Mazda Rx-8 motorcsere?
Nem kell azt gyakran cserélgetni. Itt már többször leírta egy tulaj, hogy 100 000km után pár dolgot fel kell újítani és mehet tovább a móka.
Itthon kb esélytelen, hogy ebbe bármi mást belepapírozz, ha sikerül is, az kb majd egy RX8 ára lesz.
Nem motorcsere, motor felújítás, ami kb 500e Ft, viszont utána új bejáratós...
A wankel helyére, ha be akarsz építeni egy azonos menetdinamikájú motort, akkor 2,6 V6 ban gondolkodj, ami négyszer akkora méretben, és 150kg-al nehezebb mint a wankel motor, tehát inkább a 3,2 V6 és ha valahogy be is tudnád épiteni, akkor az RX8 50-50%-os első-hátsó súlyelosztását már el is tolta, ugyanolyan orrnehéz lesz mint a bmw-k, ezzel minden előnyét meg is ölted!
A fogyasztása meg relativ, egy 528i hez képest, ami súlyban és teljesitményben hasonló nem lényegesen több, persze egy suzuki swifthez képest duplája!
Egyébként normálisan vezetve 9-10l -el elmegy, csak ha kihajtod 9-10e-es fordulatig akkor zabál, de akkor nagyon!
Az RX8 nem az olcsó sportautó, amit megkapsz 1,4-1,6m -ért, azokra számolj úgy hogy kb 600-800e et rá kell költened ha a motorhoz nem kell hozzányúlni! (kuplung kb 200e, komplett féktárcsa fékbetét kb 200e, gyertyák+trafók 120e, olajcsere normális minőségű olajjal szűrővel 40e Ft, gumigarnitúra (erre nem éri meg a gagyit tenni, 245/40R18 nek darabja 40-90e Ft)
Általában akkor adják el őket gyorsan, olcsón amikor mindez szükséges!
A motor felújitás szervizben 500e, ha van affinitásod magad is megcsinálhatod, egy motor felújitó kit 500-1200 dollár, ami tartalmaz minden tömitést, főtengelycsapágyat, apexi éleket...), egyébként én nemrég vettem egyet ismerősömnek egy töröttből 250e Ft ért, +10e volt a motorszám átirás, és 80e ért tették bele!
A motor benne pedig a versenysportban -ra lett fejlesztve, az RX7 ben többet birt, az RX8 ban pár dolgot átalakitottak hogy jobb legyen a környezetvédelmi besorolása (jelenleg zöld) ezért kevesebb olajat fogyaszt, viszont épp ezért az olajminőségre alergiásabb, hidegen nem szabad hajtani, amig nem megfelelő az olaj viszkozitása, télen főleg célszerű inditás után üresben járatni kicsit! (amig az alapjárat vissza nem esik kicsit, mert télen inditás után a szivató miatt 3000 az alapjárat!)
Egyébként egy nagyon jól irányitható autó, eszméletlen kanyarstabilitással, nagyon jó súlyponttal, sperr difivel, gyorsulni ne ezzel akarj, ez egy négyszemélyes nagy csomagtartóval és nagy súllyal rendelkező limuzin merevitett utastérrel, durva futóművel és fékekkel (13'os féktárcsa, nem véletlenül drága a fékfelújitás) a 60kg os motor ellenére 1,5tonna! Ez egy hegyi szerpentinen nyújtja azt neked amit más nem nagyon!
Ha spórolni akarsz akkor ne ezt vedd meg, és ha tuningolni akarsz akkor se! (tuningolni ezt is lehet, az alap 13b turbó nélkül (pp) 300-350LE, turbóval 450-500LE, de a nagyobb 26b wankel motorból turbó nélkül 560LE láttam már RX8 ban (drift), turbóval 1000-1200Le, de láttam ezt a 26b mazda wankelt egy BMW be épitve 4turbóval 1650LE re is felhúzva (drag), de ezek a tuningok egy kissebb afrikai ország teljes évi GDP-jébe kerülnek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!