Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Oldalkocsis motor?

Oldalkocsis motor?

Figyelt kérdés

[link]


Szeretnék egy, a képen látható oldalkocsis pannóniához hasolnót. A kérdésem az lenne, hogy milyen motorból lenne érdemes kiindulni? Ami eleve oldalkocsis volt, vagy jó egy szóló is? Ha szóló motorkerékpárhoz akarok oldalkocsit kapcsolni, akkor ahoz milyen alkatrészek, papírok szükségesek? Tudtommal az oldalkocsiknak van alvázszáma. Ha legyártatok egy ilyen teherszállító bódét, és átüttetem bele egy másik oldalkocsi számát, akkor annak az oldalkocsinak a papírjaival mehetne vizsgára, vagy a papírokban szerepel az oldalkocsi típusa is? Hogyan lehetne megoldani, hogy egy ilyen gépműhelyben legyártott bódés gép átmehessen a műszakin, mert neten nem nagyon találok ilyen oldalkocsit, ha van is jó, akkor nagyon drága.



2014. máj. 27. 08:59
 1/8 anonim ***** válasza:

"Szeretnék egy, a képen látható oldalkocsis pannóniához hasolnót."


Nagyon szép ötlet, gratulálok az elhatározáshoz.


"A kérdésem az lenne, hogy milyen motorból lenne érdemes kiindulni?"


Bármilyen típus megfelel, mai elég erős. Tehát a Csepel 125, a Danuvia, 125-150-es MZ-k kiesnek. Maradnak a Pannoniák, nagy (250-es, Pannoniával megegyező lökettérfogatú) MZ-k, no meg a Jawa-k és a CZ-k.


"Ami eleve oldalkocsis volt, vagy jó egy szóló is?"


Jó a szóló is, ha lehet hozzá oldalkocsit csatlakoztatni. Motortípustól és oldalkocsitól is függ.


"Ha szóló motorkerékpárhoz akarok oldalkocsit kapcsolni, akkor ahoz milyen alkatrészek, papírok szükségesek?"


Kell az oldalkocsi (alváz, felfüggesztés, kerék) és a bekötés elemei. A Duna oldalkocsinál (amiből a képen látható darab készült) ezek állítható rudakból és bilincsekből állnak. MZ Superelastiknál ugyanezek + a stabilizátor rúdhoz kialakított lengővillát is be kell szerelni.

A cseh oldalkocsikat (Velorex - ami gyártott oldalkocsit is, nem csak a "bőregeret") nem ismerem sajna.

Nem kell külön papír róla, mert nincs külön forgalmi hozzájuk, legfeljebb egy adásvételi.


"Tudtommal az oldalkocsiknak van alvázszáma."


Van rajtuk azonosítótábla, számmal, mindennel.


"Ha legyártatok egy ilyen teherszállító bódét, és átüttetem bele egy másik oldalkocsi számát, akkor annak az oldalkocsinak a papírjaival mehetne vizsgára, vagy a papírokban szerepel az oldalkocsi típusa is?"


Ez a bódé egy az egyben rá van csavarozva a gyári csónak helyére, az alváz átalakítása nélkül - szerintem ez lehetne a követendő metódus. A szám a vázon van ha minden igaz.


"Hogyan lehetne megoldani, hogy egy ilyen gépműhelyben legyártott bódés gép átmehessen a műszakin, mert neten nem nagyon találok ilyen oldalkocsit, ha van is jó, akkor nagyon drága."


A Duna oldalkocsi drága, 60-nál kezdődnek a romok. De ha találsz külön eladó alvázat, ami nincs lyukasra rohadva és megvan a felfüggesztés neked az már oké. Felújítod a vázat, sárfogót vagy veszel rá gyárit vagy csinálsz valami egyedit, lámpa kell rá (az eredetiek drágák, mint az oldalkocsi), kerék bele, legyártani a rácsavarozható ládát és kész.

Bár nem tudom műszakin mennyire kötnének bele - ha én akarnám ezt csinálni, akkor először telefonálnék a megyei NKH-nak, hogyha a Pannoniád mellé teszel egy Duna oldalkocsit teherszállításra készült (korabeli - vagy nem, de rá lehet fogni) felépítménnyel, akkor azt hogy és miként tudod levizsgáztatni.

Gondolom a Duna gyári teherbírásánál nagyobbat nem tudnál belevezettetni a forgalmiba, szóval ezzel is kalkulálni kell - bár nem tudom mi a célod a teherszállító megoldással. Gondolom valamit akarsz benne vinni, mert személyt nem szállíthatsz majd benne. :)

2014. máj. 27. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
köszönöm szépen a kielégítő választ! Nem szeretnék nagy terheket vinni, csak gondolkodom egy veterán motor vételén,és ez a teheroldalkocsi nagyon megtetszett. Szóval nem vinnék benne semmi nehezet, esetleg szalmabálát, vagy babettát...
2014. máj. 27. 10:20
 3/8 anonim ***** válasza:
kedvcsinálónak itt nézzél szét: [link]
2014. máj. 27. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

#3 - az biztos, hogy az Ural elég erős bármihez, csak nehéz papíros példányt találni nem csillagászati áron.

Sőt, Ural oldalkocsit be lehet szerezni 40-50e környékén (többek között én is tudok eladó példányt) - de azt nem lehet felszerelni egy Pannonia mellé, mert oda rángatná az oldalkocsi a könnyű motort, ahova csak szeretné.


Ha ez tetszik, akkor vegyél Dunát - csak kitartóan kell keresni.


Én MZ Trophy + Superelastik fogatot terveztem csinálni, vettem oldalkocsit, per pillanat töröm a fejemet hogy kell-e itthonra MZ is, vagy adjak el mindent a csudába... :D

2014. máj. 27. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
:) Ezt a hackelt oldalkocsit :) De azért ötletes,meg könnyű megcsinálni is.
2014. máj. 27. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

#5 - és ilyen volt eredetiben is. Sőt, az Ocskay-féle kék könyv szerint volt olyan versenyző a hatvanas években, aki a Pannonia enduróját egy civil Pannonia mellé kötött teheroldalkocsin vitte fel a gyári műhelybe karbantartásra/javításra.

Az lehetett ám a "fogat"... :D


(Más kérdés, hogy ma ettől a látványtól a rendőr szálanként tépné ki a haját... :P )

2014. máj. 27. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Ne már :) Ez tényleg eredeti? :)

A zsandárok tényleg örülhetnek neki mikor meglátják,meg gondolom műszakin is nagyot néznének :)

2014. máj. 27. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

[link]


De nem csak itthon volt ám ilyen találmány:


[link]

2014. máj. 27. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!