Automata váltón mit jelent az L és a 2 fokozat?
#váltás #automata váltó #automata váltó segítség #L fokozat #segítség váltásban #mit jelent az L és 2 fokozat az automata váltónál Az L a Low (lassú menet) jelölése, ez gyakorlatilag azt jelenti hogy egyesben marad a váltó. Ez hasznos lehet ha valami nagyon meredek emelkedőn kell felmenni, nem fog felváltani ha elérte a motor azt a fordulatszámot ahol váltani szokott egyébként rendesen a váltó. A 2 az meg azt jelenti hogy csak az 1-es és 2-es fokoztot használja a váltó, ez is jó emelkedőn, vagy lejtőn a motorfék minél jobb kihasználása miatt.
2014. júl. 19. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
2014. júl. 19. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 A kérdező kommentje:
Köszi a segítséget!
Azt hittem, hogy csak álló helyzetbe lehet váltogatni automatánál!
Tehát ha megyek D-ben és meredek rész jön, akkor átrakhatom 2-be?
Azt olvastam még, hogy városba a 2 fokozat gazdaságosabb, ez igaz? Mert akkor pl jobban felpörög a motor értelemszerűen nem is nagyon megy többel mint 70-80 km/H.
és miért gazdaságos az ha pörög a motor mint a barom teljesen értelmetlenül, komolyabb terhelés nélkül? nem lehetett valami einstein aki ilyet mondott neked...
2014. júl. 19. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 A kérdező kommentje:
Kresz könyvbe olvastam! De jó nagy hülyeség! :)
Több mint húsz éve automatázom...de ilyent még nem hallottam, bár sok a tévhit.
Ha megyek a Nyereg utcában a hegyre, akkor én is 2-be húzom, ott nem kapcsolgat feleslegesen..a hegytetőn vissza D-be...
Előttem már profin elmagyarázták a jelentőségét a fokozatoknak.
Volt olyan Volvóm, amin csak PRND volt..a többit a járgány megoldotta..na jó, persze volt 200 LE..a mostani 110 LE-nél tanácsos váltani(nagy ritkán)
a város (majdnem)sík útjain nem szabad nyúlni a váltóhoz, elég a D...
2014. júl. 20. 07:30
Hasznos számodra ez a válasz?
Azért arra ügyelj, hogy ne legyen túl magas a sebesség ha visszarakod L-be vagy 2 be.
2014. júl. 20. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
Ó igen, a Kresz könyvek amik nem az utóbbi 25 évben íródtak, azok mondanak olyat hogy a benzinmotort úgy a gazdaságos pörgetni hogy a maximális fordulatszámának a fele és kétharmada között dolgozzon. Nem egy orbitális hülyeség ez, de maradjunk annyiban hogy ma már más a világ és mások a motorok is, szóval nem kell mindenáron pörgetni a motort. Elméletileg a minél alacsonyabb fordulatszám a gazdaságos, mert maga a motor forgatása is energiát igényel, minél gyorsabban kell forgatni annál többet. De a gyakorlat mégsem ilyen szögegyszerű, mert kis fordulaton nem biztos hogy van megfelelő kenés, különösen ha mélyre nyomjuk a gázpedált gyorsítási szándékunknak megfelelően. Szóval általánosságban kerülni kell a feleslegesen nagy és a terheléshez mérten túl alacsony fordulatszámot is, mert a motor élettartama is jelentős tényező a gazdaságosság számításánál.
2014. júl. 20. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
Azert a kezelesi kezikonyvbol kiragadok egy furcsa reszletet ha nem baj (mitsubishi magna 3.0)
L fokozatba kapcsolni nem tanacsos menet kozben, mert amikor visszavalt(60 km/h) akkor a hajtott kerekek megcsuszhatnak. Ez nem ahogy nem szabad, de fel kell keszulni ra. A GM 3.8 V6 os(holden Commodore VS) pedig ha behuzod L be majd nyomsz egy Padlo gazt akkor "Verseny" uzemmodban van vagyis szabalyzasig elforog majd elkapcsol, es vissafele ugyan igy amint eleri a biztonsagos fordulatszam tartomanyt. Kulonben ha motorfekre van szukseged akar megallashoz is hasznalhato, hiszen menet kozben behuzod L fokozatba akar 100-as temponal amikor nem allsz a gazon es gyonyoruen visszakapcsolgat 1 ig ahol akar ha szukseges meg a kezi fekkel is megallithato(vesz eseten).
2014. júl. 20. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 anonim válasza:
Ami fontos, hogy sebességből R,D menet közben ne válts N-be, és vissza. Ezt sokan nem tudják, bár lehet, de nem tesz neki jót. Ezek a váltások, csak fék mellett álló helyzetben ajánlottak.
2022. jún. 29. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: