Mi az alacsony fogyasztás titka?
Arra lennék kíváncsi hogy mivel és hogyan lehet elérni hogy a lehető legkevesebb legyen a fogyasztás a kocsimnak?
Itt az is érdekel hogyha emelkedőn megyek, autóút, autópálya, város. stb..
A megfelelő fordulatszám megválasztása, ahol dinamikus a motor. Vagyis városba mész 50el akkor nem 5.be mész 1000fordulaton. Kis fordulaton amellett hogy többet eszik még károsodik is a motor. Ugyan ez van nagy fordulaton is.
A másik hogy dinamikusan kell vezetni. Ha gyorsítasz nem épphogy nyomni a pedált és percekig gyorsítani az adott sebességre, pl 90re., hanem kb közepes gázzal felgyorsítani és utána tartani. Ha hosszú lejtő van akkor motorfékkel menni és a gázt elengedni. Mivel motorféknél 0 a fogyasztás alapjáraton viszont van fogyasztás.
Hidegen nem nyúzni.
Nem értek egyet az előttem hozzászólóval.
Röviden: én is vezettem egy ismerősöm diesel motorú autóját, melyet az ő meghagyásával amikor lehetett városban is 5. sebességben használtam, s így 4 liter per 100 km alatti fogyasztást lehetett elérni vele. (VW Caddy SDI motor)
Hosszabban: azzal egyetértek, hogy a "túl" alacsony sebességnél "túl" magas kapcsolási fokozat nem hasznos a motor élettartamára nézve, de itt is azért van különbség hengerűrtartalom, üzemanyagtípus és gyártó között. Nekem az 1,6-os japán motoros autóm gázzal városban 45-50-el simán megy, nem rángat (175-es fordulaton). Persze nem is dinamikus, de zöldhullámnál kiváló. (Kisebb űrtartalmú autóval lehet, hogy ezt nem lehetne így megtenni.)
Ha araszolok, akkor van, hogy kettesben alapjárattal megy az autó. Tehát gázadás nélkül. Így itt meg is dől az, hogy motorféknél nullát fogyasztana az autó. Motorféknél és mindig megy az alapjárat. Csak akkor nem, ha nincs gyújtáson, illetve elindítva az autó. (Illetve vannak az új start stop rendszerek, de másik téma.)
Az alacsony fogyasztás titka még, hogy sokat álljon egyhelyben az autó. :) Ha nincs használva, nem fogyaszt.
Egyébként fontos a jó motorbeállítás: szelepek (hézag állítás és szelepfészek becsiszolás), gyújtás, gyertya, légszűrő, guminyomás (keményebben kevesebbet fogyaszt, de kevésbé tapad). S mindig el lehet gondolkodni, hogy a csere (szűrő, gyertya) mennyibe kerül, s ezért mennyi megtakarítást lehet elérni.
Érdemes minden felesleges tárgyat kipakolni a kocsiból. Felesleges súlyt ne cipeljünk. Én, ha nem kell, nem tankolok tele, mert minek furikázzam a felesleges kilókat a tankban. (Erre és a helytakarékosságra találták ki gyárilag a "virsli" pótkereket.)
Elektromos fogyasztók használatának a kerülése. A fogyasztás kapcsán töltésszükséglet keletkezik, amit a generátor termel, a motortól elvéve a teljesítményt. Tehát ugyanahhoz a sebességhez több "gáz" kell, ha termel a generátor. Lóerőket vesz el pl. a légkondi. Sokan tesznek be a lakott településen kívül kötelezően használandó izzók helyére azonos fényerejű, de kisebb áramfelvételű izzókat. Ez is hosszabb távon megtérülő befektetés.
Én sokat biciklizek. :) Tudom ajánlani.
Egy tyúktojás !
A talpad és a gázpedál közé - legalább képzeletben ...
Ha úgy adagolod a gázt,hogy közben nem roppan szét a héja,litereket spórolhatsz !
Én barom módon vezetek, 535D 13 liter átlagban.
Viszont a nejem 7.3-ra ki tudja hozni az óvatoskodással.
:o)
#3: „VW Caddy SDI motor”
Hát igen, annál kevesebbet nem sok minden fogyaszt.
Fateromnak Tico-ja van (ua. a motor mint a Matiz) apunál 5 liter/100 ,nálam 3,6..... Kamionnál kollégámnál 33 litert eszik,nálam 27-28-at..... Meg kell nézni mi az ideális tartomány a váltásokhoz.
Nekem Audi 1.9Tdi-m van feltuningolva motorikusan,el tudok vele járni 5,5 literrel...meg eltudok vele járni 8-al is. Sok minden függ a lábadtól! :D
"Ha araszolok, akkor van, hogy kettesben alapjárattal megy az autó. Tehát gázadás nélkül. Így itt meg is dől az, hogy motorféknél nullát fogyasztana az autó. Motorféknél és mindig megy az alapjárat."
Ezt gondold át még egyszer. Amit te írsz az nem motor fék, hanem alapjáraton húzza a kocsit. A motorfék amikor 3000-et pörög a motor és leveszed a lábad a gázról. Ekkor lejtőn 5ösben nem lassulsz igazán, viszont az elektronika megszünteti a befecskendezést és csak akkor adja vissza, ha elkezded kinyomni a kuplungot, gázt, vagy éppen már alapjárat közelében jár a fordulatszám.
Sajnos nehéz egzakt választ adni. Nincs tuti recept, hogy 1312,4es fordulatnál az ideális. Az alapjárat közelében szerintem több okból sem érdemes hajtani. Pl 5ösben 45-50el sík úton. Először is csak a fék marad amivel manőverezni tudsz, mert gázadásra túl sokat nem fog reagálni a kocsi. A motor csak erőlködik ekkora áttét esetében és még ha nem is rezonál az egész, akkor sem tesz jót a kocsinak. Szvsz olyan 1500-2000 között el lehet pötyögni és bár én is fizetésből élek és valószínűleg nem is megyek túl sokat a kocsival (1000-1200 egy hónapban) nem akarok azon stresszelni, hogy fél literrel kevesebbet eszik-e a kocsi. Tudom, hogy a kis pénz is pénz, de aki havi szinten 5 literes különbségen ugrál, ott azt hiszem, fel kell tenni a kérdést, hogy tényleg fenn tudom-e tartani az autót, hiszen nem megvenni a nehéz, hanem tankolni, biztosítani, karbantartani...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!