Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorcsere, és annak menete?

Motorcsere, és annak menete?

Figyelt kérdés

Üdv!


Van a birtokomban egy 1.4-es SEAT Ibiza, már lassan 8 éve hajtom. Sajnos kicsit elhanyagoltam az utóbbi időkben, ennek meg is lett a következménye: 4 hengerből néha csak 3 jár, egyenetlen a futása, csörög-zörög, több sebből vérzik már szegény.


Kapott a kasztni is hideget-meleget, szóval ha meg akarnék válni az autótól, akkor nem sok pénzt tudnék érte elkérni, csak úgy meg nem lenne fél millióm egy másikra. Szóval legjobbnak azt látom, ha szépen helyrehozom minden hibáját valahogy.


Először is az egész motort le szeretném cserélni, és mivel kicsit kevésnek bizonyul ez az 1.4 MPI (60 LE) én inkább az 1.6 MPI-t raknám bele (101 LE) egy bontott SEAT Ibizából. Le lehet papíroztatni az autót úgy, hogy teljesen átírják az adatokat a forgalmiban? Mennyi a költsége magának a papíroztatásnak?



2014. márc. 10. 23:01
 1/5 anonim ***** válasza:
89%

Ha másik 1.4MPIt raksz bele, azonos motorkóddal azt simán bele lehet az okmányirodában.

Az 1.6-hoz már NKHs átalakítási engedély kell, az macerás és drága.

2014. márc. 10. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Köszi a segítséget! Utánanéztem az NKH oldalán, és persze azt nem írják pénzben mennyibe kerül a dolog, de azt már most látom, hogy rengeteg macera van a papíroztatással, úgyhogy ez felejtős projekt... Mondjuk nem olyan rossz kis motor ami most benne van, meg normál állapotban ez is jól menne szerintem, csak mostanában sokat megyek lakott területen kívül, előzéseknél jobban esne egy kis löket. Sokszor kifogtam olyan barmokat, akik 70-80-nal kullognak, majd mikor előzném őket felmennek hirtelen ők is 90-100-ig... Na ilyenkor a belét is ki kell taposnom az autónak. Ha időm és szellemi állapotom engedi az ilyen úri embereket azért egy darabig "elölről követem" aztán számon kérem mi volt az elképzelés.


Olvastam egy cikket a turbókról és kompresszorokról, és még egy kompresszoron is elgondolkoztam, hogy vajon mennyi hozható ki ezzel + chip tuninggal + direktszűrővel és kipufogóval?

2014. márc. 11. 00:43
 3/5 anonim ***** válasza:

Első szabály: tuningolni csak hibátlan állapotú motort lehet.

A második, hogy legyen minimum 7 jegyű felesleges pénzösszeg a bankszámládon, csak erre.


Egy turbósítás az üti az általában egy millát, a végeredmény meg... Mondjuk a turbós 1 literes Nissan Micra az 108 lovas volt :)

Egy kompresszor beépítése az nem tudom mennyi, de az sem valószínű, hogy sokkal olcsóbb lenne.


Vannak sima szívó tuningok is, nagyobb/elfokolt vezérműtengely, nagyobb szelepek, szívósor, egyedi digattyúk, épített kipufogó, spéci gyújtás... ezekkel is elő lehetne varázsolni a kocsiból vagy 100 lovat, de ez is minimum fél milla.


Mindhárom módszer drága és cserébe a motorod élettartama mondjuk harmadolódik. Persze ha mindent kicserélsz erősebbre, akkor nyilván nem, de az meg megint $.


Ha mindenképp több erő kell olcsóbb új autót venni.

2014. márc. 11. 01:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Rakj bele egy 1.9TDI motort az a tuti hidd el .
2014. márc. 11. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Eredeti a tuti.
2014. okt. 13. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!