Bedöntött motorral lehet használni az első féket, vagy hanyagolandó?
Attól függ milyen motorról van szó. Egy banditnak pl elég könnyű egy megkarcolni a lábtartóját közúton is, egy sportmotornak inkább csak a pályán van rá esély. ( A csizmád koptatója hamarabb leér )
Azért ér le a lábfejed mert nem húzod eléggé vissza, régebben nekem is gyakran leért, de most már kanyarban figyelek rá.
Első fékkel nem igazán jó fékezni kanyarban - ahogy előzőleg is leírták, a motor fel akar egyenesedni, meg egyébként sem javallott. Egy rutinos motoros stabil "gázzal" dönget végig a kanyarívén. Persze van amikor korrekció szükséges ilyenkor inkább finom gázcsökkentéssel vagy ha mindenképpen szükséges finom (!) hátsófékkel lehet korrigálni az ívet.
Tehát: megsaccolod a kanyarsebességet, fékezel és megfelelő fokozatba váltol ( általában lefelé ), ellenkormányzol a megfelelő ív kezedetére, döntés és stabil gázzal végig robogsz.
Ha közben arra figyelsz, hogy leérjen a térdkoptatód, orrod, könyöd stb akkor butka lesz, nem szabad erőlködni. Hagyni kell, hogy a "Föld jöjjön közelebb". Ha közben nem arra nézel amerre menni akarsz -> bukta van ismét.
A motor "döntögetése" első körben nehezebb mint gondolnád. Az emberi agy úgy van programozva, hogy 15-20 fokos döntést ellen már "tiltakozzon", először fejben kell "elhinned" hogy le lehet gond nélkül vinni a gépet talajközelbe ( nem a perecre gondolok ).
Egyébériánt az ilyen mutaványokat inkább pályán gyakorold ( nem autópálya, hanem pl Hring, Kakucs, Pannonia ring stb ). Ott megfelelő a tapadás, van bukótér a toleranciára és nincs forgalom. Közúton feleslegesnek tartom az ilyen mutaványokat ( igen, van amikor én is művelem, de tudatában vagyok, hogy ez abszolút felesleges és nem tartom magamat Rossinak).
Tudom régi topic , de hátha valaki olvassa egyszer. Remélem az idióta hozzászólók még élnek:
"Az első féktől fel szeretne állni a motor, úgyhogy döntéskor csak vigyázva."
Te ne motorozz, jobb lesz neked is. Első féket soha az életben nem használunk kanyarban! Semennyire sem! Kanyarban egyetlen egy dolgot szabad csinálno, kanyarodni! Ritka esetben a hátsó fék ésszel. Az ellenkormányzás (bal kanyarban bizony jobbra kormányzunk) és a testtartás ami a legfontosabb (buci a döntés szögénél mindig lejebb kell, hogy legyen a súlypont miatt)!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!