Mekkora lehet a teljesítménybeli különbség a 2 autó között?
Mitsubishi Carismát szeretnék venni.
Az egyik 1.6-os benzines-66kw és 90 lóerő.
A másik 1.9-es TD-szintén 66kw és 90 lóerő.
Mekkora lehet a különbség a 2 autó teljesítménye között ?
Eddig mindkét autó 490 ezer Ft volt, most a benzines árát levitték 425 ezerre.
Van akkora különbség a 2 között, hogy megéri annyival többet költeni a dízelesre ?
A teljesítménykülönbség 0, mivel mindkettő teljesítménye 66 kW.
De gondolom te nem a fizikai hátterére vagy kíváncsi.
A dízelnek nagyobb a nyomatéka, ezért ritkábban kell visszakapcsolni gyorsításkor.
De ennyiért nem hiszem hogy jó ötlet ilyen dízelt venni, állapottól függően 2-400 ezret is elkérhet a szerviz csak ahhoz hogy használható legyen. A benzinesnél is lesznek kezdeti költségek, de nem ennyi.
Természetesen az állapottól függ minden, így vaktában inkább nem mondom hogy melyik a jobb, lehet hogy a dízel még 3-4 évig gond nélkül megy, lehet hogy nem. Meg kell nézni az autókat.
A dízel motorost erősebbnek fogod érezni a nagyobb nyomatéka miatt.
Az már más kérdés, hogy ahogy írják, ha valami elszáll benne, a javítás többe kerülhet mint amennyit ér az autó.
Lehetséges kimenetelek:
1, Veszel benzinest, és a többletfogyasztás miatt több lesz az üzemanyag kiadásod mint egy dieselnél. (km-től függően havi több ezer forintról van szó)
2, Ez a legjobb pénzügyileg. Veszel egy dieselt, és havi szinten ezrek maradnak a zsebedben a kisebb fogyasztás miatt.
3, Veszel egy dieselt, amin beszarik valami, és sokat fizetsz a szerelőnek. Bár ez relatív, az én 16 éves TD-mhez is 40 000-ért van turbó a bontóból beépítési garanciával. Az adagoló lehet még nagyobb költség, meg a hengerfej.
4, Ez a legrosszabb költség szempontjából. Veszel egy benzinest, és a többletfogyasztás mellé kapsz mondjuk egy hengerfejrepedést, ami ugyanúgy költséges mint a dieselnél. Vagy egy komplett motorfelújításba is belefuthatsz, és az sem két fillér.
Köszönöm a válaszokat !
Eddig inkább dízel párti voltam, legfőképpen a kisebb fogyasztás miatt, de azt nem tudtam, hogy ennyivel drágább a javítása.
Ez most kicsit elbizonytalanított...
Szerelő mindenképp átfogja nézni az autót, ha minden jól megy.
Van autószerelő ismerős...
Ha valóban nem drága annyira az alkatrész ehhez az autóhoz sem, akkor még mindig a dízel felé húzok inkább.
Végül is az alacsonyabb fogyasztás lévén a vételárbeli különbség is megtérül idővel...
Köszi a válaszaidat !
Persze drágább javítani a dieselt a benzinsnél, de mivel 500 000 forint alatti összegű kocsiról beszélünk, így a kinézett kocsi már nem fiatal, és a bontóban is lehet hozzá találni sokmindent. A brutális javítási költségek a fiatal dieselknél szoktak lenni, ahol egy komolyabb autónál maga a turbó is belekerül 2-300 000 forintba. Esetleg érdeklődj utána hogy az általad kinézett típusnak van-e valami gyakoribb nyűgje.
Dieselhez hozzátenném hogy ha egy picit utánajár az ember akkor hozzá lehet jutni a gázolajhoz 300 ft/liter áron is valamelyik (busz,kamion) sofőrtől.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!