Mercedes 300D w123 motorcsere, azonos méretű, de újabb motorra?
Sziasztok!
w123 300d merci alapból elég lusta, és ennek oka a motorban keresendő.
Szeretnék motorcserét, ugyanúgy 3000-es dízelt raknék bele, csak újabb szériás w124-es merciből valót. A pontos motortípus egy om606 lenne.
Ez milyen papírmunkával járna? És körülbelül mekkora összeget kellene a lepapírozásra ráfordítanom?
Emellé még kérdezném, hogy bonyolultabb-e a papírozás, ha nem 300D-ben tenném ezt a motort, hanem mondjuk egy 240d-be vagy benzinesbe? (még tudok válogatni, az autót 2-3 hét múlva veszem csak meg)
Ha nem típus azonos a motor, az hosszadalmas procedúra, átalakítási engedély, újravizsgáztatás, KPM vizsga....
jajjj, a Magyar bürokrácia útvesztői.
A motor ki-be, beszerzés, szállítás nudli lesz ahhoz képest.
Bár fene tudja, most megnéztem neked:
Értem. Az gondolom nem számítani típusidegennek, ha egy olyan motort tennék bele, amit szereltek ebbe az autóba, de csak a kombiba. Én pedig sedanba tenném.
Ilyenkor van jelentőssége annak, hogy milyen motor volt előzőleg a kaszniban? Tehát, ha mondjuk benzines volt, én pedig dízelt teszek bele, akkor az nem okoz többlet problémát? Vagy a legegyszerűbb az, hogyha 3000-es dízelt 3000-es dízelre cserélek?
Már úgy értem, hogy 3000-es dízelt, 3000-es turbó dízelre cserélek.
om617 a szívó és om617a a turbós változat.
Wikipedia szerint tették szedánba is ezt a motort, de ilyet még németországban sem találtam...
De gondolom, azért mert az egyik szedán másik kombi kivitel, nem különböztetik meg a kettőt.
Szedánban is volt turbós, ez esetben be kell jegyeztetned a forgalmiba egy típusazonos motorcserét, az új motorszámmal, és kész.
OM606-ot beletenni macerás, mert váltóval együtt kell áttenni, váltókulisszával, esélyesen a kardánhardyval is játszani kell, a hosszáról nem is beszélve.
Macerásabb, ha kisebbe teszed bele, mert teljesítmény korlát van, adott százalékkal lehet csak erősebb, mint a régi motor volt, vagy valami ilyesmi. Az az okos embereket nem zavarja a hivatalban, hogy a W126 380SE-ben is ugyanez a futómű, fék volt, 1600kg-ra, meg 200LE-re :)
Benzinesnél még a más üzemanyagra való átállás is külön procedúrát jelent.
Nekem 200D-m van, jelen állapotában úgy 50LE-vel, nekem elég, igaz, 90-nél nem szeret gyorsabban menni. :)
Nemsokára megy be egy 240D, 3,58-as difivel, ígéretesnek tűnik :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!