Hajnalban, az üres autópályán mennyire okos dolog száguldozni?
Nyár végéig a Balaton körül dolgozom össze-vissza helyszíneken, Pestről járnék le, és késő éjszaka jönnék haza M7-en. Szeretnék egyrészt gyorsan hazaérni, másrészt akkor már élvezni is az utat. Többször jöttem már ilyen időpontokban, és összesen ha 10 járművel találkoztam általában..
1. Ilyenkor éjszaka működnek/tudnak mérni a fix traffipaxok?
2. 180-220 körüli tempó, többel nem szeretnék menni. Szerintetek?
Már van egy jó pár éves tapasztalatom, és elég sok helyzetből jöttem már ki. Az autóm is alkalmas rá (BMW 540i 2008), műszaki állapota tökéletes, gumik vadonatúj Pirellik, mondhatni versenygumik, fékek áprilisban lettek cserélve, gyári alkatrész felhasználásával, szóval tapad, és meg is áll a kocsi. Természetesen városban nem száguldozok, csak az üres autópályán szeretnék minél gyorsabban végigérni.
Arról nem is beszélve, hogy az említett úton jártam úgy, hogy gondos 130-al utolértem két egymást elöző kamiont 40-el. Kanyar miatt jól jött a leállósáv. Nagyobb tempónál esélyem sem lett volna,.
Attól, hogy a te autód jó, úgy gondolod tudsz vezetni, mások még felmennek az autópályára olyan állapotban, olyan járművel, amivel nem kéne. Arról nem is beszélve, hogy engem valami útlezárás miatt robogóval (!) felzavart a rendőr az M0 ra. Szerinted hogy mutatna egy robogós az autód orrán?
Ejszaka sotetben 220-szal?
Nem sok eletoszton szorult beled:) Nappal jo latasi korulmenyek kozott, ures autopalyan nem problema.
Egyáltalán nem okos dolog, sőt egyenesen elítélendő. A trafik ( bár az M1/M7 bevezetőig nincs fix trafi ) jó képet csinálnak sötétben is - ezt tapasztalatból mondom.
Bátorítani én sem foglak, de .. :D
Van egy ország nem messze tőlünk, ahol egy két sima autópályán piríthatsz amennyivel akarsz. Ha ott nem öngyilkosság, akkor nálunk miért lenne az? Fehérvártól ráadásul 3 sávos a pálya.. Szerintem annyira nem vészes sötétben 220-szal verni autópályán - ez is tapasztalat.
Viszont! Még mindig elítélendő és fokozottan balesetveszélyes. Nem egyszer láttam már vadat az M7-esen ( Kál térségében ),és mindig ott van a mivan akkor ha.. ha egy kamion nem sokkal előtted kap defektet és a gumiköpeny ott fekszik előtted az úton kivilágítatlanul. Akkor bizony összetöröd magad.
Azt sem árt elfelejteni, hogy abban az országban, ahol lehet legálisan száguldani, ott van hozzá megfelelő közlekedési kultúra, ott ha villogsz nem másznak ki eléd a belsőbe. Itthon simán ki fog menni két kamion közül a mammer Swifttel 85km/h-val és nagyon hamar utoléred ilyen tempóban - ez is tapasztalat.
Jó tisztában lenni vele, hogy ez itthon egy q rva nagy hazárdjáték, ami jelentős anyagi kárral és emberélet veszélyeztetésével is jár.
Szerintem pályán a trafihatár az elég, vagy ha esetleg a 30 000-res kategóriában autózni, még nem kimondottan közveszélyes. A Balatonszentgyörgy - M1/M7 közös szakasz trafihatár alatt autózva (mondjuk 152km/h-val) 1 óra, ugyanez 180-nal 54 perc, 220km/hval 44 perc. Ez a 16 perc ( 1cigi+kávé ) nem ér meg annyit, hogy kockáztass érte.
"Szerintem annyira nem vészes sötétben 220-szal verni autópályán - ez is tapasztalat. "
de az, csak nem erzed feltetlenul. Sokkal kisebb teret latsz be magad elott rendesen, siman lehetnek az ut szelen, vagy akar az ut kozepen is olyan dolgok, amiket mar csak fektavon belul veszel eszre. En is szoktam 200 korul menni ejszaka ha a tempo olyan, de az mar sok. A 220 meg egyertelmuen sok, kulonosen Magyarorszagon, ahol nem szamitanak ra hogy ennyivel veretsz, es sotetben meg nehezebben merik fel a sebessegedet.
Nyilvan tokures autopalyan kisebb a kockazat, de attol meg van. Meg aztan en meg sohasem lattam tokures autopalyat, valami forgalom mindig van.
"de az, csak nem erzed feltetlenul...."
Persze, az. Rosszul fogalmaztam. A forgalmi viszonyok szempontjából nem vészes, minden más tekintetben természetesen grízesebb, mint nappal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!