Mi az importautók titka?
Vannak bizonyos típusok, amelyekből itthon szinte csak lelakott, elhanyagolt, széteső félben lévő darabokat kapni. Ilyen pl. a '99 és '03 között gyártott Mazda 323(F). Új korában egy baromi jó gép volt, de az itthoniakat mind lelakták: szétült ülések, szétrongyolódott kormány és biztonsági öv, porrá rohadt karosszériaelemek.
Az itthon, kereskedőknél vagy magán úton kereskedőknél kapható szép darabok szinte mind kintről, jellemzően Németországból származnak. Ismerem a mobile.de oldalon hirdetett autókat, rendszeresen nézem, nagyjából tisztában vagyok az árakkal és tudom, hogy a tényleg megkímélt, jó állapotúakat ott sem adják olcsón. Az óratekerés persze alap (12 éves autóban 60 - 80 - 100e km... aha, persze). Vezetett szervizkönyv, naná, múlt héten végigpecsételt, ugyanazzal a tollal kitöltött papír, ezt ismerjük. De az ülések, a kormány, a kapcsolók, a műszerfal... ezeket nem lehet visszatekerni. Persze, lehet cserélni mindent, de az megint egy csomó pénz és utánajárás.
Számoljunk. Kint egy normális, szép állapotú autó 2600-3000€ között mozog. Induljunk ki a 2600-ból, az ugye kerekítve 800.000Ft. Erre jön még rá a regadó (kb. 70.000Ft, + a vagyonszerzési illetéké, amit mondjuk a vevő fizet, viszont a forgalomba helyezés további 22.000Ft, a rendszám 8.000Ft.). Tehát mire forgalomba áll az autó, a kereskedőnek kb. 900.000Ft-ban van. Ha hozzászámoljuk, hogy ezt még haza is kellett valahogy hoznia, akkor még többen. (Jellemzően tréleren jönnek, de a piros rendszám is 150€).
És akkor itthon kiteszi 700-990.000Ft-ért. HOGYAN?
Ahhoz, hogy ez ennyiért megérje neki, kb. 500.000-ért kellett vennie kint (1600-1700€), amiért ezekhez hasonló állapotúakat sem látni.
Nyilván jó üzlet ez, különben nem csinálnák. De akkor sem értem, hogy hogyan...
Kint egy normális, szép állapotú autó 2600-3000€ között mozog.
Annyiért adják, vagy annyiért hirdetik?
Talán mert nem a mobile.de oldalról veszi a 2600 ajrós autókat.
A kereskedőknek megvannak a kapcsolataik akik szólnak ha van valami autó amit a hülye magyarnak el lehet adni.
Pár 100 euroért már lehet kint olyat kapni ami külsőre egyben van.Egy kis polír, egy kis porszívózás, egy kis kormánybőrözés és óratekerés és kirakják a 900ezres árcédulát.
Legtöbbször kivonatják a forgalomból, és úgy hozzák be hogy a forgalomba helyezést a vevőnek kell intézni.
Annyiért hirdetik, és nyilván van alku, de ez nagyságrendileg nem adja ki.
Egyrészt a németeknél kicsit más az alku mint nálunk: ott tényleg komoly alap kell ahhoz hogy le lehessen sírni párszár eurot. De ok, vegye meg 2000€-ért. Az is 600e Ft. Plusz az említett költségek...
Pont ezaz hogy nem 2000 ezerért fog kocsit venni kint, hanem 200-ért.
Valamikor a szervizek ingyen is odaadják a roncsokat az udvarból mert helyet foglal.
A kereskedő meg 100.000 km-el eladja itthon...és meg is veszik...
Eláruljam?
(Évekig hoztam be autókat Németországból.)
Nem ugyanaz az ár ha kimész venni egyet,
vagy ha valaki egyszerre elhoz mondjuk 5-10-et!
De én most nem a nagyon lelakott példányokról beszélek, hanem itt van pl. ez:
Ezt biztos nem 200€-ért vette. Az óraállás egy vicc, a papírokat is meg lehet variálni, de ez az autó akkor is egyben van és nincs széthajtva. ÉS ez most csak egy példa, naponta felbukkannak ilyenek...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!