Hajnalban, az üres autópályán mennyire okos dolog száguldozni?
Nyár végéig a Balaton körül dolgozom össze-vissza helyszíneken, Pestről járnék le, és késő éjszaka jönnék haza M7-en. Szeretnék egyrészt gyorsan hazaérni, másrészt akkor már élvezni is az utat. Többször jöttem már ilyen időpontokban, és összesen ha 10 járművel találkoztam általában..
1. Ilyenkor éjszaka működnek/tudnak mérni a fix traffipaxok?
2. 180-220 körüli tempó, többel nem szeretnék menni. Szerintetek?
Már van egy jó pár éves tapasztalatom, és elég sok helyzetből jöttem már ki. Az autóm is alkalmas rá (BMW 540i 2008), műszaki állapota tökéletes, gumik vadonatúj Pirellik, mondhatni versenygumik, fékek áprilisban lettek cserélve, gyári alkatrész felhasználásával, szóval tapad, és meg is áll a kocsi. Természetesen városban nem száguldozok, csak az üres autópályán szeretnék minél gyorsabban végigérni.
Autobahnon mentem sokkal többel is éjszaka, és elég sokan akartak letolni 240-nél..
Tudom hogy a hazai viszonyok ezt nem engedik meg, de aki már majdnem 10 éve éjszaka jár és vezet haza, rááll a szeme, olyan dolgokat veszek észre, amit szerintem nem sokan.
Elég hülyén szoktak rám nézni, amikor éjszaka elkezdek serényen az autópálya mellé mutogatni, hogy nézzétek, ott egy őzike a mezőn, vagy megállok a leállósávban és lehajolva futkorászok a szalagkorlát mellett, közben az autópálya mellett kóricáló sünit tessékelem el a pálya mellől..
És nem veszik észre, mert nincs ráállva a szemük.
Gondolom van itt olyan aki éjszaka jár haza, és meg tudja érteni hogy mekkora élmény a kihalt városban/utakon furikázni teljesen egyedül.. Ezért szeretnék minél gyorsabban túl lenni a dolgon.
De akkor hagyom a dolgot, végülis igazatok van.
Nem a száguldozásra megy a dolog, rendszeresen járok pályanapokra, ahol kiélem magam, így nincs gyorsulhatnékom. Csupán túl akarok lenni ezen az úton, mert hiába éjszaka járok, gyűlölök ilyenkor vezetni..
Azért a tipikus bunkó BMW-s kifejezés erős volt, nem mindenki olyan, mint ahogy sokan hiszik az előítéletekből.. Én betartom a KRESZ-t, átengedek mindenkit a zebrán, és nem tolok le senkit az útról csak mert BMW-m van. Attól még ugyanúgy vonatkozik rám minden szabály. Lehet hogy néha kicsit jobban nyomom neki, de addig a határig, amíg senkit nem veszélyeztetek. Pár taplóról meg nem kell megítélni a többi márkatársat.
"Az hogy üres úton a 220 veszelyes az hülyeseg."
Maradjunk annyiban, hogy a sebesseg novelesevel a kockazat is egyre no, de linearisan, hanem exponencialisan, kabe a mozgasi energiaval aranyosan.
Mentem
Mar 270 el sima főúton es semmi se törtent.
Huzz a fejedre egy papirzacskot, aztan rohanj at egy zsufolt 4 savos uton keresztben.
Ha eletben maradsz akkor majd gyere ide es meseld el mindenkinek hogy vakon atrohangalni egy forgalmas uton nem is veszelyes, hizsen te is megcsinaltad es semmi sem tortent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!