Nem tudom el képzelni hogyan birnak ilyen sokat a csapágyak, pl a kerékben? Az a titka hogy nincs lötyögés és kenés van neki?
úgy hogy nem súrlódnak egymáson az alkatrészei hanem gördülnek. Ráadásul eléggé kemény acélból is vannak, kenésük is van és a futófelületek kialakítása is megfelelő.
Ideális eset ugye 2 fém egymáson elmozdulásának ha közöttük van egy vékony réteg kenőanyag, így, mivel nem értnek egymáshoz nem kopnak. Persze valójában mindig érintkezik egy picit fém a fémmel is, ezért kopik szépen lassan.
De ha nem éri semmi szennyeződés akkor a benne lévő zsír nagyon sokáig megfelelően ken. De ha pl sok por éri akkor az élettartama drasztikusan csökken, hiszen a zsírba pl nagyon jól bele tud tapadni ami utána már nem ken hanem smirgliként működik.
Nagyjából ennyi. Meg persze a lötyögés is számít, mert ha lötyög akkor nem csak gördül hanem néha ütközik is. Ami ugyebár jelen esetben nem túl jó.
Elég régi technológia már ez. Nyilván a finomabb, jobb minőségű megmunkálás és a jobb kenőanyagok miatt az élettartamuk egyre jobb. De az alapelv ugyanaz.
Ami modern az a mágnescsapágy :) Ott már kopás sincs mivel tényleg nem érnek egymáshoz a darabok :)
Hát ahhoz szerintem ez a technológia még nem elég kiforrott :)
De egyszer csak eljön az is :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!