Automata váltós autóknál mi a különbség az üres (N) és a parkoló (P) fokozat között?
Mert ugye egy manuális váltójú autónál ha leparkol az ember, akkor beteszi üresbe és behúzza a kéziféket.
Automatáknál mi a különbség a 2 fokozat között ?
P fokozatban a motor nem jár, viszont sebességben van az autó, így a motorfék tartja egyhelyben az autót.
Egyébként sokan manuális váltóval inkább sebességbe teszik inkább parkoláskor az autót, így kímélve a kéziféket. Meg télen könnyen befagyhat a kézifék, ami indulásnál nem vicces.
Így már világos...
Köszi a válaszokat !
P fokozatban a motor nem jár, viszont sebességben van az autó, így a motorfék tartja egyhelyben az autót... mi mi mi???
P fokozatban ez a kis kallantyu tartja vissza a kocsit, nem pedig a motorfek... (parking pawl - bocs nem tudom a nevet magyarul)
P fokozatbol a valtokart nem tudod kivenni, amig le nem nyomod a fekpedalt. Amikor lenyomod a fekpedalt hallanni fogsz egy kis kattanast, akkor old ki a kallantyu (pawl) es lehet R-be, N-be vagy akarmibe huzni a valtokart.
A "pawl" idovel es fokozott hasznalattal elkopik/elfarad, ezert meredek parkolasnal nem ajanlott csak P fokozatban hagyni az autot, mert megterhelo a rendszernek, ilyenkor ajanlott a kezifek.
Sik terepen eleg a P parkolasnal, az autot nem lehet eltolni.
Ha tolni akarod, akkor Nbe, azaz uresbe kell helyezni a valtokart.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!