Hova tűntek az oldalkocsis motorkerékpárok?
Aki ért a motorokhoz, írja már le, hogy hova tűntek és mi ennek az oka. A nyolcvanas években még jópárat láttam, aztán csak mostanában tudatosult bennem, hogy mára valahogy megszűntek. Betiltották őket? A gyártók sem gyártanak már? "Sima" motorkerékpárhoz lehet csatlakoztatni oldalkocsit?
És ugye jól tudom, hogy az oldakocsisok kétnyomvonalúnak minősülnek, tehát ez számít pl őket való előzésnél?
Az oldalkocsizás amellett hogy nagyon balesetveszélyes már, nehéz is vezetni vele, ill tudni kell jól kanyarodni emellé megfelelő sebességet biztosítani, másképp az oldalkocsiban ülő nyakába esel :)
Találkozókon felrakják a motorra akinek van otthon, de hülyeség már,
80as években ha jól tudom még sisak se kellett, mert olyan nyugodt egyenletes forgalom volt, most ki merne oldalkocsiban ülni főúton, egy 100+os tempóban csörtető kamion mellett
Újabb motorokhoz nem szoktam látni oldalkocsit, mert túrázni szintúgy nehéz, és sokhelyen elsem fér, szerpentineken pl életveszély
Simához ha valamilyen útonmódon lehetne, először felfogatást kell neki biztosítani
20/F
Egyszerű az indok: nincs már rájuk különösebb szükség. A motorkerékpár itthon még a '80-as években is elsősorban közlekedési eszköz volt, mert nem kellett rá éveket várni, ellentétben az autóval. Vagy lehetett próbálkozni a használt autók között, ezek sokszor drágábbak voltak, mint az újak (nem vicc, 3 éves koráig egy jó állapotú használt autó drágább volt, mint az ugyanolyan típusú új), az általános alkatrészhiány miatt meg mikor milyen volt az állapotuk. Így hát az ifjú pár motorkerékpárt vett, mikor összeházasodtak, ha pedig hamarabb érkezett meg a gyerekáldás, mint az autó, kapcsoltak mellé egy oldalkocsit és készen is volt az elérhető, de kompromisszumokat igénylő családi jármű két felnőttnek és 1-2 gyereknek.
Mára ez megszűnt: könnyen autóhoz lehet jutni, egy használt kiskocsit még az is megengedhet magának, aki nem túl jómódú. Így ha családi járműre van szükség, annak autó lesz a vége, a motorkerékpár meg jórészt sporteszköz lett. Aki csak közlekedni szeretne vele, annak praktikusabb a szólómotor, aki az asszonyt, gyereket is beleültetné, az autót vásárol, az oldalkocsis motorra így tehát "nincs szükség", nem nagyon éri meg oldalkocsikat gyártani. Persze vannak, akik foglalkoznak még vele, de már ők is csak a három kerék rajongóira számítanak, tömeges felhasználásra nem.
Tévedsz mert vannak még olyan gyárak ahol gyártanak oldalkocsis mocikat,mondjuk indiában vagy kínában,csak onnan nem igazán jutnak el hozzánk.
Nekem 250 ETZ mocim van és gondolkodtam már Én is az oldalkocsin.
Érvek:Nagyon papás,biztonságosabb télen meg esőben,hoszabb túrákon is nagyon jól jöhet egy oldalkocsi.Aki az oldalkocsiban van annak nagyon kényelmes.Mindenütt megnézik az embert vele ez garantált.
Ellenérvek:Ha akarok egyet venni akkor azt pappíroztatni kell,műszakiztatni meg ilyenek ami plussz lóvé,szóval nem úgy működik hogy csak felakasztom aztán már megyek is vele az utamra.De ez még annyira nem baj amiért inkább nem szeretjük használni az a motorozás élménye.Oldalkocsival tök más vezetni,már a kanyarokat is másképp veszi a dolog,a többlet súly miatt több a fogyasztás és nehezebb vele előzni is.Szóval aki az motorozik az szabadságra vágyik,és ez két keréken tökéletesen is teljesül.De ezektől eltekintve lehet hogy azért szerzek oldalkocsit :)
Az oldalkocsis motorok kihaltak ez tény.
Amúgy ez az oldalkocsizás a második világháború idelye alatt született meg. Mégpedig azért mert a motorokat harci járműként fel lehetett fegyverezni komoly tűzerővel ha volt hozzá oldalkocsi. Olcsó volt és praktikus. Ha elakadt 2 ember simán kitolta a sárból lehetett vele felderíteni kémkedni könnyű volt a szalmakazalba elrejteni.
Viszont háború után semmi szükségük nem volt rá a katonáknak olcsón eladták a civileknek. Azok meg örültek hogy tudnak mivel közlekedni. Annyira megszokták az emberek hogy még a gyárak is gyártottak ilyeneket egy darabig mert kis anyagköltséggel neki tudtak állni megcsinálni az akkoriban induló lepusztult üzemek.
Mostanra meg már azért nincsenek mert az oldalkocsis motor árából simán lehet egy jó kisautót venni. Ami még korszerűbb kényelmesebb kisebb fogyasztású mint egy oldalkocsis motorbicikli.
A mostani motorokra is lehetne szerelni csak ezek már inkább élménymotorok és csak másodsorba közlekedési eszközök. Nem lehetne jól döntögetni egy motort tőle. Így hát feledésbe merült ez az egész. Vannak ugyan még olyan emberek akik hobby-ból tartanak oldalkocsis motort de inkább mint múzeális érdekessége miatt nem a funkciója miatt. Őket látni a veterán találkozókon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!