A kuplung nélküli váltásnak mi értelme van? Nem árt a váltószerkezetnek? Illetve motorféknél valóban NULLA az autó fogyasztása?
1. Ma próbáltam a kuplung nélküli váltást, ami ugyan sikerült, de kicsit mintha nehézkesebb lett volna és néha a váltó is recsegett. Mindig normálisan, kuplungot benyomva szoktam váltani, csak most kíváncsiságból kipróbáltam ezt is. Több helyen olvastam, hogy állítólag lehet így is váltani, csak a megfelelő fordulatszámot kell eltalálni. Össze is jött, csak nagyon sajnáltam a kocsit. :( Azt hiszem, soha többé nem fogok így váltani... Amúgy enne a módszernek mi értelme van? Aki így vált, az miért vált így? Hiszen nem dísznek van az a tengelykapcsoló...
2. Hallottam, hogy motorféknél 0 a kocsi fogyasztása. Szóval sebességben van, leveszem a gázról a lábam és gurulok /ugye ez a motorfék/, és ekkor nincs semmi fogyasztás, mert valamilyen oknál fogva nem jut benzin a motorba /ezt valami szakszerű ember megfogalmazza, ha erre téved :)/. Ugyanez igaz arra az esetre is, ha 1-esben vagy 2-esben gáz nélkül /3-asban már nem tudok/ gurulok? Hiszen akkor is sebességben van és nem nyomom a gázt...
+ 1 kérdés:
Kicsit szégyellem, hogy ezt megkérdezem, mert napi szinten vezetek /és viszonylag elég jól/, de... Váltani hogy kell pontosan? :)))) Mert én úgy szoktam, hogy gáz fel, kuplung le, váltás, kuplung fel, gáz be. Csak nekem sokszor rángat picit az autó a váltásoknál. Ma viszont kipróbáltam azt is, ha picit a gázon maradok és úgy kuplungot be és váltok, akkor szinte meg se moccan váltás közben a kocsi. Szóval a kérdésem pontosítva az lenne, hogy ha váltok, akkor a picit a gázon kell maradni, miközben váltok?
Köszönöm előre a válaszokat mindhárom kérdésre!!!
1. Kuplung nélkül váltogatni baromság egyenlő a váltó tönkretételével, ledarálja a fogaskerekeket és utána mehet a kukába a váltó, válts normálisan kuplungolva.
2.Motorféknél tényleg nem fogyaszt az autó, de annak csak akkor van értelme amikor ki lehet használni. Pl. lejtőn lefelé sebességbe marad (nem vesszük ki üresbe!) és elengedjük a gázt, úgy gurulunk lefelé, ha szükséges fékezünk.
A plusznál pedig, el kell engedni a gázt váltáskor, arra pedig rá kell érezni, hogy ne rángasson, pont abban a pillanatban nyomd a gázt, majd idővel megtanulod, mert leírni nem lehet.
1. Ennek max. akkor van értelme, ha kimegy a kuplung kinyomó, de csak akkor is addig amíg haza nem érsz (vagy szervizbe).
2. 1-be, 2-be gurulásnál pedig van hajtás is, egy bizonyos sebesség alá nem megy viszont ha mondjuk 50-nél veszed le a lábad a gázról akkor elkezdesz lassulni, akkor nincs hajtás. Tehát 1-be kuplung húzásnál van fogyasztás és nem is kevés.
+. Én benzinessel tolom, de sztem könnyen eltalálható az arány.
Kuplung nélkül ne váltsál! Elméletileg lehetséges, de mai váltók nem ehhez vannak tervezve és csak nagy rutinnal hajtható végre tökéletesen. Viszont mire rutinos lennél addigra szét is gyilkolsz 1-2 váltót.
Motorféknél valóban 0 a fogyasztás a mai autóknál, de azt is figyelembe kell venni hogy azért a nevében is benne van hogy fék, tehát ha használjuk akkor mozgási energiát pazarolunk el. Vannak elméletek hogy mikor jobb a motorfék és mikor jobb üresben gurulni, de ebben itt nem foglalok állást, mert úgyis lesz aki "jobban tudja", mindenesetre én úgy alakalmazom ahogy jónak látom, és maximásilan elégedett vagyok az autóm fogyasztásával (gyári átlag értéke 6.1, én eljárok 5.9-ből)
1.
Elöfordulhat hogy elszakad a kuplungbowden. Ilyenkor jó ha tudsz erröl a lehetöségröl ha pl pár km és otthon vagy.
2.
A motorfék az, amikor a motor lassítja az autót. Tehát alapjáraton gurulni nem motorfékezés. Az enyém 1500-as fordulat alatt adja vissza az üzemanyagot.
3.
Én már hozzászoktam a sajátomhoz. Tudom, hogy mennyit esik a fordulatszám egy váltás alatt, milyen tempónál melyik sebessèghen mennyit pörög.
Kuplung benyomàsa közben visszábbengedem a gázt, váltok, kb annyira nyomom a gázt, ahova a fordulat visszaesik.
Nekem így egy hangyányit sem ránt.
autónál ne próbálj kuplung nélkül váltani, mert nem arra tervezték... tönkreteszed vele, egyedül akkor van értelme van tönkremegy a kuplung és valahogy el akarod vinni szervizbe ahelyett hogy elvontatnád..
kuplung nélkül váltani csak szekvenciális váltón érdemes, pl motoroknál, de ott is csak ésszel
THX mind a hat választ!! :)
Ma is kocsikáztam kicsit, és még véletlenül sem jutott eszembe, hogy kuplung nélkül váltsak. Egyébként mindig így szoktam váltani, mindössze csak tegnap volt az a pár alkalom /amit a kérdésemben is írtam/, hogy kipróbáltam a kuplung nélküli váltást. De csak érdekességképpen, egyébként már korábban is szkeptikus voltam ezzel kapcsolatban. De tegnap és most teljesen el lettem tántorítva tőle, köszönhetően annak, hogy szegény váltó felől jöttek néha a hangok rendesen /a tegnapi próba során/, illetve annak, amiket itt most leírtatok. :)
6.!
Én már indultam úgy, de akkor nem a kuplung szállt el, ha nem csúszott az ékszíj és lemerült az akksi és nem volt velem senki. Elég kellemetlen érzés :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!