Van aki turbó dízel kocsiját csak városban használja? És ha van akkor mi baja?
Ha nincs benne dpf nincs gond. (ha van 100.ezer környékén már cserés lesz) ha van benne de cDPF vagyis "c" akkor sincs gond 200-250.000km ig.
Ős TDI egész jól bírja a várost A tél megviseli. téi kilométereket szorozd meg 3-al nyugodtan. Ha fűtött garázsból indulsz akkor csak 1.5-el ;)
Sokan használják csak városban, önmagában a sok városi használattal sincs gond, ha társul mellé némi autópályás hajkurászás.
Csak városban is lehet dízelt használni, a jellemző tünetek nem egy két hét alatt fognak jelentkezni, hanem sokkal hosszabb idő után. Pl koromlerakódások a turbóban, felakadó wastegate.. de ennek sem két hét kell, hanem több 10 000km. Mondjuk a részecskeszűrőt hamar gallyra lehet vágni a csak városozással..
A kettős tömegű lendkeréknek minden indítás/leállítás egy apró szúrás a szívébe, de szerintem annak is bírnia kell városi használatnál is egy 250k km-t.
Ha vigyázol a kocsira, gyakrabban cserélsz olajat és nem tescosat borítasz bele akkor azért elég hosszú életű lesz a motor. Ha új autóról beszélünk, akkor odafigyelve az autóra a városi használat és a sok hideg járás következményei mondjuk 60-100 000km-rel hamarabb következnek be, mint egy csak pályán vagy vegyesben használt autónál. Pl a turbóval az első szervizlátogatás nem 320 000km-nél hanem 200-240 000km-nél fog történni.
Ez nem is új autónál problémás, hanem használtnál. Veszel egy ismeretlen eredetű autót ( mert vezetett szerviztörténet alapján sem derül ki, hogy hol és hogyan használták) és ezek a hibák nálad ütnek be, mondjuk 30-50 000km után, ami egy dízel autónál mondjuk 1,5 évet jelent.
Alsó és alsó-közép kategóriás autóknál még nincs akkora fogyasztáskülönbség városban, hogy ezt a lutrit megérje bevállalni ( nagyobb autóknál azért már előfordulhat városban 3-4-5 liter különség is, ott nyilván más a helyzet).
Ésszel használva azért városban is sokat bírnak a dízelek.
Nem olyan vészes, ahogy itt beadják. Persze fontos, hogy ne 5-ösben menj 50-nél, "spórolás" miatt. Kell neki a fordulat, hogy a turbó ne kormolódjon el.
Nem egy taxis ismerősöm van, VW autókkal, PDTDI motorral, csakis városi használatban 4-500.000 km. És csak fogyó alkatrészek voltak cserélve. Persze egész nap meleg a motor, de hát senki sem jár egész nap hideg motorral, elég hamar bemelegszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!