Miért gyorsabbak az 50-es "gyorsasági" mopedek mint a robogók?
hát lehet hogy 130 kg az nsr50, RS50 és társaik, de a nagytesű robogók is 100+kilók, aprilia SR50 pl 110 kb...
sokszor a blokk ugyanaz, de a többi nem, fojtások kivétele után egy 50-es robogó 4.5-6 LE, a "gyorsasági" motorok meg 8-9 lóerősek, plusz rendes sebességváltó van bennük, még a robogók CVT ékszíjas váltóinak nagyobb a hajtási vesztesége. Az áttételezésről meg annyit, hogy ha hosszabba végáttétel, akkor nagyobb a végsebesség, amennyiben a motor elég erős hozzá, gyári robogóknál ált. hiába teszel hosszabb végáttételt, nem fog gyorsabban menni, ellenben szarabbul fog gyorsulni, azok optimálisan vannak kiválasztva a gyári teljesítményhez. az meg hogy a kis sportmotorokban jobban kihegyezik azokat ablokkokat érthető, a robogók elsősorban praktikusak, mindennapi hazsálatra valók sisaktartóval, kényelmes üléspozícióval és könnyű kezelhetőséggel... gyári 50-es gyorsasginak 90 km/h végsebesség reális kb. (fojtások nélkül), robogóknak meg 70-80 között
"A végsebesség a motor (henger) erejéből származik. A fogaskerekekkel való változtatás csak a gyorsulás drasztikus rovására megy
"
Ez messze nem így van.
Két teljesen egyforma, amúgy mindenben megegyező gép gyorsulása és végsebessége függ a lehajtás és a váltó áttételezésétől.
Csak, hogy mást ne mondjak, az én kawasakimban ha egy mérettel nagyobb hátsó fogaskereket teszek fel akkor az +15 km/h végsebesség, de a gyorsulás rovására megy, míg ha kisebbet, akkor értelem szerűen csökken a végsebesség de jobban gyorsul a gép. Ez minden motorra igaz, minél erősebb a motorblokk annál látványosabb az eredmény.
Most te tényleg retardált vagy? (amúgy te nem a diszlexiára gondoltál, hanem a funkcionális analfabétizmusra, de ebbe ne menjünk bele...)
TE azt írtad, hogy, idézlek:
"A végsebesség a motor (henger) erejéből származik. A fogaskerekekkel való változtatás csak a gyorsulás drasztikus rovására megy "
Ez így, ahogy van bruttó hülyeség. Ugyanis a végsebesség NEM csak a motor erejéből származik, hanem 100+1 tényező befolyásolja még, de főként a váltómű és a lehajtás áttételezése. Ebből adódik, hogy a "fogaskerekekkel való változtatás" nem csak a gyorsulás rovására (vagy épp javára...) megy, hanem a végsebességet is nagyban befolyásolja.
Csak, hogy egy nagyon egyszerű példával éljek:
A 92 LE-s gyári 3 ajtós Swift végsebessége hivatalosan 165 km/h, míg a 74 LE-s dízel 3 ajtósé (ami amúgy 75 kg-al még nehezebb is!) szintén 165 km/h. Csak hosszabb a váltó áttételezése, ennyi. Ebből adódóan a gyorsulása is gyengébb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!