Autóval ha 1-esből indulok, akkor rögtön azután, hogy elindultam, azonnal váltani is kell 2-be?
Korábban felvetettem itt a témát, hogy 1-esből vagy 2-esből jobb-e indulni. Szinte mindenki az 1-est mondta. Amikor pedig visszakérdeztem, hogy de hát akkor is 1-esből kell-e startolni, ha csak egy másodpercig állok meg 0 km/h-ra /bőven szokott ilyen helyzet akadni.../, és hozzátettem, hogy szerintem akkor felesleges, meg elég nagy idő a 2-esbe való váltás a forgalom tempójához képest, akkor le lettem hurrogva, hogy mi tart ennyi ideig a váltásban, satöbbi-satöbbi... Azóta kipróbáltam, és bizony nekem lett igazam: elég sokszor valóban nem éri meg még az 1-essel is szenvedni, ha csak egy tized másodpercre állok le 0 km/h-ra. Mondhat akárki akármit, bizony sok idő az az egy váltás is a forgalom ritmusához képest. Pláne úgy, hogy sokszor elég nehezen veszi be a 2-es fokozatot...
Na mindegy. Ha nem is mindig indulok 1-esből, de akkor elég sűrűn, ha hosszabb időre kell megállni és nem 1 másodpercre. Szóval rászoktam én is. A kérdésem pedig ennyi volna, hogy más is azonnal váltja a 2-est, ahogy elindult? Mert végülis az 1-es fokozat csak elindulásra és dugóban való 5 km/h-s döcögésre jó, semmi másra. Meg azt is észrevettem, hogy ha nem váltok azonnal 2-esbe indulás után kapásból, hanem 2-3 másodpercig még 1-esben maradok, akkor a kocsi pillanatnyi fogyasztásmérője ilyen 70-80-90 litereket mutat... Pedig ésszel nyomom a gázt és nem padlóig.
Utolsó kommentem!
1-ben indulsz, forgalmi helyzettől függően kb. 5-10 méteren keresztül (15km/h körüli tempóra) felgyorsítod a kocsit és váltasz 2-be.
Váltás: Gázról le, kuplung be, a váltó megfelelő sebességi fokozatba helyezése, kuplung fel, gázra rá.
Lassan emeld fel a kuplungról a lábad és akkor nem fog rángatni. Gázt csak azután adj, miután már teljesen felengedted a kuplungról a lábad.
Előzésnél:
Visszateszem 3-ba vagy 4-be, kuplung hirtelen fel, aztán jöhet egy egészséges gázadás. Előzésnél nem illik és nem is tanácsos p.csölni. Ilyenkor nem rángat, hanem a gázadás miatt ránt egy jó nagyot. Mert ugye előbb bekap a motorfék, majd 1 szempillantás alatt jön a gázfröccs. Főleg 5-ből 3-ba való visszaváltásnál van ez a jelenség. 1.3 Swift (ilyet hajtok) sokkal jobban húz 3-ba, mint 4-be (a hosszú végáttételezés miatt) ezért így biztonságosabb és gyorsabb is az előzés.
Fékezésénél:
Ha úgy ítéled meg, hogy a lassításhoz motorféket használsz (mondjuk egy nagyobb dombról lefele jövet), és visszateszed 2-be vagy 3-ba, akkor szintén lassan engedd fel a lábad a kuplungról, közben pedig lábfékkel is lassítsd az autót,ezáltal is könnyítve a motoron,hogy ne pörögje magát szét.
Nem gáz, ha rángat, csak mondjuk egy kiadós ebéd után nem biztos, hogy mindenki gyomra tolerálja, ha a hullámvasutazás érzését kelted benne. :D De a motornak is jobb, ha zökkenőmentesen közlekedsz vele, és igyekszel elkerülni a rángatózást.
Béke! :D
Neked hogy van jogsid?? :OOO
Csak toled mentsen meg a sors ...
1-esben olyan 1800-ig húzatod szépen normális gázzal, utána kettes.
A kijelzőn minden kocsi óriási fogyasztást ír indulásnál, de annak 0 a valóságtartalma.
Így 2 évvel a kérdés után hogy szoktál indulni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!