Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 50-es 2t robogóknál hogy is...

50-es 2t robogóknál hogy is van ez a motorfék dolog?

Figyelt kérdés

Sok helyen olvastam, hogy nem szabad motorfékezni, mert besülhet a dugattyú. Máshol meg azt írják, nem kell vele foglalkozni.

Nem teljesen értem ezt a dolgot. Most menet közben akkor nem szabad teljesen visszaengedni 0-ra a gázkart? Vagy hogy van ez? Ha nem engeded vissza, hogy állsz meg?


És mi a helyzet álló helyzetnél, alapjáraton?


Kérlek magyarázzátok el részletesen, mert enyhén szólva belekeveredtem a dologba.



2014. júl. 20. 18:52
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Ha jól tudom a modern 2T robogók/ endurók/crossok már nem képesek besülni a különolajozás miatt. A régebbieknél pl. : Simson pedig általában be kell rakni üresbe (én ezt csinálom ) vagy mindig egy kis gázt húzni. Viszont ezeknél a kis 2T-nél a motorfék nem ér sokat egy nagyobb Kéntőnél vagy lassításnál.
2014. júl. 20. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Kéntő=lejtő
2014. júl. 20. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Bocsi,ez lemaradt: Alapjáraton kap annyi kenést, csak pörgetni nem szabad . Mellesleg úgy állok meg hogy kuplung, fék, kicsi gáz, hogy ne fulladjon le.
2014. júl. 20. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
De robogón nem kell kuplungolni.
2014. júl. 20. 19:22
 5/11 anonim ***** válasza:
Igazad van ,de ott állandó kenést kap a motor. Ott csak simán fékezel
2014. júl. 20. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Ezt a külön olajozásos dolgot el kéne már felejteni.

Vagy csak gondolkodni kéne józan ésszel. Ehhez egy kis segítség:

Ha sok olaj van a keverékben akkor a motor füstöl.

Na most ha a gázkar alap állásban van akkor benzint alig kap, ha ennek ellenére nagy a fordulat(a motorfék miatt)akkor sem kaphat több olajat mint amennyi az lapjárati keverékarányhoz szüksége. Ugyanis ha többet kapna akkor több lenne az olaj mint a benzin a keverékbe, tehát erőteljese füstölne.

Ugyan is a különolajozás is ugyan úgy keni a kenést igénylő részeket mint a nem különolajozásos gépek. Annyi különbséggel hogy míg a hagyományosnál már a tankból az olajjal kevert benzin csorog ki addig itt egy szivattyú keveri a benzinhez a karburátorban vagy porlassza a szívócsőbe az ott már jelen lévő benzin-levegő keverékhez a szükséges mennyiségben.


Alapjáraton alacsony a fordulat, oda elég annyi olaj amennyi bekerül. De ahogy nő a fordulat úgy nő a motor kenőanyag igénye is. Amit meg is kap, mert több üzemanyagot kap amihez több olajat is kever a rendszer.


Ha a keverési arány 1:50 akkor az annyi is marad. Ha kicsi a fordulat ha nagy.

2014. júl. 20. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Úgy tudom hogy a külön olajozást nem a gázkar működteti. Robogónál egyébként se lehet megoldani azt hogy ha 60-ról le akarunk lassítani akkor bekuplungolunk, vagy fékezünk egy nagyot amíg szét nem kapcsol a kuplung
2014. júl. 20. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Szabad 2t motoron RÖVID IDEIG motorfékezni, a tiltott motorfék arra vonatkozik, hogy ha egy hegyi úton ereszkedsz lefelé, kilométereken keresztül ne motorfékezz magas fordulaton, hanem válts fel nagyobb fokozatba, vagy néha húzd meg a gázt kicsit, vagy tartsd enyhe gázon a motort, annyi idő alatt, míg megállsz, nem lesz semmi baja...


Ez vonatkozik az összes 2t motorra, az olajpumpásra is, azt is ugyanúgy károsítja a tartós motorfék, mivel az olajpumpát is a gázbowden vezérli...

2014. júl. 20. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
A különolajozású robogóknál az olajpumpa állását alapból a gázbowden vezérli, de magát a pumpát a fotengely hajtja meg. Nekem az nem világos, hogy a porlasztóba jutott olaj mennyisége függ a fordulatszámtól is vagy csak a gázállás szabja meg, hogy mennyi olajat kapjon a gép?
2014. júl. 20. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Ha hosszú motorfék van kilátásban akkor néhány másodpercenként húzzál egy rövid gázt neki. Egyébként mielőtt besülne elkezd csörögni, ez egy egyértelmű jel hogy elfogyott az olaj a dugógyűrűk környékéről (is).
2014. júl. 20. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!