Kint áll az autó a hidegben, használni jelenleg nem használom, csak ritkán, illetve később használni fogom napi szinten, de csak helyben, az 4km és 2 részletben. Szóval ez kevés. Ez az aksinak nem jó. Mit kéne csinálnom, hogy ne menjen gallyra aksi?
Én először is elgondolkodnék rajta, hogy azt a napi kétszer két kilométert tényleg nem tudod-e más közlekedési eszközzel megtenni. Ha egészségi állapotod engedi, meg lehetne próbálni gyalog, mert nem teljesíthetetlen feladat. Még csak nem is melegebb az autó ilyen távon, csak a széltől, hótól véd (bár néha az is jól jön).
Ha tényleg nincs más megoldás, akkor pedig be kell ruházni néhány apróságra, ami megkönnyíti az életet. Először is ha öreg az akku, ki kell cserélni, mert egy új darab jobban bírja a hideget és a kisütést. Utána kell egy akkutöltő, hogy a lassacskán merülő akkut legyen mivel kezelgetni. Ha zárt udvarban áll az autó és van áram arrafelé, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy beszerelj egy elektromos vízmelegítőt. A melegebb hűtőfolyadék az autónak is jó (kisebb a hidegindítási kopás) és lehet, hogy fűtésed is lesz. Mondjuk ez az akkun nem sokat segít, de ugye nem csak az akkuból áll az autó, mást is igénybe vesz az ilyen használat.
Ha tényleg tutira szeretnél menni és nem riadsz vissza némi fizikai munkától, akkor meg lehet oldani, hogy az akkut minden este kiszereled és beviszed legalább az előszobába. A tizen-egynéhány fokos akku még mindig jobb, mint a fagypont alatti. Bár ez meg a sarukat fogja kikezdeni, ezért csak lemezsarus megoldásnál jó, az öntvénynél nem annyira.
Ha ez nem megy, akkor lehet egy trükköt alkalmazni: indítás előtt elő kell melegíteni az elektrolitot. Bekapcsolod jó fél percre a tompított fényszórókat, az akku által leadott 10 A körüli áram pedig elég ahhoz, hogy az akkusav és a lemezek kicsit megmelegedjenek. Így jobban bírja az indítózást az akku, mert a melegebb lemezek kisebb eséllyel fognak elvetemedni az indítómotor több száz amperes áramfelvételétől. Az pedig nem jelenthet gondot, hogy a fényszórók merítik az akkut, ha jó állapotú akkuról beszélünk.
Éppen ezért érdemes rendszeresen, mondjuk hetente tölteni az akkumulátort, hogy ne érjen meglepetés. Ehhez kell a töltő.
Hűha most kicsit megijedtem így lányként
Bölcsibe kell vinnem a gyerekem, ami fél óra gyalog és a vonatot is el kell érnem, vagy elhoznom. Kocsi nélkül oda se érnék zárásra.
12 éves autóról van szó. Az elég lehet, ha heti egyszer felviszem az aksit tölteni? S nem tesz neki rosszat a sok kiszedés és töltögetés?
Amúgy mennyi idő kivenni az aksit, s mennyire macerás? Már így is reggel 6kor indulok majd, plusz a kapargatás.
Köszi
Hogy mennyire nehéz kivenni az akkut? Ez a típustól függ. Egyszerű, olcsó, szívómotoros autókban általában jól elérhető az akku. A sarukat villáskulccsal (10-es vagy 13-as) kell kilazítani és levenni, utána vagy az akku tetején fut keresztben egy rögzítőpánt, vagy alul, a peremnél van egy lemezdarab, ami a tálcához rögzíti. Ezt kell kitekerni (újra villáskulcs, 13-asnál nagyobb ritkán kell), majd ki lehet venni az akkut. Néha viszont úgy körbe tudják zsúfolni az akkumulátort, hogy cipőkanál kell a kiszereléshez.
Egyébként nőként nem is a kiszerelés a legnagyobb gond, hanem az, hogy az akkuban ólom van, ezért nehéz. 10 kg fölötti böhömökről van szó. Az újabb akkukon van hordfül, annál fogva lehet vinni, mint egy szatyrot, én ezt szeretem. A régebbieket meg fogd meg, ahol tudod - ez nem annyira kellemes. Dízeleknél ráadásul jó nagy kapacitású akkut használnak, így jól megtornáztat, mire végzel.
De nem kell megijedni: nőként sem lehetetlen a dolog, nem kell élsportolónak lenni, hogy elbírd az akkut. Ha hetente egyszer be tudod vinni és fel tudod tölteni, az is elég lehet, feltéve, hogy nem elöregedett, szulfátos akkuról van szó. A ki- és beszerelés elsőre eléggé nehéznek tűnhet, a valóságban 10 percnél ritkán hosszabb. Érdemes ezzel kezdeni reggel, még a kaparászás előtt, mert elgémberedett ujjakkal biztos, hogy nem fog menni, leejted a csavart, kicsúszik a kezedből a villáskulcs.
Az akkunak különösebben nem árt a töltögetés, ha jól csinálod. Oda kell figyelni, hogy ne kapjon nagy áramot és megfelelő legyen a polaritás. Mondjuk egy olcsó automata töltő pont jó erre: magának szabályozza az áramot és van benne póluscsere elleni védelem is. A kiszerelés leginkább a sarukon hagy nyomot: az akku sarui ólomból vannak, ami elég puha fém. Ha szakszerűen dolgozol, akkor az sem fog nagyon szétverődni, de ha Mekk mester-módra, kalapálva, feszegetve szereled fel és le a sarukat, biztos, hogy valami törni fog.
köszi a kimerítő választ
12 kilós gyereket cipelek napi szinten, így az nem gond
Évente új aksit veszünk bele amúgy
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!