Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van aki turbó dízel kocsiját...

Bence21 kérdése:

Van aki turbó dízel kocsiját csak városban használja? És ha van akkor mi baja?

Figyelt kérdés
2014. júl. 21. 19:46
 1/7 anonim ***** válasza:

Ha nincs benne dpf nincs gond. (ha van 100.ezer környékén már cserés lesz) ha van benne de cDPF vagyis "c" akkor sincs gond 200-250.000km ig.


Ős TDI egész jól bírja a várost A tél megviseli. téi kilométereket szorozd meg 3-al nyugodtan. Ha fűtött garázsból indulsz akkor csak 1.5-el ;)

2014. júl. 21. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Melóm olyan h futkozni kell városban, bár meleg motorral sikerül hál. isten. Ősztől lesznek céges kocsik, addig remélem nem lesz baja:) Am G4 TDI 110LE
2014. júl. 21. 19:56
 3/7 anonim ***** válasza:

Sokan használják csak városban, önmagában a sok városi használattal sincs gond, ha társul mellé némi autópályás hajkurászás.


Csak városban is lehet dízelt használni, a jellemző tünetek nem egy két hét alatt fognak jelentkezni, hanem sokkal hosszabb idő után. Pl koromlerakódások a turbóban, felakadó wastegate.. de ennek sem két hét kell, hanem több 10 000km. Mondjuk a részecskeszűrőt hamar gallyra lehet vágni a csak városozással..


A kettős tömegű lendkeréknek minden indítás/leállítás egy apró szúrás a szívébe, de szerintem annak is bírnia kell városi használatnál is egy 250k km-t.

Ha vigyázol a kocsira, gyakrabban cserélsz olajat és nem tescosat borítasz bele akkor azért elég hosszú életű lesz a motor. Ha új autóról beszélünk, akkor odafigyelve az autóra a városi használat és a sok hideg járás következményei mondjuk 60-100 000km-rel hamarabb következnek be, mint egy csak pályán vagy vegyesben használt autónál. Pl a turbóval az első szervizlátogatás nem 320 000km-nél hanem 200-240 000km-nél fog történni.


Ez nem is új autónál problémás, hanem használtnál. Veszel egy ismeretlen eredetű autót ( mert vezetett szerviztörténet alapján sem derül ki, hogy hol és hogyan használták) és ezek a hibák nálad ütnek be, mondjuk 30-50 000km után, ami egy dízel autónál mondjuk 1,5 évet jelent.


Alsó és alsó-közép kategóriás autóknál még nincs akkora fogyasztáskülönbség városban, hogy ezt a lutrit megérje bevállalni ( nagyobb autóknál azért már előfordulhat városban 3-4-5 liter különség is, ott nyilván más a helyzet).


Ésszel használva azért városban is sokat bírnak a dízelek.

2014. júl. 21. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Ennyitől semmi baja nem lesz a G4-nek :D
2014. júl. 21. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Hétvégente hosszabb utakat is megyek vele meg havonta 1-2x még többet:) Remélem nem hal meg egyhamar semmi se:) Télen meg tömegközlekedek:) Köszi a válaszokat:)
2014. júl. 21. 20:08
 6/7 anonim ***** válasza:
A változó geometriájú turbó állítómechanikája elszutykolódik és emiatt nem működik jól. Erre válaszul a motorirányítás vészüzemre kapcsol és csak vánszorog az autó, a gázpedálra alig reagál. Ez a VW PD TDI-jeinél gyakori gond, ha csak városban vannak kínozva.
2014. júl. 21. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Nem olyan vészes, ahogy itt beadják. Persze fontos, hogy ne 5-ösben menj 50-nél, "spórolás" miatt. Kell neki a fordulat, hogy a turbó ne kormolódjon el.

Nem egy taxis ismerősöm van, VW autókkal, PDTDI motorral, csakis városi használatban 4-500.000 km. És csak fogyó alkatrészek voltak cserélve. Persze egész nap meleg a motor, de hát senki sem jár egész nap hideg motorral, elég hamar bemelegszik.

2014. júl. 21. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!