Robogóval frontális ütközés?
Frontálisnál a robogó jó eséllyel gazdasági totálkár lesz. Ugye relatíve drágák az új alkatrészek, a gépek olcsók, így könnyen kijön, hogy gazdaságtalan javítani.
Meg hátul van a súly egy komoly része, ami nagyon szépen meg tudja tekerni az egyébként sem túl erős vázat.
Szóval jó eséllyel javíthatatlan marad a gép.
Az ember? Nagyon-nagyon szerencse kérdése. Milyen pozícióból indul az esés, hogyan esel, mit találsz el közben, milyen jármű jön szemből.
Egy kisebb autó felett át lehet esni, egy Transit/Ducato/valami hasonló jellegűnél átviheted a szélvédőt, leveheted fejjel a tető élét, nagyon hamar történik súlyos sérülés vagy halál. És hiába a jó sisak és az ép koponya, ha a nyakad sérül és lebénulsz (már ha túléled).
Én mentem egy szép nyári estén 50-nel egy utcában, balra zöldre váró kocsisor, jobbról parkoló autók, erre egy figyelmes közlekedő le akart kanyarodni balra a sorból. Persze lebökött amikor észrevett, én azonnal fékeztem ahogy tudtam, mégis beállt a motor a jobb első lámpa és a hűtőrács közé.
Én fékeztem ahogy tudtam és közben felálltam a lábtartókra, de nem volt elég hely. Iszonyat szerencsésen (kopp-kopp-kopp) lerepültem a motorról és a hozzám képest kb. 45 fokban ferdén álló kocsi túloldalán értem földet. Nem emlékszem semmire abból, hogy hogy is estem, mi módon mozoghattam a levegőben, de nagyjából talpra érkeztem. Komoly sérülésem nem lett (kopp-kopp-kopp ismét), de: a kormányhoz vertem a combomat, amitől a kormány elhajlott a combomon meg méretes kék foltok lettek; a bal combom külsejével végighúztam valahol a kocsit (ezt a nadrágon látszó fehér festékből gondolom), ott is gyönyörű véraláfutásom lett; talpra érkeztem és viszonylag vékony talpú lábbeli (de zárt, bokát fogó kivitel) volt rajtam, így két napig majdnem összevizeltem magamat amikor járni kellett; a jobb csuklóm valószínűleg a kormánytól szintén nagyot kapott, el nem törött, de azóta is fáj néha-néha.
És ez egy nagyon szerencsés eset volt. Ugye nyári este, nagyváros, koncert a belvárosban, mindenhol emberek - na persze, hogy odajöttek kérdezősködni, többen mondták, hogy azt hitték ez a fekete ruhás ember (fekete protektoros nadrág és dzseki volt rajtam) ebbe bele fog halni.
Na de nem, szóval itt vagyok és azt tudom tanácsolni, hogy kétkerekűvel csak nagyon ésszel. Más járműből meg figyelni, nem figyelmetlenkedni. :)
A motor váza ép maradt, de a kárfelmérő első ránézésre GTK-ra vette minimális maradványértékkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!