Az MZ-k nagyon megbízhatatlanok?
Egy ETZ vagy TS nem az igazi, de azt kell mondjam, azért a pénzért nem kapsz olyan motort, amit nem kell minden sarkon buherálni.
Szoci masinákról beszélünk, egy olyan korból, amikor az ilyesmi egyáltalán nem volt szempont (apáinknak, nagyapáinknak belefért az út szélén molyolni a lerohadt vassal) viszont az olcsó gyártás igen. Következésképpen - bár a szentimentálisabbja most épp ellövi rám az összes tarsolyában levő átkot - ezek a cuccok gyárilag rosszak, azok voltak már nullkilométeresen is.
Sok velük a nyűg, cserébe azonban olcsók, az elkerülhetetlen szervizeléseik költsége megközelíti (illetve néha el is éri) a NULLA forintot és úgy ütöd-vered, ahogyan akarod, minimális (megfelelő) karbantartás mellett nem lesznek rosszabbak - ha ezt lehet megbízhatóságnak nevezni, akkor megbízhatók.
Ha hajlandó vagy belekalkulálni a pakliba, hogy időről időre szétesik és kénytelen leszel az út szélén előhúzni a csavahúzóbűvészt lelked mélyebb bugyraiból, akkor kezdő motornak tökéletes választás, mert olcsó, könnyű és igen kezes jószágok.
A miheztartás végett, egy vállalható 150-es ETZ -t 110 ezerért már meg lehet kapni, de egy tálca sör árával feljebb már 250-est is találhatsz. Ha valami szofisztikáltabb motorban gondolkodsz, ami hasonló teljesítménnyel bír, akkor ennek az árnak nagyjából a duplájára kell felkészülnöd lelkileg és nem is biztos, hogy az az árfekvés jó vétel lesz.
Olcsón az MZ-n kívül nincs igazán választásod. Van azonban egy jó hírem: ezeknek a motoroknak nincs értékvesztése, így miközben használod, félretehetsz egy komolyabb, nagyobb járgány árkülönbözetére - mire összejön, úgyis kinövöd a "tizenhúsz" lóerőt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!