Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fiat Brava motorcsere?

Fiat Brava motorcsere?

Figyelt kérdés

A helyzet az hogy van egy '96-os 1.4-es Fiat Bravam, ami egy nagyon jó autó, de a motorja valami borzalmas. Folyamatosan baj van vele és csak nyeli be a pénzt. Pontosabban csak nyelte, mert meguntuk hogy a pénzt csak öljük bele, de az autó nem használható. Jelenleg az a helyzet hogy az autó melegen egyszerűen nem indul, sőt! Volt, hogy két város között egyszer csak megállt és 1 óra várakozás után se indult, hazavontattak minket és itthon első próbálkozásra pöccre indult. Égett is az arcunk. Azóta nem nagyon használtuk, max munkába járásra (8-10 óra alatt eleget hűlt, hogy indítható legyen), de így si csak félve, míg végül eljutottunk oda, hogy már be sem indult és azóta is a garázsban pihen (2 éve). Ritkán próbáltuk indítani és indult, de bizalom oda van szóval nem használtuk. Idő közben tönkrement az önidítója: indításnál elér erősen csörög és "zakatol". Leszedtük az önidítót: szét tört az a része ami a motorba csúszik... Álló helyében...

Itt döntöttük el hogy veszünk bele egy komplett motort, mert már így is annyi volt ráköltve, hogy szinte kijött volna belőle egy másik autó...


Na most itt vége a rinyálásnak :D


A kérdés: Ha vennénk egy 1.6-os motort, akkor azt probléma nélkül be lehetne tenni? mármint az 1.4-es helyére passzol? Az 1.4-es elektronikával működni fog? pl. a szuperokos számítógép nem problémázik azzal hogy egy másik motor lett beletéve, ami ráadásul nagyobb is?

A mostani váltót át lehet rakni az 1.6-os motorra vagy szerencsésebb lenne váltóval együtt venni?


Igazából annyira nem értek hozzá hogy itthon elvégezzem a cserét szóval biztos szerelő csinálná és engem igazából csak az anyagi rész érdekel. Mennyivel kell számolnom kb és konkrétan miket is kéne venni?


Bravo és Marea motor is jó?



2014. márc. 16. 17:41
 1/9 anonim ***** válasza:

Olasz autónál számítani kell erre, nem biztos hogy a motorcserével jobban járnál mint egy másik autóval.

Az 1.4-es motor elektronikája nem fog működni az 1.6-os motorral mivel más szerkezet a kettő. Váltó sem biztos hogy a többleterőt bírja.

A papirozásról nme is beszélve.

2014. márc. 16. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 dirtboy ***** válasza:

az 1,4es ek eleve konstrukció hibásak,1.2-es 1.6os már nem.


tudomásom szerint olaj járatok túl szűkek.

2014. márc. 16. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

na akkor szépen szólva b*szhatom ezt az autót....

most olvastam pár hasonló kérdést... hát teljesen reménytelen a helyzetem... nem gondoltam volna hogy ilyen szabályokhoz kötött egy motorcsere...


Fiat Brava 1.4 eladó. Rossz motor, szép kasztni és belső (sötétkék).

6800 Hmvhely

2014. márc. 16. 18:02
 4/9 anonim ***** válasza:

Nem biztos hogy a motornak van baja. Nézte már valami olyan szerelő aki azt állapította meg hogy motort kell cserélni benne? Nem jó bele akármilyen motor. Nem rakhatsz bele bármilyet csak olyat ami eddig is volt benne. De persze lehet hogy ezzel a motorral több autót is szerelt a Fiat.

De ezt a motorkódból megtudod rögtön hogy melyik típusok jók hozzá. De szerintem nézettesdmeg valakivel hogy mi is lehet a baja a kocsinak ne motort cserélj benne rögtön lehet hogy van más megoldás is

2014. márc. 16. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 dirtboy ***** válasza:
szerintem se add fel,ehhez a típushoz nagyon olcsón szerezhető minden,egy jó autószerelővel meg nézesd meg.
2014. márc. 16. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

4 maszek szerelőnél volt, egy szervizben (a városban csak drága szervizként hivatkoznak rá) és párszor ránéztek számítógéppel.


Ami a legviccesebb: van/volt egy olyan hibája hogy menet közben egyszer csak elkezdett iszonyat mód rángatni, elvesztette az alapjáratot, meg ilyenek.

A drága szerviznek egy tele tankkal adtuk oda és mondtuk neki hogy használják rohangálós autónak, hogy konkrétan megértsék mi a baj vele. Végig számítógépre volt kötve, 1 hétig használták, semmi baja nem volt. Gyanakodtak arra hogy a sofőr a hibás, de szinte csak anyukám használta szóval nála jött ki a hiba a legtöbbször. 1 teljes napig anyu volt a szerelő sofőrje és semmit nem talált anyu vezetési stílusában ami olyan különös lenne. Amíg a szerelő a kocsiban ült semmi baja nem volt, ahogy kiszállt (értsd: úton hazafelé) leállt az autó... az utolsó kilométeren tolni kellett...


szerintem érthető, hogy miért gondolkozunk a motorcserén.

2014. márc. 16. 18:19
 7/9 A kérdező kommentje:

ja és amit nem értek:

egyszer olvastam hogy 1.4-es bravanál volt hasonló hiba és az volt a baj hogy a tankban volt valami kosz, ami egészen addig nem volt baj amíg egyszer teljesen ki nem fogyott a benzin. utána kezdődtek a gondok az autóval. állítólag azt a kocsit teljesen kitakarították és utána ment tovább gond nélkül.

a mi autónkból fogyott ki teljesen a benzin egy párszor és 3 szerelőnek elmeséltem hogy mit olvastam, de mind a 3 úgymond kiröhögött, hogy ez hülyeség és hogy ő nem fogja kitakarítani teljesen...

igazából hogy a teljes takarítás mit jelent az nem volt leírva, szóval nem tudom miket kellene kitakarítani és hogy...

de ki tudja, lehet ennyi a baja és egy takarítás lenne a megoldás minden bajára...

2014. márc. 16. 18:24
 8/9 anonim ***** válasza:
Van benne valami mert nekem a Peugeot 306 van ami ezt csinálta és én is kitakarítottam a tankot és nekem is azóta nincs baja a kocsinak 1 próbát megér. Nekem még falevél is volt benne, szerintem az előző tulajtól maradhatott benne mert én nem emlékszem hogy ilyen ganaj módra tankoltam volna pedig én is kannáztam sokat. De ha biztos akarsz lenni benne hogy kilegyen takarítva akkor te magad csináld ne vidd sehova mert nem fognak csinálni vele semmit csak ráfogják hogy kész van. Nem egyszerű leszedni de megér 1 próbát.
2014. márc. 16. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
egy kis update: azóta is megvan a kocsi, azóta sem indult be, azóta is garázsban áll. azóta 2 szerelő megnézte de nem vállalta el végül. tankot kitakarítottuk, üzemanyagszűrő cserélve. Arra jöttem rá, hogy ha az injektor mellett beleöntök egy kis benzint a foyltószelepre akkor beindul és szépen jár. Megnéztem egy másik kocsit hogy abban mit is csinál egy injektor. Na hát a milyénk nem működik. Nem jön belőle semmi. Vettem egy komplett foyltószelepházat injektorral mindennel, ezzel sem működik pedig az autó amiből ki lett bontva rendesen működött. Injektor kábelén nem jön áram, de maga a kábel nem szakadt. Arra következtetek, hogy motorvezérlő lesz a rossz, de a közelben senki nem tud vele mit kezdeni (mert ugye nicns hozzá gépe senkinek), másik vezérlőt meg hiába veszek nem fog menni az immo miatt, de nem tudom hogy a másik vezérlő immojához elég a másik kulcs vagy magát az olvasót is cserélni kell. És akkor még nem is biztos hogy a vezérlő a baja. De mostmár lesz*rom mibe kerül, akkor is be fogom indítani ezt az olasz sz*rkupacot....
2021. máj. 4. 18:04

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!