Hogyan vezessek autót, hogy minél kevesebb benzint fogyasszon?
Az lenne a legegyszerűbb,ha a garázsban maradna a kocsi..:) viccet félretéve:
Az autón,amin tanultam vezetni egy műszer jelezte,hogy éppen mennyi az autó fogyasztása. A sajátunkon viszont nincs ilyen.
Az addig oké, hogy egyes sebességben nem megyek 30-cal, tehát az, hogy hanyadikban megyek és milyen sebességben összefügg, de ezen kívül még hogyan lehet spórolni?
És ha felgyorsítok 50re, kiveszem sebességből a váltót és hagyom hazáig gurulni motorfékkel azzal spórolok?
Kinek van még vmi ötlete?
figyi, az autó egy luxuscikk, az amiket mondtál, már eleve jó (ergo nem pörgeted a motort) a többi meg majd kialakul magától. Ha nem leszabályzásnál váltasz akkor normális lesz a fogyasztás, ennyi a nagy titok. Felesleges kolibritojással a lábad alatt menni.
Amúgy annyi hogy minnél előbb érd el az utazósebességed és tartsd azon a szinten.
Ha beteszed üresbe nincs motorfék :)
Az hogy mennyit fogyaszt az autó sok mindentől függ. Pl a kisebb benzineseknél nem mind1 hányan utaznak vele.. Aztán sok dolog van amik még növelik a fogyasztást, pl lehúzott ablak, klíma, zene, világítás... ezek apróságoknak számítanak, de mind mind pár decivel növeli a fogyasztást, aztán ha ezeket összeadod, akkor nagyobb szám fog kijönni.
Persze nem azt mondom hogy este láma nélkül menj! Próbálj meg optimális fordulaton váltani, nem pörgetni, nem padlózni, mert minél nehezebb a lábad, annál többet fogyaszt a kocsi. Így ha finoman vezetsz 0,5 - 1 litert simán lehet "spórolni".
A legjobb minél egyenletesebb sebességgel menni. Többet eszik a verda, ha folyton gyorsítasz, lassítasz.
Hallgasd a motor hangját is. Ha nagyon erőlködik, vagy morog, akk értelemszerűen fel/le. Ez mondjuk nagy vonalakban természetes, de a legjobb, ha az egészen apró zörejeket is lereagálod.
Egyébként, lehet nem is a vezetési szokásoddal/stílusoddal van a gond. Nem tom, milyen autód van. Ha eloxidálódtak a gyertyák, magas az alapjárat, ilyesmi... szóval akkor többet kajál.
lécci nézzétek el nekem, ha hülyeséget írok. Nőből vagyok és nem értek minden műszaki dolgot, de azért megpróbálom nem szétnyúzni a kocsit.
Nem járok mindenhová kocsival,de van mikor nem tudom elkerülni.
Most nem általánosítok, de én úgy vettem észre hogy a nők indulásnál nagyon tapossák a gázt, felpörgetik a motort :)
Az is fontos, hogy megtaláld / ráérezz a kuplung fogására és fölöslegesen ne prögesd a motort.
Amúgy milyen autóról van szó, milyen motorral azt szabad tudni? :)
Renault Megane Classic
de mást ne kérdezzetek róla,mert úgysem fogom tudni. Annyit még tudok mondani róla,hogy fehér színű :)
Nem az enyém a kocsi, apukám nevén van, de szoktam én is vezetni, egy éve van jogsim.
Meg aztán próbálj meg egyenesen menni, kacsázva több utat teszel meg.:)
Egyébként már leírták a lényeget: váltásra rá kell érezni+hamar elérni az utazósebességet. Klíma is megdobja rendesen a fogyasztást, olcsóbb ha ablakot lehúzod.(Tudom most nem időszerű..) Aztán a kocsit ne aggatsd tele spoilerekkel meg egyéb idiótaságokkal. Légcsatornában ki lettek kísérletezve, hogy aerodinamikusak legyenek, de egy spoilerrel meg simán tönkre lehet tenni az aerodinamikát, így aztán sokkal több munkát feccolsz bele a haladásba, több benzin fogy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!