Autóval ha 1-esből indulok, akkor rögtön azután, hogy elindultam, azonnal váltani is kell 2-be?
Korábban felvetettem itt a témát, hogy 1-esből vagy 2-esből jobb-e indulni. Szinte mindenki az 1-est mondta. Amikor pedig visszakérdeztem, hogy de hát akkor is 1-esből kell-e startolni, ha csak egy másodpercig állok meg 0 km/h-ra /bőven szokott ilyen helyzet akadni.../, és hozzátettem, hogy szerintem akkor felesleges, meg elég nagy idő a 2-esbe való váltás a forgalom tempójához képest, akkor le lettem hurrogva, hogy mi tart ennyi ideig a váltásban, satöbbi-satöbbi... Azóta kipróbáltam, és bizony nekem lett igazam: elég sokszor valóban nem éri meg még az 1-essel is szenvedni, ha csak egy tized másodpercre állok le 0 km/h-ra. Mondhat akárki akármit, bizony sok idő az az egy váltás is a forgalom ritmusához képest. Pláne úgy, hogy sokszor elég nehezen veszi be a 2-es fokozatot...
Na mindegy. Ha nem is mindig indulok 1-esből, de akkor elég sűrűn, ha hosszabb időre kell megállni és nem 1 másodpercre. Szóval rászoktam én is. A kérdésem pedig ennyi volna, hogy más is azonnal váltja a 2-est, ahogy elindult? Mert végülis az 1-es fokozat csak elindulásra és dugóban való 5 km/h-s döcögésre jó, semmi másra. Meg azt is észrevettem, hogy ha nem váltok azonnal 2-esbe indulás után kapásból, hanem 2-3 másodpercig még 1-esben maradok, akkor a kocsi pillanatnyi fogyasztásmérője ilyen 70-80-90 litereket mutat... Pedig ésszel nyomom a gázt és nem padlóig.
Képzeld lehet 1.4-es kocsival indulni kettesből.
Nézd meg a kiviket azzal is lehet.
Naná, hogy lehet indulni. Sőt, még 3-asból és 4-esből is. Legalábbis nekem az 1.4-es Corollával simán összejött. Igaz, azok nem direkt voltak, csak elméláztam, és mikor elindultam, akkor esett le, hogy nem váltottam vissza kisebb fokozatba.
Viszont a 2-esból való indulást korábban rendszeresen csináltam, aztán áttértem az 1-esre.
8-as: Mit értesz azon, hogy 1-es fokozat szúrása?
9-es: Azt hiszem, leírtam, hogy egy 1.4-es Toyota Corolláról van szó...
# 12/13
négyezres fordulaton esetleg. aminek nem örül a tuningos kevlár tárcsa.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!