Lehet így is, lehet úgy is. Mondhatni szokás kérdése. Én pl. sebességben szoktam hagyni, kéziféket csak lejtőn használom.
2008. júl. 17. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
2/16 anonim válasza:
A kézifékre sok auttípus érzékeny van köztük volt kgsts modell is, pl elszakad a kézibowden és nem tudod oldani, vagy a racsni ragadni kezd és úgy kell szétoperálni. Pl egyszer én a volt Samarában meghúztam annyira hogy alig lehetett feljebb húzni hogy kioldjam, azután szinte mindig kettesben vagy rükvercben hagytam. Ha hosszú ideig leparkolod akkor meg lehetőleg megint csak a váltót használd mert összerohadhat a fék és akkor szedheted szét az egészet mielőtt el akarsz indulni, a váltó nem rohad be, az maradhat akár évekig is.
2008. júl. 17. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
3/16 anonim válasza:
valóban szokás kérdése, de egy jótanács:
télen hosszabb ideig ne hagyd behúzva a kéziféket, mert befagyhat, aztán lehet melegíteni :)
(amúgy, meg ez a szokás országonként is változik, pl. franciaországban sem a kéziféket nem húzzák be, de még sebbeségbe sem teszik, így ha túl szűk a hely egy autónak a parkoláshoz, egyszerűen arrébtolják az útban levő járművet...)
2008. júl. 17. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
4/16 anonim válasza:
A Kresz azt mondja, hogy rögzítened kell.
Viszont vannak helyek, ahol kettős sorokban állnak az autók... (persze szabálytalanul, csak kevés a hely). Na, ott, ha befékezed, nem lehet odébbtolni, és joggal utál az, aki emiatt nem tud elindulni, míg le nem dudált téged a lakásodból.
2008. júl. 18. 03:00
Hasznos számodra ez a válasz?
5/16 anonim válasza:
A kézifékbowden időelőtt nyúlását megelőzendő, szerencsésebb a sebességben hagyás, vagy automata váltónál a "P" állás. Ezektől nem kopik, használódik jobban az autó. A kézifék viszont használódik, ha folyamatosan be van húzva és nem is annyira megbízható.
2008. júl. 18. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
6/16 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat! Friss a jogsim és ezt nem tanították, viszont körülöttem mindenki így csinálja..
2008. júl. 18. 08:26
7/16 anonim válasza:
Érdekes, nekem az oktatóm mindig azt tanította, hogy kézifékkel rögzítsem ... Úgy látszik nem akarta kimélni szegény tanuló autót :)
2008. júl. 18. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
8/16 anonim válasza:
Na akkor ide halgass, minden szarságot felejts el amit összehordtak a kibaszott oktatáson, az csk arra jó hogy megossza a figyelmedet, és feltartsa a forgalmat, és sávváltáskor elég a tükör ha jól van beállítva, lényeg hogy ne legyen balfelől holttere, és a kocsit húzasd ki felváltás előtt. Meg úgy általában a többieket figyeld és tanulj meg a másik eszével gondolkodni előre, mindig légy résen, csak így lehet gyorsan de biztonságosan közlekedni. Én is csak addig nem mentem a sor közé és előztem jobbról motorral amíg vizsgáztam, különben már azelőtt évekkel is motoroztam többtízezer km-et a Simsonnal, és baromság amit a motorosoknak is tanítanak, még jó hogy a kisujjamban volt az egész a vizsga előtt is. Az egykerekes megállás már csak rutin;P
2008. júl. 18. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
9/16 anonim válasza:
kedves előző válaszoló!
addig rutinozol egykeréken, meg előzöl jobbról, amíg a neveddel a fekete hírekben fogunk találkozni - de te tudod...:(
2008. júl. 18. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
10/16 anonim válasza:
Nekem is úgy tanították ,h kéziféket behúzva kell rögzíteni, aztán miután mindig így csináltam fater hegybvidéki sofőrnek hívott mindig, mondta, h ne csináld mert egyszerűbb ha egyesben hagyod csak akkor kell kézifék ha meredek lejtőn áll. Télen meg valóban nem okos dolog ,mert befagy.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!