Mi szükség van autókereskedőre, nepperre?
Leszámitva a külföldről behozott kocsikat.
Mert mit is csinál egy nepper? Megveszi a kocsit, rátesz 100 ezer forintot, aztán továbbadja. És még azt mondják magukról, hogy ez is egy szakma.
Régen, 15+ évvel ezelőtt, mikor még nem volt net, valóban szükség volt rájuk. De manapság? Ember kocsiját felteszi netre, vevő megnézi, odautazik, megveszi. De szerintem a nepper egy fölösleges lépcső, mindenféle hozzáadott érték nélkül, ami rádob egy +100 ezer forint körüli összeget, csakazért, mert semmi más dolga nincs, mint a netet böngészni és a jófogásokat megvenni és drágábban eladni.
Nyilván nem a nepper szemszögéből kérdezem, ez neki baromi kényelmes, hanem az átlagpolgár szemszögéből. Lenne egy jó fogás hétfőn, de az átlagpolgár épp rendes munkát végez, igy már csak kedden nézi meg a weboldalt, ekkorra már viszont a nepper megvette, és ugyanazt árulja 100 ezerrel drágábban. Szóval nem értem.
Az ügyintézést, kocsilemosást, kocsi kitakaritás, stb. hagyjuk, mert filléres tételek, amikért 100 ezret elkér - ennyiért árulja drágábban.
Nem, te nem vársz ütős érve. Te igazolásra vársz, hogy ha, a gaz nepperek, milyen igazad van.
Ha én most nyitok egy boltot, amelyben 87 szögletű papírlapokat árusítok, darabját 2980 forintokért, akkor én miért vagyok gazember? Vagy el tudom adni, vagy nem. Ha igen, szükség van rám. Ha nem, akkor nincs.
"Ha én most nyitok egy boltot, amelyben 87 szögletű papírlapokat árusítok, darabját 2980 forintokért, akkor én miért vagyok gazember? Vagy el tudom adni, vagy nem. Ha igen, szükség van rám. Ha nem, akkor nincs."
Ebben teljesen igazad van. Csakhogy a nepper helyzete más.
Te árut állitasz elő, van hozzáadott értéked. Konkrétan gyártasz 87 szögletű papirlapot, amire vagy van szükség vagy nincs. Ha nem lennél, nem lenne 87 szögletű lap. Hovatovább te egy plusz terméket viszel a piacra. Eddig nem volt 87 szögletű lap, de aztán te piacra dobod, egyel több termék van a piacon, ráadásul úgy, hogy a piac többi áruját nem befolyásolod.
Nézzük mit csinál a nepper. Hozok egy hasonlatot. Tegyük fel, hogy egy ember valamiért felvásárolhatna minden tejet, majd rátesz 10%-ot és értékesiti. Neked muszáj tejet venned, mert mondjuk mással nem tudod helyettesiteni .Ezért az eddigi 100 forintos tejet 110 forintért tudod csak megvenni. Minden pontosan ugyanaz, mint eddig, csak most nem 100 forintba kerül a tej, hanem 110-be. Joggal kérdezhetnéd, hogy miért kerül 10 forinttal többe, mikor pont minden ugyanaz, mint eddig. Mi szükség van a tej-felvásárló-emberre. Semmi szükség nincs. Viszont jól megél belőle, ezért csinálja boltot. Ő azért csinálja, mert 10 forintot kap minden egyes eladott tej után. Neki megéri. Te meg nem tudsz mást csinálni, mert kell a tej, igyhát megveszed.
Ez persze csak egy elméleti példa, de jobban illusztrálja a helyzetet, mint a 87 szögletű papir készités.
Az egyedüli jó a kereskedőben, hogy egyhelyre hozza a kocsikat, igy tudsz köztük nézelődni. Igazából az a kérdés, hogy ez a nézelődés lehetőség megér-e 100 ezer forintot. Nekem nem ér meg. Én úgy veszek autót, hogy kinézek az adott tipusból és árfekvésből 5 db autót, és a legjobbat megveszem. Ez kb 5*20 perc telefonálás és 5 autóút. Az a kérdés, hogy egy 20 perces telefonbeszélgetés és 1 darab autóút, ami pl 100 kilométer (8 liter benya * 400 forint = 3200 forint) megér-e 100.000 / 5 = 20.000 forintot. Szerintem megér.
Olyan helyen dolgozom jelenleg, ahol cipőket is árusítunk. Ezen az árrés 50% körüli. Hű, a gaz kereskedő!
Lehet. De ha így nem kell, el lehet menni bármiféle közlekedési eszközzel Távol-Keletre, a gyárba, s ott lekapni gyorsan a szalagról.
Mit csinálunk mi, hogy dupla áron árusítjuk? Hát azt, hogy be tudsz jönni nézelődni. Abból a második 50%-ból tartjuk fent az üzletet, őrizzük a cipőket, szakértő kereskedő segít a legjobb kiválasztásában. Ha kérdésed van, bármikor hívhatsz. Abból a sok bérből lejön a nem túl alacsony rezsi, s a nem túl magas kereskedő bére.
A végelszámolásnál az az 50% jó, ha tíz!
Ott a pont. Ti behozzátok a Távol-Keletről a cipőket. Erre a piacra terméket hoztok be. Ha ti nem lennétek, cipők sem lennének. 1 darab cipőért senki nem menne el a Távol-Keletre.
Pont ez a különbség a neppertől. Kocsik akkor is vannak, ha nepperek nem lennének. SŐT !! Non-plusz-ultraként PONT azok a kocsik lennének nepper nélkül is, mint nepperrel. Mert mitcsinál a nepper? Ugyanarról a piacról, amiről te is vásárolsz, felvásárolja a kocsit, rátesz 10%-ot én UGYANAZON a piacon UGYANAZT újraértékesiti.
Ti mit csináltok? Egy olyan terméket, ami ezen a piacon nem elérhető, behoztok, és itt értékesitetek. Ez a különbség.
A nepper, kereskedő költségei a mi szempontunkból irreleváns. Tudod mi az szempont? Hogy csak a vevő körülményeit nézzük. (Ugyanis ez az alapkérdés)Az ő szempontjából a nepper 10% drágulást hoz. A cipővásárló szempontjából a cipőboltos egy ÚJABB terméket hoz be egy adott árral (nem dupla árral, mert a cipővásárló nem tud az eredeti áron hozzájutni ezen a piacon). Azaz több lehetőség közül tud választani
Én sem igazán értem, hogy miért kell ennyire védeni a neppereket. Ez egy szakma, az rendben van, de hogy a vásárlók többségének nincs szüksége rájuk - sőt egyenesen ártanak nekik - az is biztos.
Én is autóvásárlás előtt állok. Kinéztem egy konkrét típust, amiből sajnos nincs túl nagy választék. Türelmesen nézegetem nap mint nap a hirdetéseket, míg nemrég felkerült egy nagyon kecsegtető ajánlat. Szerencsém volt, mert nem sokkal a hirdetés megjelenése után észre is vettem és felhívtam az eladót. Kérdeztem, hogy mikor lehetne megnézni az autót, erre ő ajánlotta, hogy 2 nappal később, mert akkor jobban rá fog érni. Megbeszéltük, hogy másnap még hívom a részletek miatt. Este még felmentem a hahu-ra megnézni a kocsit, de a hirdetés már nem volt fent. Ez azért kicsit gyanús volt. Másnap hívtam az illetőt, mire ezt a választ kaptam: "hát ööö már akartalak hívni, sajnos a kocsit még tegnap este elvitték."
Természetesen ki vette meg? Nagy összegekben lehet fogadni a válaszra, egy nepper... Nem kellett soká várni, az autó egy héten belül felkerült a hahu-ra, sokkal profibb fotókkal, talán kicsit tisztábban, és közel 15%-kal drágábban. Ennyiért már nem olyan jó vétel és (az eredeti ár ismeretében) nem fogom én állni a nepper e havi fizuját. Most várhatok a következő leendő autóra és ha nem akarok megint pórul járni, azonnal időpontot kérni az eladótól. Így talán ki lehet védeni a neppert.
Persze meg lehet érteni az eladót is, mert én csak egy lehetséges vevőjelölt voltam, a nepper pedig még délután vitte a pénzt, de ez valahogy még sem korrekt. A neppert is meg lehet érteni, mert hülye lett volna kihagyni a lehetőséget.
De ha lehetne választani, akkor én mégis egy nepper nélküli autópiacot szeretnék, olyan eladókkal, akiknek az adott szó jelent is valamit. Tudom, naiv vagyok... :)
Utolsó, elmondanám még egyszer: a nepper az bűnöző, törvényen kívüli. Nem kell keverni a használt autó kereskedővel.
A másik pedig az, egyetlen ember sincs rákényszerítve arra, hogy kereskedőtől vásároljon használt autót. Sem eladó, sem vevő. Mindkét fél teljesen szabad akaratából fordul hozzá.
Mi ezzel a gond?
"A másik pedig az, egyetlen ember sincs rákényszerítve arra, hogy kereskedőtől vásároljon használt autót."
De, rá van késznyeritve. Nem közvetlenül, de közvetetten. Erről szól a kérdés.
Amikor pár éve vásároltam autót, az alábbi lehetőségek álltak a rendelkezésemre:
1. márkakereskedés, új autó, hitellel (csak igen jelentős erőn felüli vállalással)
2. márkakereskedés, használt autó, hitellel (csak erőn felüli vállalással)
3. h.a. kereskedő, hitellel (elfogadható módon)
Nem jöhetett szóba közvetlenül venni előző tulajdonostól, mert az nyilván nem hitelez, s a bank sem akart úgy kölcsönt adni, hogy a kocsit egyben kifizethessem, s majd a banknak törlesztek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!