Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kaptam egy simson s51n es...

Kaptam egy simson s51n es motort es mar régóta áll egy helyben a garázsban, meg se moccant, tobb eveken at. Mit nezzek meg rajta? Mivel kellene kezdeni vele?

Figyelt kérdés

2014. jan. 7. 21:06
 1/4 anonim ***** válasza:
54%

Hy!

Első sorban,az aksit vedd ki mert tuti halott.

Karburátort szedd le tisztítsad meg,gyertyát is cseréld és pucold,és érdemes az olajat is cserélni benne.

Aksi nélkül betudod indítani úgy ha betolod.

Gyertyát is cserélheted,de az nem feltétlen biztos hogy cserélni kell.

Jó tanács:Mindig használj szintetikus olajat,Én javaslom a repsol-nak a scooter olaját.

Gumikba levegőt nézd meg,ha kopott azt is cseréld.

Esetleg a levegőszűrőt érdemes cserélni.

Nézz bele a tankba,friss benzint önts bele,meg mérd fel hogy rozsdás e avagy sem

Mégvalami:Plusz beépített benzinszűrő használata javasolt! :)

Úgy nagyjából ennyi!Nagyon jó kis motorról van szó,használati utasítást és szerelési könyvet könnyen tudsz találni a neten,ha nem tunningolod akkor nagyon megbízható gépmasina marad!

Jó motorozást!

2014. jan. 7. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
koszi nagyon es amugy bele akarom rakni a 4.sebesseget meg 70cm3isre akarom csinalni.
2014. jan. 7. 21:31
 3/4 anonim ***** válasza:
87%

Mi az hogy tolni kell ahhoz hogy beinduljon akksi nélkül? Simsonnál csak az index és a duda miatt volt akku, meg hogy 10 Wattal nagyobb izzót is elbírjon.


Karbit pucold ki, gyertyát tisztítsd meg, gumikat fújd fel, bowdeneket és a láncot olajozd meg, az olajat cseréld le a blokkban (10w40) és önts bele friss keveréket (1:50).

Ha előtte működőképes volt, akkor most is menni fog.

2014. jan. 7. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Az első írta:


"

1. - Első sorban,az aksit vedd ki mert tuti halott...

2. - ...gyertyát is cseréld és pucold...

3. - Aksi nélkül betudod indítani úgy ha betolod.

4. - Gyertyát is cserélheted,de az nem feltétlen biztos hogy cserélni kell."


Mivel a válasz 100%-ban hasznosnak tűnt jobbnak láttam ha pár dolog a helyére kerül, még mielőtt a tulaj félrekezeli szeretett motorját.


Akkor:

1. -Az S51N-es változatban nem volt akksi mivel az nem volt gyústáskapcsolóval, irányjelzővel és kürttel felszerelve, ha ebben még is volt akkor az nem N-es, hanem legalább B-s. Így tehát az akksit ne vedd ki, mert nincs mit kivenned.


2. - A gyertyát felesleges pucolni, ha kicseréled! Nézd meg inkább hogy ad e szikrát. Ha igen állítsd be az elektróda hézagot 0,4mm-re. Ha nem, csere. Pl: NGKB8HS


3. - Ez mondjuk igaz, be tudod tolni ha nincs benne akksi, én mégis inkább azt javaslom úgy indítsd be, (ha tényleg N-es a motorod)hogy kinyitod a benzincsapot, szivatót ráhúzod, nyomva tartod a leállító gombot (B-s nél gyújtást levesz) és kétszer letaposod (nem rúgod) az indítókart. Ezután leállítógombot elengeded (B-s nél gyújtást ráad), indítókarral indítasz. Ha téli hideg van maradhat a szivató amíg kéri, ha viszont enyhe az idő megpróbálhatod a gázkart húzni szivató helyett.


4. - Lásd 2. pontot


Még kiegészíteném azzal, hogy ha tényleg sokat állt, lehet(!) hogy a karburátor tömítés, benzincső és a szimmeringek kiszáradtak így ezeket is cserélni szükséges.

Jó motorozást!!!

2014. jan. 8. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!