Miért gyorsabbak az 50-es "gyorsasági" mopedek mint a robogók?
A vitátoktól kicsit visszakanyarodnék az eredeti kérdéshez.
Amellett, hogy a fokozatmentes váltó sokkal veszteségesebb(ami végsebességnél mutatkozik meg nagyon), az aerodinamika is rosszabb, nem elhanyagolandó tény a kerékméret sem. Nem akarom levezetni de hidd el nekem, hogy nagyobb kerékkel gyorsabban lehet menni(persze ez sem ilyen egyszerű azért de van ilyen is). A következő dolog a gumi méret. Egy 50-es sportmotornak elég virsli gumijai vannak egy 50-es sport robogóéhoz képest. A gördülési ellenállás is nagyobb a szélesebb gumi miatt(és egyébként a kisebb kerékátmérő miatt is mivel nagyobb felületen érintkezik a gumi az aszfalttal).
Szőrszálhasogatásnak tűnnek ezek a dolgok de abból indulj ki, hogy a végsebesség négyzetesen arányos az erővel. Ergo ha 2-szer olyan gyorsan akarsz menni 4-szer annyi erő kell, és emiatt számít minden ilyen kis hülyeség.
A robogó veszélyesebb, gyárilag ezért alacsonyabb sebességet terveznek vele.
Az ember előbb veszi rá magát hogy rendes motort tunningoljon, mint robogót.
Különben nekem Derbi Sendam van 50-es Supermoto kerekekkel és így az is 90-et megy, terep gumikkal szar volt. Íg jó mert rendes úton lehet tartani a sebességet az autósokkal. Úgy gondolom biztonságosabb is, mint hogy 60-70-nel menne az ember mert igy nem előznek meg annyian. Kevesebb előzés kevesebb baleset.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!