Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért gyorsabbak az 50-es...

Miért gyorsabbak az 50-es "gyorsasági" mopedek mint a robogók?

Figyelt kérdés
Pl.: Yamaha TZR 50. Nagy tömegük ellenére (130 kg) fürgék. Miért? Azért mert sokkal magasabb fordulaton üzemelnek? Pl 9-10.000.-ig is szokták és lehet pörgetni. A gyorsaság alatt végsebességet értek, mert azért a robogók jól gyorsulnak, de még a legjobbak sem visznek 75 km/h fölött. Pl.: Yamaha Aerox. Na persze óra szerint ez is visz 90-et, de tapasztalatból mondom hogy ez nem valós adat, GPS-el nem egy ismerősöm és jómagam is bemértem. Gyári kmóra szerint rendszerint 90-100 km/h között mozog a végsebességük a gyorsasági 50-eseknek. Ez mennyire valós?

2014. jan. 7. 20:36
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
85%
Tulajdonképpen azonos szinten tuningolt gyorsasági és robesz azonos tempót megy nagyjából... Másrészt áttételezés. Egy robeszt nem csinálnak olyan magas végtempójúra, mert veszélyes.
2014. jan. 7. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
100%
A motorblokk ugyan az nagyon sokszor, de a váltó áttételezése más a variátorhoz képest, ebből adódik a végsebesség különbsége.
2014. jan. 7. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:
De mit takar az hogy áttételezés? A végsebesség a motor (henger) erejéből származik. A fogaskerekekkel való változtatás csak a gyorsulás drasztikus rovására megy
2014. jan. 7. 22:54
 4/15 anonim ***** válasza:
100%

hát lehet hogy 130 kg az nsr50, RS50 és társaik, de a nagytesű robogók is 100+kilók, aprilia SR50 pl 110 kb...

sokszor a blokk ugyanaz, de a többi nem, fojtások kivétele után egy 50-es robogó 4.5-6 LE, a "gyorsasági" motorok meg 8-9 lóerősek, plusz rendes sebességváltó van bennük, még a robogók CVT ékszíjas váltóinak nagyobb a hajtási vesztesége. Az áttételezésről meg annyit, hogy ha hosszabba végáttétel, akkor nagyobb a végsebesség, amennyiben a motor elég erős hozzá, gyári robogóknál ált. hiába teszel hosszabb végáttételt, nem fog gyorsabban menni, ellenben szarabbul fog gyorsulni, azok optimálisan vannak kiválasztva a gyári teljesítményhez. az meg hogy a kis sportmotorokban jobban kihegyezik azokat ablokkokat érthető, a robogók elsősorban praktikusak, mindennapi hazsálatra valók sisaktartóval, kényelmes üléspozícióval és könnyű kezelhetőséggel... gyári 50-es gyorsasginak 90 km/h végsebesség reális kb. (fojtások nélkül), robogóknak meg 70-80 között

2014. jan. 8. 00:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
100%
Azért 80 fölött/körül már elég sokat számít a légellenállás is... egy robogón meg olyan vagy mint zászló a szélben, gyorsaságira meg ráfekszel és simán hoz 5km/h-t... ezt kipróbáltuk haverommal anno simsonokkal, fej-fej mellett mentünk, ekkor én kihúztam magam, ő pedig lekuporodott a tankra, és simán otthagyott... Ugyanezért lassabbak a supermoto/enduro mocik is, pl az enyém a kézikönyve szerint 8,3 lóerős, amit 9000-es fordulaton ad le, mégsem bír 80-83-nál többet menni. Ugyanezzel a blokkal a gyorsasági megfutja a 85-88-at, de nem gyorsul jobban, csak a végsebessége más, én biztosra veszem, hogy ez már a légellenállás miatt van, mert azért 80-nál már eléggé fúj a menetszél... :)
2014. jan. 8. 01:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat.
2014. jan. 8. 01:52
 7/15 anonim ***** válasza:
82%

"A végsebesség a motor (henger) erejéből származik. A fogaskerekekkel való változtatás csak a gyorsulás drasztikus rovására megy

"


Ez messze nem így van.


Két teljesen egyforma, amúgy mindenben megegyező gép gyorsulása és végsebessége függ a lehajtás és a váltó áttételezésétől.


Csak, hogy mást ne mondjak, az én kawasakimban ha egy mérettel nagyobb hátsó fogaskereket teszek fel akkor az +15 km/h végsebesség, de a gyorsulás rovására megy, míg ha kisebbet, akkor értelem szerűen csökken a végsebesség de jobban gyorsul a gép. Ez minden motorra igaz, minél erősebb a motorblokk annál látványosabb az eredmény.

2014. jan. 8. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:
7-es: én nem ugyan ezt mondtam? Vagy diszlexiás vagy?
2014. jan. 8. 18:46
 9/15 anonim ***** válasza:
70%

Most te tényleg retardált vagy? (amúgy te nem a diszlexiára gondoltál, hanem a funkcionális analfabétizmusra, de ebbe ne menjünk bele...)


TE azt írtad, hogy, idézlek:


"A végsebesség a motor (henger) erejéből származik. A fogaskerekekkel való változtatás csak a gyorsulás drasztikus rovására megy "


Ez így, ahogy van bruttó hülyeség. Ugyanis a végsebesség NEM csak a motor erejéből származik, hanem 100+1 tényező befolyásolja még, de főként a váltómű és a lehajtás áttételezése. Ebből adódik, hogy a "fogaskerekekkel való változtatás" nem csak a gyorsulás rovására (vagy épp javára...) megy, hanem a végsebességet is nagyban befolyásolja.


Csak, hogy egy nagyon egyszerű példával éljek:

A 92 LE-s gyári 3 ajtós Swift végsebessége hivatalosan 165 km/h, míg a 74 LE-s dízel 3 ajtósé (ami amúgy 75 kg-al még nehezebb is!) szintén 165 km/h. Csak hosszabb a váltó áttételezése, ennyi. Ebből adódóan a gyorsulása is gyengébb.

2014. jan. 8. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:
Jól van ezeket én is tudom, csak nem volt kedvem leírni olyan alaposan mint te, mert hülye gyerekeknek már leírtam/elmagyaráztam ezerszer, még részletesebben is mint te. Ugyan is sokan abban a tévhitben élnek, ha pl a fogaskerekeket módosítják, pl hátulra kisebbet vagy előre nagyobbat tesznek, akkor azt hiszik, hogy a végsebesség 10-15 km/h-val nő és "alig romlik a gyorsulás" -mondják.. na ettől megyek falnak, ezért nem volt kedvem még egyszer leírni. Azt hogy az erő a hengerből származik az igaz! A fordulatszám határozza meg azonos ccm-nél ha mindkettő benzinmotor és 2 ütemű. Az áttételezés is azt segíti elő, hogy jobban tudjon elpörögni.
2014. jan. 8. 22:23
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!