A hibridtechnológia nem egységes, sokféle megoldás van és az elnevezések is különbözőek. Viszont valamennyi olyan autót hibridnek nevezik, amely legalább két, különböző elven működő hajtásrendszerrel van felszerelve. Jelenleg ez belsőégésű motort és villanymotort jelent.
De kivételként ott van a a mikrohibrid. A Citroën kitalálta, örülnek neki, de az "igazi" hibrid technológiához nem sok köze van. Egyszerű fogyasztáscsökkentés, motoroptimalizálás, nincs kétféle hajtásrendszer, csak motorféküzemben maximális teljesítménnyel töltő, amúgy meg kevésbé gerjesztett generátor és pár egyéb apróság.
De ténylegesen hibridnek nevezhető autókon belül is vannak valódi avagy fullhibridek és mild, avagy "lágy" hibridek - erre nincs igazán jó szó. A valódi hibrideknél az akkumulátor kapacitása nagy, a villanymotor teljesítménye is jelentős és a műszaki kialakítás olyan, hogy a villanymotor egyedül is tudja hajtani az autót egy darabig. A mild hibrideknél a villanymotor teljesítménye kicsi, az akkukapacitás sem nagy és a műszaki kialakítás olyan, hogy a villanymotor egyedül nem tud hajtani, csak a belsőégésű motornak segít be. Gyorsításkor adja a nyomatékot, segít meglódítani a karosszériát, fékezéskor meg tölti az akkukat.
Ezen kívül vannak még plug-in hibridek, amik lehetnek full vagy mild hibridek is, de az akkujuk konnektorról tölthető és léteznek range extenderrel szerelt villanyautók, amik nem hibridek ugyan, mert csak a delej hajtja őket, de van belsőégésű motorjuk. Szóval nem egyszerű a helyzet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!