Ha BMW akkor dízel vagy benzin?
Sokat gondolkozom ezen a kérdésen és valahogy nem tudok dönteni.
Amúgy egy 320ast tervezek beszerezni, E46-ot.
Nekem a dízel jobban bejön, hosszú távra tervezek a kocsival, de rengetegen leszólják.
Valakinek esetleg tapasztalat?
Köszönöm!
Futásban!
Nem vagyok az az itthon ülős típus. A barátaimmal mindig tuning találkozókra, meg ilyen-olyan találkozókra megyünk.
Kocsikázunk elég sokat :)
4évig volt egy M3 BMW-m.
Most akarok valami más kocsit venni.
Szerintem benzineset csak akkor vegyél, főleg ha nagyköbcentis, ha tudod tankolni, mert azért van fogyasztása.
Árban attól függ mennyit szánsz a 320 BMW-re.
mert ha az utolsó darabokból akarsz venni(2004-2005 ), amik úgy 2 millió környékén vannak, ha még egy kicsit hozzáraksz, E90 t is vehetsz.
Köszönöm a válaszokat!
Neem! Semmi esetre sem megölni akarom a kocsit. Ha tuning akkor max külső + hangcucc és vigyázni rá mint a szemem fényére, hogy sokáig velem legyen :D
Azért remélem nem ennyi értelmes hozzászólás után fogsz belevágni egy dízelbe.
A 320d kétféle dízelmotorral készült, a 136 lovas még adagolós volt, a 150 lovas már common rail. A turbónak,kéttömegű lendkeréknek, adagolónak és injektoroknak van egy bizonyos élettartama, ami után felújítás vagy csere következik. Mivel előttem már megírták, hogy csak a dízel a f @xa, mert azzal sokat menni jó >>> a legfiatalabb E46-ok elérték már azt a futás, ami után komolyabban zsebbe nyúlós szervizek jönnek. Akármennyire is jó volt a 136 lovas és akármennyire is istenítik a 150 lovast ( mert tényleg jó motorok voltak ), attól még nem lesz olcsó hozzá a lendkerék vagy az adagoló felújítás.
Sok majom megvette ezeket, mert propeller van az elején és nem fogyaszt sokat, csak az olajcserével más spóroltak, mert az meg kiadás... Nem árt alaposan átnézni a kocsit vásárlás előtt, még mielőtt valami hulladékba beletenyerelsz.
Ezeknek a szívósorába már bekerült egy szabályozható áramlásterelő lapátsor, amik hajlamosak leszakadni és átrendezni a motort egy kicsit,mindenképp tájékozódj,hogy ezeket kiszerelték már vagy még ott vannak ( a csere helyett olcsóbb volt kiszerelni és levakolni a helyét, a napi használatnál semmit nem befolyásol a motor működésén).
Az automatákkal is érdemes vigyázni, ugyanis ebben az érában már "lifetime olajjal feltöltve" árulták az autókat, amit azért nem ártana időnként cserélgetni, mert ha elmarad akkor 250-350 000 között váltó felújítás lesz belőle.
Ha tényleg használható információt akarsz, nem csak ilyen dízelfüstös ömlengést, akkor keress egy BMWs fórumot ( pl Powerfanatics ) vagy egy E46 közösséget ( pl face-en ) és ott valszeg ezekről már minden ki lesz tárgyalva szakszerűen, tapasztalatokra alapozva.
# 7
A kamionok nem azért vannak dízel motorral szerelve, mert az olyan sokat tud futni, hanem mert a dízel alacsony fordulaton is nagy nyomatékot tud produkálni, ennek kapcsán tartható az alacsony fogyasztás és el tud indulni szerencsétlen gép akkor is ha 2 megrakott pót van rákötve. Ha akarnának benzinmotorból is tudnának pont ugyan olyan élettartamot kihozni, mint a dízelből, csak nem akarnak, mert nem gazdaságos.
A teherhajóknál hasonló az elv. Mondjuk a teherhajók nem is gázolajjal mennek, hanem HFO-val, de mindegy is...
A te logikádat követve akkor a kerozinnal hajtott motor lenne a legfaxább, hiszen egy átlag RR motor 60,000 órát tud repülni közel maximális teljesítményen. Ez ha mondjuk sztrádatempót számolunk egy átlag autónak (ami messze nem maximális teljesítmény) akkor az 840,000 km-es átlagot jelentene. Ennyit meg egy átlag dízel messze nem fut...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!