Ugyan olyan káros, ha lefullad a turbó dízel autó hosszabb út után, mint ha egyből leállítom a motort?
Dizelt egyaltalan nem kell jaratni hosszu ut utan, benzinesekbol is csak a nagyon regieket erdemes, es azokat is kozvetlen nagy terheles utan (peldaul ha autopalyazol padlogazon, akkor nem kell a parkoloban hirtelen leallitani a motort). Az ujabb benzineseket szinten nem kell, mert ott megoldottak az utolagos hutest.
Dizelnel ez nem kerdes, mert messze nem olyan meleg a kipufogogaz mint egy benzinesnel. Ne foglalkozz ilyesmivel, allitsd le nyugodtan.
Azért káros, mert nem tud a turbo visszahűlni, megszűnik az olajnyomás és ráég az olaj a tengelyére.
Ha lefulladsz és rögtön újraindítod, akkor nincs gond belőle.
Első válaszadó, itt nem a motor hűtése a kérdés hanem a turbóé!
2. válaszadó leírta hogy miért. De a fő gond nem az hogy a tengelyére ég rá. Hanem az hogy a benne lévő olajjáratok felára. Amiknek a hasznos keresztmetszete ezáltal csökken.
Úgy tudom némely autónál leállítás után elektromos szivattyú keringteti tovább az olajat. Az olyanokat nyilván nem kell járatni. Amiben viszont nincs ilyen rendszer azokat kell.
annyit tennék hozzá, hogy amiben vakon bízhatsz, az a start stop rendszeres kocsi
ott egy külön olajhűtővel oldották meg, hogy mindig legyen a turbónak hűtése, ezáltal bármikor lefulladsz, nem fog megdögleni a turbó
többinél nem tudom, hogy van-e már ilyen, talán az újabbakban igen
heeegany
Rengeteg tevhit kering a visszahutessel kapcsolatban, az az egyik, hogy a dizelt vissza kell huteni. Nem kell.
Ujabb benzinineseket sem kell. Ha esetleg egy olyan turbos benzinesed van ami oregebb 10 evnel, es nincs benne elektromos keringetoszivattyu, azt csapatas utan lehet kicsit huteni, de azt sem allo helyzetben tennem, hanem menet kozben alacsony terhelessel.
# 5/5
A kulon olajhuto a start-stop miatt marhasag. Ha van is olajhuto, azt nem a start-stop miatt teszik bele. Nem is lenne ertelme, mert ha all a motor, az olaj is all, nem kering magatol a hutoben.
Se a dízelt se a benzinest nem kell visszahűteni(kivéve ha a motor hője túl magasra megy, de ezt mindkettőnél kell. És ne merről szólt a kérdés)
Itt a turbóról volt szó. Az meg dízel és benzin üzemű motoroknál is melegszik. És mindkét esetben ha forró turbónál megszűnik az olajnyomás akkor az olaj megég.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!