Diesel autónál érdemes az EGR-t ledugózni? Ledugózás után tényleg hypo szaga lesz a kipufogó gáznak?
Sok helyről hallom, hogy ledugózzák az EGR szelepet, de nem értem, hogy miért jó ez. Milyen hatással van a teljesítményre és a fogyasztásra? Illetve igaz-e, hogy szúrós hypo szerű szagot hagynak maguk után az ilyen kocsik?
Végezetül annyi, hogy nincs diesel autóm, csupán kíváncsi vagyok.
Átmenetileg szokták ezt alkalmazni, mivel egy EGR-szelep csere nem olcsó mulatság. A mai can-buszos autóknál az a gond vele, hogy így hibát fog érzékelni a rendszer és világít a műszeregységen a szerviz lámpa. Ami műszaki vizsgán pl helyből bukás. Arról nem is beszélve, hogy a kipufogógáz összetétele sem a megkívánt lesz.
Szerintem alapból van a mostani modern CR-dízelek kipufogógázának egy jellegzetes szúrós szaga. Eddig nem tudtam volna megfogalmazni hogy mihez hasonlít, de tényleg olyan hipó szerű!
Ha le van dugózva az EGR el tudom képzelni hogy ez a szag még erőteljesebbé válik. Bár még soha nem szagolgattam ilyen autó kipufogóját, így ezt konkrétan sem cáfolni sem megerősíteni nem tudom.
Hello!
Nekem (és sok más embernek) azért van ledugózva BENZINES autónál az EGR szelep, mert irtó drága (kb 45.000 Ft). Pucolni szokták, ha ez nem segit, akkor az olcsóbb a ledugózás, a drágább a csere. Bontott alkatrészben rizikós, mivel 2 hét után az is behalhat, utángyártottat nem dicsérik, nem birja elvileg sokáig, a gyári meg drága... A ledugózás után NÉHA kigyullad a CHECK ENGINE lámpa, elég ritkán, de néha bejelez miatta. Az EGR (németesen AGR) szelep kipufogógázt vezet vissza a motorba.
Miért szokták ledugózni / cserélni? Mert ha rossz, akkor amotor dadog, ingadozik az alapjárat, fulladozika motor, nem húz, sokszor le is áll! Én is azért dugóztattam, le, mert nem segített a pucolás, és sokszor leállt miatta a motor....
Ez benzines autónál van, gondolom dieselnél is ugyanez a helyzet: egyszerűen drága az új EGR szelep...
A szerelőm szerint nem lesz rosszabb a zöldkártya eredménye emiatt; igazából koszos kipufogógázt vezet a motorba, ha nem megy vissza ez a koszos gáz, nem árt neki :)
"mert irtó drága (kb 45.000 Ft)"
Na, ezen most jót nevettem! :D
Tényleg drága (ahogy írtam is fentebb), de boldog lennék ha az autómhoz csak ennyibe kerülne egy alkatrész. Ez két tank benzin/gázolaj, amit én két-három hét alatt kiautózok. Ráadásul egy állítólagosan olcsó fenntartású Opelem van. De miután az egyik fényszórómban bemondta az unalmast egy állítómotor és nem javítható a megoldás a komplett fényszóró cseréje, ami közel 200.000Ft-ba került, megváltozott a véleményem, hogy mi számít drágának.
Egyébként én úgy tudom, hogy azért vezetik vissza a kipufogógázt az égéstérbe, hogy az égés hőmérséklete csökkenjen. Az alacsonyabb égési hőmérséklet által pedig kevesebb nitrogén-oxid képződjön.
Ettől függetlenül el tudom képzelni hogy így is határértéken belül produkál az autó a környezetvédelmi mérésen. De az nem igaz, hogy nem változik semmit a kibocsátás. Különben mi értelme lenne az EGR-nek? Nem csak azért teszik be az autókba, hogy szívassák vele a népet! :)
hát ez az..már nem is gyártanak EGR szelep nélkül autót, ez nemzetek közötti megegyezés..asszem 2002 től él ez a szerződés.
a műszakin észrevenni, mert rosszabb értéket mutat, még akkor is, ha kiveszi a versenyző a jelzőizzót.
az EGR hiánya füstgázmérésen kimutatható.
sokan szenvednek e miatt. az már óccó, ha 45ezerből megúszod, inkább száz felett típustól függően. és nem szabad okosba csinálni, számlát, jegyzőkönyvet kell kérni, még ha drágább is, mert nagyot lehet bukni..
Üdv!
Nekem van egy VW T5 Multivanom. EGR-dugózás mellett döntöttem. Meglepetésemre sikerült beszereznem gyári! " EGR falazó " készletet. Kaptam egy 3 mm vastag, méretre készült, fém lapot szabályos gyári jelölésekkel és két tömítést. Eredeti csomagolás, rajta cikkszám, stb...
A lényeg! Ahol a környezetvédelmi rendeletek nem akadályozzák, pl: Brazília, az EGR-szelep dugózása támogatott, gyári technológia.
Üdv,
előnye amire tervezték: Kevesebb káros anyag kibocsájtás
Előnye ha befalazod: Nem a motor égés terébe megy vissza megint a mocskos levegő, tisztább marad a motor belseje.
Fogyasztás nem lesz jobb, ha lenne is csak 0,1l, azaz 1 deci... Hozzáteszem HA.
Mínusza a környezet szennyezés, és a műszakin így nem engednek át. (Tehát logikusan előtte kiveszed a falat, műszaki után pedig vissza be...)
Ja, és érdemes megnézni a kocsid hátulról, ha visszaváltanak hogy előzni akarnak. Menj egy kocsival utána :)
De viszont még mindig nem olyan szutykos levegő lesz mint ha megcsippelnéd:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!