Autókölcsönzés megéri saját autó helyett, ha csak ritkán használnánk? Pl. Havi 3-4x.
Megtérül az autó.
Kölcsönzéskor egy rosszabb állapotú napi díja 7ezer ft-nál kezdődik.Le kell tenned amolyan foglaló szerűséget,ami a biztosítást fedezi.Azaz ha hibázol,te fizeted a kárt.Tankolnod ugyanúgy kell.
Kocsit tudsz venni 10év körülit 5-700ezer ft körül,ami hamar megtérül.Nem muszáj nap mint nap azzal közlekedni.
Jah és most télire majd lemennek az árak:)
Ha havi 3-4 alkalommal használjátok, akkor már majdnem ott volnátok anyagilag, mint egy sajáttal. Egyre rugalmasabbak a kölcsönő cégek, létezik tartósbérlet is, de én azt mondom, hogy ebben az esetben vegyetek egy olcsóbb használtautót.
Például egy G Astrát. Olcsón fenntartható, keveset fogyaszt.
Nem végeztem pontos számításokat, de elképzelhető hogy megéri. Ugyanis bérelt autónál csak a napi díjat kell kifizetni (igaz van kaució, amit ha visszavitted az autót visszakapsz), a fenntartással, szervizeléssel nem kell foglalkozni. Nem beszélve a járulékos költségekről, pl. téligumi vásárlást. Ezt mind megcsinálják/megveszik helyetted, neked csak be kell ülni a tutiba. :)
Persze az 500-700ezer foritos kocsikat sztem nem lehet összehasonlítani azzal az autóval, amit napi 8-10 ezerért kapsz.
Fontos tisztázni a kiadóval, hogy pl. casco van-e az autón, és milyen önrésszel, ugyanis ennyit kell majd fizetned, ha a te hibádból törik a verda. Ennek díja ált. benne van a naőidíjban.
Persze mindekettőnek vannak előnyei és hátrányai.
De ha pl. bérelt autóval robbansz le, a jobbak azonnal visznek is neked egy újat, neked csak át kell szállni, míg a sajátot szállíttathatod a szervízbe. :)
Nekem saját autóm van, de én napi szinten használom.
Hmm.. Nálunk 5000-től kezdődik a kölcsönzés. Tényleg nem lenne rá szükségünk gyakran, csak amikor a picivel majd menni kell messzebbre, meg kirándulásokkor.
Ha meg tönkre teszem a kocsit, akkor amúgy is pénzbe van a javíttatása, akár kölcsönzött, akár saját.
Köszönöm az eddigi válaszokat!
Törés esetén mindkettőnél pénzbe van, de pl. a kopóalkatrészek cseréje a béreltnél a kiadót terheli - s mint fent írtam, a többi járulékos ktg. is.
Tehát, a bérlőnek csak a napidíjat, illetve önhibás törés esetén az önrészt kell fizetni (10% v. 100e) - no meg persze a benzint.
Mi is gondolkoztunk ezen (mondjuk mi tartós bérleten) de ez inkább akkor érdekes, ha valaki lízingelné az új autót, és gyakran (3-4 évente) lecserélné. Gond az nem nagyon van vele, jó kölcsönzőbe jók a szolgáltatások.
Nekem ugyanilyen Clio-m van. Nagyon jó autó, de teszek is érte, hogy jó legyen.
Mivel nem mai, sok alkatrészt már kicseréltettem ,különös tekintettel a futóműre (sokat megyek vele, és nem kímélem).
Így a megbízhatósággal nincs gond, de a szervízelés nem csak az alkatrészekről szól. Pl. ott az olajcsere. Nem mindegy mit öntenek bele, és ugye ott a fent említett téli gumi. Éppen aktuális és én pl. nem az ár alapján választok. Sokat megyek, és nagyon fontos a minőség, a megbízhatóság. Főleg ha van baba is!
Hozzáteszem, nálam a szervízköltség meg sem közelíti a cikkben leírtakat, az tényleg nagyon elrettentő!!
kezdő jogsis vagyok, és filóztam ezen én is, de végül rájöttem arra, hogy jobban járok saját autóval, mert:
- sok autókölcsönző nincsen nyitva hétvégén, este meg pláne nem. Én reggeltől dolgozom este 6-7ig, akkor ők már bezárnak, vagyis nem tudok mikor odamenni papírozni, meg elhozni a kocsit.
- az autókölcsönző 1 napra legyen mondjuk 6 ezer. Ha havonta egy hétvégére veszed ki, mondjuk 3 napra, az már 18. Mondjuk hogy egy évben minden havonta elviszed egy hétvégére, ez 12*18 = 216. Ez annyira nem túlzás, mert pl ebbe benne lehet egy balatoni 1 hét is, szóval átlagban szerintem kijön.
- hiába kölcsönzöl, a benzint ugyanúgy neked kell fizetni.
- ha a kölcsönző épp kiadta az olcsó autót, marad a drágább, ami lehet hogy lesz 10/nap.
- sok kölcsönző trükközik a rejtett költségekkel, hogy kiírja 5000/nap, de azt már nem tüntetik fel, hogy plusz bizt. plusz ez az amaz. A végén tehát simán lehet 10/nap is.
- a kölcsönzőig el kell jutni. Ha mondjuk csomagokkal mennél valamerre (amikor igazán fontos a kocsi), akkor vagy plusz köröket kell futni a kölcsönzőig és onnan haza, vagy odáig hurcolod a csomagokat
- ha hirtelen kell vinni valamit, nem biztos 1-2 óra alatt le tudod szervezni. 1-2 órára (ikeából hazavinni vmit) nem lehet kölcsönözni, fél nap a minimum, de inkább 1 nap.
- a kölcsönzött autót mindig vissza is kell vinni a kölcsönzőbe, ez adott esetben megint plusz kör lehet.
- ha kiveszed 3 napra, de mondjuk 4.et maradnál valahol, változó hogy kezelik, de van ahol ezért felárat számolnak. Pedig jó az, ha szabadon meghosszabbíthatsz mondjuk egy nyaralást, vagy vidéki tartózkodást.
És pár érv a kölcsönző mellett:
- nem kell vacakolni a kocsi állandó költségeivel
- többféle autót is kipróbálhatsz, ami épp készleten van nekik
- leveszi a válladról az autóval kapcsolatos stresszt, adminisztrációt
- adott esetben olcsóbb lehet, bár X nap felett már drágább...
Azt érdemes végiggondolni, hogy mondjuk 1 év alatt hány napig kölcsönöznél. Legyen mondjuk ez 20. Egy hét balcsi, plusz 13 nap, ami épp havi 1-2 nap. 20*5000=100 ezer. Ekkor még megérheti kölcsönözni. E felett már érdemes elgondolkozni egy saját autón.
Sajnos Mo-n nagyon drága a kölcsönzés, külföldön sokkal olcsóbb és jól kiforrott rendszere van. Külföldön tök jó alternatíva lehet, de Mo-n meglátásom szerint nem éri meg.
És az az érzés hogy ma is pl 1,5 órát autókáztam este 8tól kötöttségek nélkül, felbecsülhetetlen. Minden másra ott az eurocard... :)
Számoljátok át de mondom én végiggondoltam és rájöttem, nekem jobb egy saját autó. Igaz kicsit talán drágább, de a szabadság amit ad, sokkal több, mint amennyivel drágább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!