Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mercedes 300D w123 motorcsere,...

Mercedes 300D w123 motorcsere, azonos méretű, de újabb motorra?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

w123 300d merci alapból elég lusta, és ennek oka a motorban keresendő.

Szeretnék motorcserét, ugyanúgy 3000-es dízelt raknék bele, csak újabb szériás w124-es merciből valót. A pontos motortípus egy om606 lenne.


Ez milyen papírmunkával járna? És körülbelül mekkora összeget kellene a lepapírozásra ráfordítanom?


Emellé még kérdezném, hogy bonyolultabb-e a papírozás, ha nem 300D-ben tenném ezt a motort, hanem mondjuk egy 240d-be vagy benzinesbe? (még tudok válogatni, az autót 2-3 hét múlva veszem csak meg)



#dízel #Mercedes #motorcser
2014. jan. 23. 04:29
 1/5 anonim ***** válasza:

Ha nem típus azonos a motor, az hosszadalmas procedúra, átalakítási engedély, újravizsgáztatás, KPM vizsga....

jajjj, a Magyar bürokrácia útvesztői.

A motor ki-be, beszerzés, szállítás nudli lesz ahhoz képest.

Bár fene tudja, most megnéztem neked:

[link]

2014. jan. 23. 05:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Értem. Az gondolom nem számítani típusidegennek, ha egy olyan motort tennék bele, amit szereltek ebbe az autóba, de csak a kombiba. Én pedig sedanba tenném.


Ilyenkor van jelentőssége annak, hogy milyen motor volt előzőleg a kaszniban? Tehát, ha mondjuk benzines volt, én pedig dízelt teszek bele, akkor az nem okoz többlet problémát? Vagy a legegyszerűbb az, hogyha 3000-es dízelt 3000-es dízelre cserélek?

2014. jan. 23. 14:38
 3/5 A kérdező kommentje:

Már úgy értem, hogy 3000-es dízelt, 3000-es turbó dízelre cserélek.


om617 a szívó és om617a a turbós változat.

Wikipedia szerint tették szedánba is ezt a motort, de ilyet még németországban sem találtam...


[link]


De gondolom, azért mert az egyik szedán másik kombi kivitel, nem különböztetik meg a kettőt.

2014. jan. 23. 14:49
 4/5 anonim ***** válasza:

Szedánban is volt turbós, ez esetben be kell jegyeztetned a forgalmiba egy típusazonos motorcserét, az új motorszámmal, és kész.


OM606-ot beletenni macerás, mert váltóval együtt kell áttenni, váltókulisszával, esélyesen a kardánhardyval is játszani kell, a hosszáról nem is beszélve.


Macerásabb, ha kisebbe teszed bele, mert teljesítmény korlát van, adott százalékkal lehet csak erősebb, mint a régi motor volt, vagy valami ilyesmi. Az az okos embereket nem zavarja a hivatalban, hogy a W126 380SE-ben is ugyanez a futómű, fék volt, 1600kg-ra, meg 200LE-re :)


Benzinesnél még a más üzemanyagra való átállás is külön procedúrát jelent.


Nekem 200D-m van, jelen állapotában úgy 50LE-vel, nekem elég, igaz, 90-nél nem szeret gyorsabban menni. :)


Nemsokára megy be egy 240D, 3,58-as difivel, ígéretesnek tűnik :)

2014. jan. 24. 02:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Ez megnyugtató, akkor már csak kerítenem kell egy jobb állapotú 300D-t :)
2014. jan. 24. 14:02

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!