Ha megveszel egy használt autót, miket csináltatsz meg rajta?
Tételezzük fel, hogy a motorja és a karosszériája is jó. Miket csináltatsz meg?
Alvázvédelmet? Ha igen, milyen anyaggal? Üregvédelmet csináltatsz?
Vezérléscsere? Cseréled az egész vezérlést, vagy csak a szíjat? Vízpumpát cseréltetsz, ha nem a vezérműszíj hajtja? Ékszíjcsere? Ha láncos, akkor a láncot cseréled, vagy legalább megnézeted?
A fékbetéteket cseréled, vagy megvárod, amíg teljesen elkopnak?
Ha a gumik még 1 idényesnek tűnnek, akkor eljársz még vele, vagy veszel rá újabb gumikat?
Amit íratlan szabály rögtön cserélni: teljes vezérlés, olaj (váltó is ha nem élettartam-garanciás), ékszíj, fékek. Ugyanis ezeket nem tudod mikor voltak cserélve, az eladó bármit mondhat.
A gumik cseréje függ a profilmélységtől, évjárattól, állapottól. Ha nem nagyon idős, 4-5 mm van rajta és sérülésmentes akkor nem kell cserélni.
Vezérléskészlet.
Összes folyadék, szűrő.
Generátorszíj szemrevételezés alapján. Ha nyikorog, vagy repedezett, csere. Nem egy nagy összeg...
Vízpumpát nem feltétlenül, ha nincs vele gond. Ha nem a vezérlés hajtja, nem kerül szinte semmibe a levétele.
Fékbetéteket, féktárcsákat, ha kopottak.
Kuplungon, kettős tömegű lendkeréken szintén észrevehető, ha már csere érett.
Alvázat üregvédelmet nem szoktam. Ma már nem az a bitumenes bevonat van az alvázakon, hanem valami PVC bevonat. Az meg ha nem egy öreg autóról van szó, elég gáz ha 10-15 éven belül elkezd rohadni.
Gumit, hanem kopott, nem hibás, nem.
gyertyakat azert illik, meglesni, cserelni.
legszuro, ua szuro, olaj szuro, klima szuro.
A gyertyák eszembe se jutottak. Milyen jó, hogy feltettem a kérdést. Pollenszűrőt és klímatisztítást sem szokás csináltatni. Az izzókat szoktam még átnézni. Ha valamelyik nem gyári, hanem valami okosított, akkor azt cserélem. Vissza a gyári típusra, mert általában azok a legtartósabbak és legoptimálisabbak az adott lámpába.
Furcsa, hogy az alvázvédelemtől és üregvédelemtől mindenki idegenkedik. Nekem több autószerelő is tanácsolta (olyanok akik nem vállalnak ilyet), hogy érdemes néhány éves autóknál is elvégezni megelőző jelleggel. Mesélték, hogy a gyári modern alvázvédelem nem olyan, mint a fényezés, nem tapad úgy a fémhez. Az üregvédelem is ilyen téma, lehet, van az üregekben viasz gyárilag bőven, de nem árthat, ha kap még egy kis pluszt. Ilyenekre szoktam költeni.
"A gyertyák eszembe se jutottak."
Nekem se, mert benzines autót még sose vettem. Az összes szűrő alatt pedig a pollenszűrőt is beleértettem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!