Mit lehet még feltalálni az autóknál?
Szerintem már feltalálták volna ha tudnák mit kéne feltalálni. :)
Amúgy szerintem a maglev technológiát fogják talán egyszer átvinni a közutakra, ha kifejlesztenek valami olcsóbban kiépíthető pályát.
Mondjuk nem feltalálás, de ma sincs rá megoldás, hogy olyan elektromos autókat fejleszteni amik hatótávban és töltési időben fel tudják venni a versenyt a dízelekkel.
Valamint olyan alkatrészek amiket ritkábban kell cserélni, olyan motorokat amikbe nem kell folyton olajakat öntögetni, meg hasonlók.
Az akkumulátoroknak sokat kell fejlődniük hogy az elektromos autókat hosszabb távokon is lehessen használni és a töltési idő is sok.
A tartósabb alkatrészek kora már lejárt. Most az alkatrészben nagy biznisz van. Az úgy nem éri meg a gyáraknak hogy veszek egy kocsit és évekig hozzá se kell nyúlnod.
Sztem nagy előny lenne, ha egyáltalán nem kellene váltó az autókba. Ezalatt értem, hogy se kuplung, se automata, se félautomata, tehát téll. semmi. Úgy működne mint a hagyományos bicikli, egy fokozat és kész. Beülsz, beindítod az autót, gázt adsz és ennyi. Tudom, hogy az automata már majdnem ilyen, de ott a majdnem és ugye ott is 10 000 km-ként (vagy nem tudom hogy) vmit cserélni kell benne, tehát nem észre vehetetlen.
Ami nagy előny lehetne, hogy fel lehetne fújtatni egy gombnyomásra a kerekeket vagy deffekt esetén önjavító szerkezet. Áram ellátás megoldása ékszíj nélkül mondjuk napkollektorral. Én ezekre tudok elsősorban gondolni.
#4-nek vannak jó ötletei, csak a nagyrésze már létezik. A CVT például nem tekinthető váltónak, két kúpot összeköt egy szíj és ennyi.
A Hummerekben volt kerékbe épített kompresszor.
Sok technológia van már az autóiparban csak ezek nagyrésze nem jutott még el az átlagfelhasználóig mert neki olcsó autó kell. A McLaren most pl vadászrepülőkből átvett ultrahangos kísérleteket végez az ablaktörlő kiiktatása érdekében.
#4-es.
Ne sértődj meg de ez hülyeség..
Maradjunk a biciklinél, melyikkel tekersz könnyebben és gyorsabban váltakozó terepen? A régi 1/1-essel vagy egy újabb pl. 3/7-es kerékpárral?
A 'deffekt esetén önjavító szerkezetet' már feltalálták.. Hétköznapokban általában pont kerékpároknál használják..
A 'fújtatni egy gombnyomásra a kerekeket' ötleted már szintén létezik.. Lásd pl. katonai tehergépjárművek..
A kérdésre válaszolva: a fluxuskondenzátort..:)
Valószínűleg addigra már minden autót számítógép fog vezetni, jópár márkának van már ilyen fejlesztése, parkolni ráadásul már elég régóta tud egy viszonylag olcsóbb autó is.
A hajtás elektromos, a legújabb fejlesztés a glükóz(cukor) alapú üzemanyag, ha minden igaz egy "feltöltéssel" több ezer km-t képes megtenni, de még nagyon teszt fázisban van.
Az meg alap, hogy minden rendszerben a veszteségeket próbálják meg csökkenteni, pl hogy minél kissebb nyomásesés jöjjön létre a dugattyú mellett a hengerben, ha már belsőégésű motorokról van szó, vagy az a rengeteg csapágyazás minél kissebb hőt termeljen, ehhez viszont az anyagtudománynak kell fejlődnie :)
2100 ra már 30 milliárd ember lesz !
Jó ha a glukozt és szerves anyagokat élelmiszerekre tudják alakitaní,nem lehet gépjármüve csak a VIP eknek,annyira elszennyezik a levegőt Europában Amerikában ,hogy újkori népvándorlás indul majd Afrikába,Ausztráliába.
Az olaj elfogy és úgy tanítják majd az iskolákban ,hogy 1960-2060 ig bárkinek lehetett kerekeken gördülő önhajtója de rossszul sáfárkodtak a lehetőségekkel és csak szennyezett földeket savas levegőt éhinséget hagytak az utókorra.
Ha nem 100 akkor legfeljebb 200 év mullva ez lesz a perspektíva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!