Volt 1.4-es autóm klímával, igazából nem nagyon vett el a teljesítményből és gond nélkül tudtam felmenni emelkedőn. Most egy 1.2-es Fabiát használok városban, na ebben ha bekacsolom a klímát akkor tulajdonképpen nem a fordulat a lényeg, hanem hogy egyáltalán feljussak az emelkedőn. Nagyon sokat elvesz a teljesítményből, a fogyasztás is megugrik amiatt, hogy sokkal jobban kell nyomni neki.
Egyébként főleg típusfüggő szerintem ez a dolog, mert 1.4-es és 1.4-es motor között is nagy különbségek vannak.
4000 közerlébe...? Amikor felkapcsolok, vissza szokott esni addig.
:)
1.2-es Thalia.
Ilyen 5 százalékos emelkedőn 4-ben 50-nél (2200-as fordulat talán), simán felmegy, ha egy fél centivel lejjebb nyomom a gázpedált. Ilyenkor a fordulat nem változik.
De azért szoktam járni főúton egy kemény és hosszú emelkedőn, ahol 100-as tempónál simán 4-be teszem, és ilyenkor jó 4000-res fordulattal nyomom felfelé. De simán felmegy igy.
Amúgy a benzinmotornak a 4000-res fordulat egyáltalán nem terhelő, legalább meg van hajtva egy kicsit a spórolós üzemmód után.
az emelkedő szögétől és hosszától is függ,
amikor az autómba hamisított Castrol olaj került bele, akkor 4000-en pörgetve alig ment fel és hangos is volt
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!