Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorszerelők! Létezik moped-o...

Motorszerelők! Létezik moped-okról, motorkerékpárokról olyan program mint az autóknál az AutoData?

Figyelt kérdés

2014. jan. 26. 15:12
 1/8 anonim ***** válasza:

Ugyan én nem vagyok hivatalos motorszerelő, de foglalkozom velük egy ideje, egy időben éltem is kismotor, moped szerelésből, és tudtommal ilyen program/adatbázis/tudástár nem létezik motorokhoz.


Gyári rajzokat lehet találni egyik-másikhoz néha.

2014. jan. 26. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
pedig jól jönne nekem egy ilyen.... autószerelő vagyok.... és szeretnék motorokat is javítani....
2014. jan. 26. 18:11
 3/8 anonim ***** válasza:

Hát akkor nagyon nincs szükséged ilyen műszerekre.Szóval ha nincs esetleg egy motorba megfelelő kompresszió a gyújtás meg rendbe van akkor egy dugó csere esedékes azt biztosra tudni fogod.Ha meg esetleg kidobálja vagy nem veszi a sebességeket a motor akkor kapcsolóköröm,léptetővilla, kuplung szerkezet biztos hogy eszedbe fog jutni.


Sok sikert!

2014. jan. 26. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

ami azt illeti soha nem javítottam még motorokat, csak autókat, traktorokat, kamionokat....

így ránézésre nem lehet nehezebb mint a fent felsoroltak...

Azért félek kicsit belekezdeni... Azért némi különbség van köztük

2014. jan. 27. 19:02
 5/8 anonim ***** válasza:

Ha MTZ-nél tudtál szelephézagot állítani,és vezérlést rendbe rakni,dugózni,perselyezni akkor ez gyerek játék.Csak azért arra figyelj hogy a váltóba nem fér 30 liter olaj meg a blokkba. :DD Vagy ha motorgenerálra kerül a sor az is menni fog.Ha már az orosz csodával példálóztam akkor egy széthúzás ezekhez képest mérnöki munka.Nagyon élveztem mikor nagyfaterral azt csináltuk,én is ennek akarok tanulni,csak egyre kevesebb alkalommal tudom csodálni a nagyokat.Kuplung,váltó egyértelmű lesz.Maga a kosár ha beverődéses akkor cseréje nagyjából 30 perc max.Ha csapágy is akkor több.Arra azért kell figyelni hogy inkább KOYO csapágyakkal dolgozz,illetve PROX,WÖSSNER dugókkal,hajtókarokkal.Ha oda kerül a sor,hogy gyújtás szerintem inkább nézesd meg egy villamosági emberrel első pár alkalommal.Mellesleg egy olaj csere pl.:egy XR600-nál 3 csavar és ott az olajszűrő és 1 csavar és jön az olaj,majd 2,3liter megy bele ásványi vagy félszintetikusból 20w50-es.Szóval ilyeneket hamar meg fogsz tanulni,inkább kérdezz vagy tartsd a kapcsolatot egy kimondott szerelővel.Ja és egy olaj cseréért elkérnek vagy 3-5eft-ot+olaj+szűrő esetleg ahol még van akkor 1-4eft között rezsi óránként.

Kamionokon miket csináltál,mert ilyen képzés nincs is és csak úgy érdekelne.

2014. jan. 27. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Elméletileg ez így egyszerű... remélem így lesz ez gyakorlatban is.... :) Mert nem szeretek minőségtelen munkát végezni!

Autószerelőként végeztem el a szakközépiskolát, de olyan szervizt választottam gyakorlati oktatásnak, ahol autóktól kezdve kamionok mezőgazdasági gépeket javítanak.

Kamionokon csináltunk motorgenerál. kuplung, fék, hidraulika (szemét szállító kamion :P) kb ugyanazok mint egy autón is amik vannak javítani valók...

Kicsit a kétütemű motoroktól tartok, mivel azt egyáltalán nem láttam még gyakorlatban... Olvasgatok róluk..

20 éves leszek... Kisegítő állásom van, szóval csak akkor kellek amikor sok munka van, nagyon alacsony fizetéssel. egy autó szervizben dolgozok... Ez mellet vállalok itthon autó polírozást, fényszórók. Ugyan így autó javítást is.

2014. jan. 28. 18:07
 7/8 anonim ***** válasza:

2T motoroktól ne tarts..Sokkal egyszerűbb mint egy 4T motor.Vezérlés itt jelenesetben az úgynevezett power szelep ami lehet a honfa esetében HPP szelep na mind1.Egy és ugyan az.Beállítása meg pofon egyszerű.Legtöbb esetben inkább a dugattyú kopása szokott lenni a fő probléma.Cseréje nem nagy meló mégis sokat kérnek érte.Én mikor nyár volt én is baszakodtam lent a pincébe kis 50-es enduron meg robogón vagy a sajátomén.Power állításért tipúsól függően a 2eft-tól egészen a 8eft-ig el lehet kérni.Vagy ha dugót cserélsz mondjuk egy 4T esetében és be kell állítani a vezérlést simán elkérhetsz 20-30 körül+persze amik kellenek alkatrészek árai.Én még arra is gondoltam,hogyha megint lenne valami javítani való motor fix. munkaidőbe csinálnám csak,megbeszélt órabér alapján.Mert csinálod,csinálod ő meg sürget akkor fizessen is.Ha maszekba vagy akkor meg mindig kérj előleget,és barátoknak SOHA DE SOHA ne csinálj motort.Tapasztalat..Azért így lehet kis pénzeket csinálni.

Majd rájössz mindenre,hidd el menni fog,nem kell megijedni semmitől vannak manualok fent az interneten ha valamit nem tudsz csak letöltöd és megnézed,hogy s mint vannak a dolgok.

2014. jan. 29. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Megpróbálom... :D

Kösz a válaszokat!

2014. jan. 31. 14:48

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!