Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy lehet hogy a viszonylag...

Hogy lehet hogy a viszonylag kisebb motorkerékpárok ugyan annyit képesek megzabálni mint mondjuk egy városi kis benzinmotoros autó?

Figyelt kérdés
Főleg a régebbi szoci motorokra gondolok. A 250-es ETZ bőven megeszi az 5 litert, de nincs 50 lóerő. Akár Simsonnál is ha megnézzük alapvetően takarékos 2,4 körüli átlaggal elmegy, de még mindig csak 50 ccm, egy henger és csak 4 lóerő. Ez mind az injektoron és a computeres vezérlésen múlik főleg? Mi lehet még befolyásoló tényező?

2014. júl. 22. 23:43
1 2 3 4
 11/33 anonim ***** válasza:
milyen motor ez ha szabad erdeklodni ? :) es ird le mennyit fogyaszt, en kivancsi vagyok :)
2014. aug. 3. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/33 anonim ***** válasza:

Én meg arra lennék kíváncsi, hogy milyen áron? Értve ez alatt a fogyasztási, tartóssági, szervizköltségi, megtehető távolsági (mind rövid, mind hosszútávon) különbségeket is.

A kétütemű gyorsaságival minden második útbaeső benzinkúton meg kell állnod tankolni, minden országban nagygenerálozni, és minden kontinensen lecserélni a motorodat egy földkörüli túra esetén. Míg az ezres négyüteművel országonként egyszer tankolsz, kontinensenként egyszer csinálsz egy olajcserét, és mikor körbeértél, akkor átnézeted a motort, majd nekiindulsz a következő körnek.

2014. aug. 3. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/33 anonim ***** válasza:

Aprilia a márkája, 21 liternél kezdődik a fogyasztás és onnan kezd el nőni használattól függően...


Sceptic, ez így igaz ahogy írod, sokat kell tankolni, üzemórás, így gyakran kell generálozni, és persze egy 4T sokkal tovább elmegy egy szettel, de az nem kétütemű, én pedig imádom a kétüteműt, ezért nem érdekel sem a fenntartási költsége, sem az hogy mennyit kell rákölteni felújításkor stb.

2014. aug. 3. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/33 anonim ***** válasza:

#13: Hát igen, csak azt nem mindenki teheti meg, hogy ilyen drága hobbit válasszon magának :) Mert azért a generálozás sem húsz forintba kerül egy ilyen motornál.

Meg azt sem, hogy a jobb életmódjából kifolyólag olyan passziót válasszon, amellyel kábé százszor jobban szennyezi a környezetét, mint az átlagember...


És ezzel nem irigykedem, mert ha milliárdos lennék, akkor sem kéne kétütemű járgány. Hanem azt nem nézem jó szemmel, hogy olyan passziód van, amivel az én és családom életterét többszörösen jobban terheled szennyezőanyagokkal, mint amennyire az egész utcánk teszi együttvéve.

2014. aug. 3. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/33 A kérdező kommentje:
Figyelj szerintem egy minőségi szintetikus olaj 1:50-be keverbe, ami ha jól tudom 2% legfeljebb alapjáraton füstöl. Az megint más aki 1:20-ban étolajjal járatja.
2014. aug. 4. 22:08
 16/33 A kérdező kommentje:
*nem alapjáraton, hanem bemelegítéskor hideg blokkal
2014. aug. 4. 22:08
 17/33 anonim ***** válasza:
Azt ne akard már bemesélni nekem, hogy egy olyan motor, amelyik 30-40 litert vagy még többet zabál meg 100 kilométeren, az nem szennyezi tetemesen a környezetet! Mert hogy egy ilyen kétütemű sportmotorral nem alapjáraton közlekednek hogy 21 liter legyen a fogyasztása, arra mérget vehetsz.
2014. aug. 4. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/33 A kérdező kommentje:
Bocs, nagyon félreértettem, én 2 litert láttam, nem 21 litert... Csak úgy összehasonlításképpen, a nyerges kamionok esznek úgy 30 liter körül, úgyhogy összsúlyuk 30-40 tonna között van, az úgy azért elég durva egy motorhoz képest. Ilyen már nekem sem kellene.
2014. aug. 4. 22:21
 19/33 anonim ***** válasza:
egy 4 hengeres 197 lóerős (több lóerő is kihozható lenne belőle, de akkor már ember nincs aki megül egy kétüteműt, már így is több ponton kell elektronikusan fojtani) kétütemű mennyit egyen, 10 litert? Az egyhengeres RS250-em evett 16-18 litert. A motort legtöbbet versenypályán használom, közúton is megyek vele de persze nem túrázni mert akkor egy tartálykocsit magam mellé kell rakni. Ha közúton ide oda elszaladgálok vele, akkor 21-25 liter körül eszik, na pályán ez odáig fajúl hogy a pálya hossza 4.88 km, ezen kb. egy tank benzinnel (18 liter) 9-10 kört teszek meg. Abban igazad van, hogy mérgezem a környezetet, főleg hogy minden 100 liter benzinhez a 2 liter olajon kívül tenni kell 1 liter ólom adalékot is, (ólmozni kell a benzint) amiről tudjuk hogy nem a semmiért vonták ki anno, de muszály, mert még a 98 és a 100-as Agip benzinek is szárazak, azért mégiscsak 20ezer felett pörög percenként. Abban viszont megnyugtatlak, hogy a pályázást azt nem itt, hanem Romániában teszem, szóval ott mérgezem a környezetet, és csak ott nem kötnek bele az ólmozott benzinbe, mivel határmentén lakom, a pálya nincs is messze hozzám, így ott élem ki a 2t imádatomat. Egy pályázas 6-7 marmon kanna benzin (120-140 liter) ami 4-5 óra alatt lép koncentrációba a levegővel. Lényegében ez a motor nem napi közlekedésre való, de nem is ezért tartom, hanem hogy a pályán mutassa meg hogy mit tud.
2014. aug. 5. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/33 anonim ***** válasza:
azt kifelejtettem hogyha nem csak magamban körözgetek úgy "komótosan", hanem szorongatom a 4T-s 1000-es haverjaimat, olyankor csak 8 körös "versenyeket" megyünk, bár volt már hogy a 8 kör vége felé leállt a paripa mert kiürült a tank :)
2014. aug. 5. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!