Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Bedöntött motorral lehet...

Bedöntött motorral lehet használni az első féket, vagy hanyagolandó?

Figyelt kérdés
Még az is érdekelne, hogy lehetséges lábtartóig dönteni a motort? Csak mert ott vannak a lábtartó alján a koptatók, de hamarabb ér le a lábfejem eleje, mint a lábtartó. A koptató csak dekoráció?

2014. máj. 16. 19:41
 1/6 anonim ***** válasza:
Minél jobban be van döntve annál kevesebb fékerőt lehet alkalmazni. Egyéni vérmérséklet szerint lehet kísérletezni a fizika határainak kitapsztalásával. Ha döntögetsz, akkor lábad úgy legyen a lábtartón hogy véletlenül se tudjon beszorulni a lábtartó és talaj közé, tehát majdhogynem csak lábujjal érdemes érinteni a lábtartót.
2014. máj. 16. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Az első féktől fel szeretne állni a motor, úgyhogy döntéskor csak vigyázva. Persze, hogy lehet lábtartóig dönteni a motort, sokan teszik :D Szerintem sem a szokásos helyen van a lábad...
2014. máj. 16. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Attól függ milyen motorról van szó. Egy banditnak pl elég könnyű egy megkarcolni a lábtartóját közúton is, egy sportmotornak inkább csak a pályán van rá esély. ( A csizmád koptatója hamarabb leér )

Azért ér le a lábfejed mert nem húzod eléggé vissza, régebben nekem is gyakran leért, de most már kanyarban figyelek rá.

Első fékkel nem igazán jó fékezni kanyarban - ahogy előzőleg is leírták, a motor fel akar egyenesedni, meg egyébként sem javallott. Egy rutinos motoros stabil "gázzal" dönget végig a kanyarívén. Persze van amikor korrekció szükséges ilyenkor inkább finom gázcsökkentéssel vagy ha mindenképpen szükséges finom (!) hátsófékkel lehet korrigálni az ívet.

Tehát: megsaccolod a kanyarsebességet, fékezel és megfelelő fokozatba váltol ( általában lefelé ), ellenkormányzol a megfelelő ív kezedetére, döntés és stabil gázzal végig robogsz.

Ha közben arra figyelsz, hogy leérjen a térdkoptatód, orrod, könyöd stb akkor butka lesz, nem szabad erőlködni. Hagyni kell, hogy a "Föld jöjjön közelebb". Ha közben nem arra nézel amerre menni akarsz -> bukta van ismét.

A motor "döntögetése" első körben nehezebb mint gondolnád. Az emberi agy úgy van programozva, hogy 15-20 fokos döntést ellen már "tiltakozzon", először fejben kell "elhinned" hogy le lehet gond nélkül vinni a gépet talajközelbe ( nem a perecre gondolok ).


Egyébériánt az ilyen mutaványokat inkább pályán gyakorold ( nem autópálya, hanem pl Hring, Kakucs, Pannonia ring stb ). Ott megfelelő a tapadás, van bukótér a toleranciára és nincs forgalom. Közúton feleslegesnek tartom az ilyen mutaványokat ( igen, van amikor én is művelem, de tudatában vagyok, hogy ez abszolút felesleges és nem tartom magamat Rossinak).

2014. máj. 16. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Kösz mindenkinek a tanácsokat. Még egy, a kérdésemtöl független dologban kérném a véleményeteket: Manapság elég elterjedtek az ABS-szel szerelt motorok. Egyenesben világos, hogy a fékút rövidebb, és a vészfékezés biztonságosabb. Kanyarban viszont nem viccel meg az ABS? Például kicsit nagyobb sebességgel megyek be a kanyarba a kelleténél. Hátsó fékkel próbálnék segíteni magamon, de az elektronika úgy gondolja, hogy nem jó ötlet -> müködésbe lép az ABS, aminek köszönhetöen kisodródok. elöfordulhat ilyen, vagy ennél intelligensebbek ezek a szerkezetek? ABS nélküli motorom van, és nem sokat mentem ABS-szessel, csak megfordult a fejemben, hogy elég jól együtt tud-e müködni az emberrel?
2014. máj. 17. 02:19
 5/6 anonim ***** válasza:
az ABS-nek nem a fékút rövidítése a feladata, hanem az, hogy a motor fékezés közben is irányítható maradjon, szóval szerintem az ilyen szituációkban, amit te is írtál, nagy segítség lehet. :)
2014. máj. 17. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:

Tudom régi topic , de hátha valaki olvassa egyszer. Remélem az idióta hozzászólók még élnek:


"Az első féktől fel szeretne állni a motor, úgyhogy döntéskor csak vigyázva."

Te ne motorozz, jobb lesz neked is. Első féket soha az életben nem használunk kanyarban! Semennyire sem! Kanyarban egyetlen egy dolgot szabad csinálno, kanyarodni! Ritka esetben a hátsó fék ésszel. Az ellenkormányzás (bal kanyarban bizony jobbra kormányzunk) és a testtartás ami a legfontosabb (buci a döntés szögénél mindig lejebb kell, hogy legyen a súlypont miatt)!

2019. ápr. 4. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!