Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A sportkocsikban miért nem...

A sportkocsikban miért nem szokott dízelmotor lenni?

Figyelt kérdés

Pl. teherautókban előszeretettel használnak dízelmotrokat, mert alacsony fordulaton nagy nyomatékot adnak le, ezért ideális ilyen felhasználásra, ezt értem. De ha valóban ilyen nyomatékos, miért nem teszik pl. sportkocsikba, izomautókba? Ott is jól jönne a nyomaték :)

Persze a hangja nyilván kissé illúzióromboló lenne, de ez még nem indok arra hogy minden sportkocsi benzines legyen. Miért van ez?



2013. dec. 7. 06:09
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

nyitott kapukat döngetsz,

régóta van sport autókban is dizel,az Audi ilyenekkel nyert sorozatban,

2013. dec. 7. 06:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

Rossz oldalról közelíted meg a dolgot. A nagy haszonjárművekben azért van dízelmotor, mert azonos teljesítmény mellett sokkal kevesebbet fogyaszt, mint egy benzines.


Önmagában a nagy nyomaték az kevés. Ilyen alapon bedobhatnánk egy Volvo D16-os motort is versenyautóba és húú 3000Nm nyomaték.. Szerinted lenne esélye az F1ben? :)


Azt már többször leírtuk, hogy önmagában a nagyobb nyomaték nem sokat ér, ha kisebb teljesítmény jár hozzá, mint egy benzineshez. Hiába van a 4.2-es TDIben 800Nm, mégis majd 1,5 másodpercet kap a 650Nm-es 4.0TFSItől 100-on ( A8 esetében). Ha meg azonos nyomatékkal rendelkezik a két motor ( pl 2.0TDI és 2.0TFSI 350Nm) akkor a benzines nagyon elkeni a dízelt, egy 0-200-as sprintnél közel 15 másodperccel. Az meg versenyben rengeteg ( de még a fenti 1.5 másodperc is ).

2013. dec. 7. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
48%
Van modern dízel sportkocsi. A La Manche 24 órás versenyt már többször nyerte az Audi dízellel, de a Peugeot is indult már dízel versenyautóval rajta.
2013. dec. 7. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
0%
Mivel a teljesítményük kisebb. Nemtom megfigyelted-e, a kisfarkú dízel-tulajok is mindig a nyomatékra verik magukat, meg beszólogatnak, hogy minek van két literes benzinmotoros kocsim, ott hagyok a kúton kétszer annyit, mint ők. Az már nem is zavarja őket, hogy nekem van pénzem tankolni a "dupla" fogyasztású kocsimat, de nekik még arra sincs, hogy a $zar csotrogány dízelzabáló ócskavasukat telenyomják. Legalább 3 ilyen ismerősöm van, ami egyrészről megnyugtató, mert látom azt, hogy még mindig pénzesebb vagyok az átlagnál, más oldalról meg elszomorító, mert sajnos még mindig olyan a gazdasági helyzete ennek az országnak, hogy egyre több ember szegényedik el, ergo egyre több dízelpárti fazonnal fogsz találkozni.
2013. dec. 7. 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
# 2-es egyébként megválaszolta a kérdést hibátlanul műszaki oldalról.
2013. dec. 7. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Már annyian leírták, hogy marhaság ez a nyomaték vs. fordulatszám dolog. A teljesítmény számít, ami e kettőből "áll össze", a két mennyiség nem független egymástól. Sportkocsihoz való teljesítményű dízel létezik, pl. a Volvo kínál 750 lóerős kamiont, de az egy hatalmas motor, nehéz lenne bepréselni egy lapos sportautó motorháza alá.

Ettől függetlenül vannak próbálkozások, nem is olyan rég a dízel egy lesajnált, olcsójánosok csühögője volt, ma már egyre inkább bekerülnek a sportos kocsikba.

Illúzióromboló a hangja? Hallottál már sportkipufogós Scaniát?

2013. dec. 7. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

A dízel hangjából legalább kihallatszik az erő, míg a benzinesek inkább csak visítoznak :D


Jó, ez tisztán szubjektív dolog, hogy kinek milyen hang tetszik. Nekem sokkal megnyugtatóbb egy dízel finom brummogása, egyenletes csühögése, mint egy benzines vinnyogása. Van akinek inkább utóbbi jön be, ő a benzines hangját hallja finomnak, és a dízelek hangját zakatolásnak, kereplésnek.


A dízel valóban kevesebbet fogyaszt, ráadásul minél nagyobb a lökettérfogat, általában annál nagyobb is az eltérés. Főleg nagyobb sebességnél nyúlik nagyon meg egy benzines fogyasztása a dízelhez képest. De a sportkocsikban a fogyasztás osem volt elsőrangú szempont.


Van egy bizonyos határ a gyorsulás mértékében, amire az emberek többsége azt mondja hogy elég, ennél nem kell több. Ez x g gyorsulásnál jelentkezik. Ezt a gyorsulást a turbódízelek elterjedése előtt egy dízelüzemű autóból elég bajosan lehetett kihozni, míg a benzineseknél már a korai szívómotorok is tudták prezentálni (elég csak a 60-as 70-es évekbeli amcsi dögökre gondolni, azok szinte mind szívó benzinesek voltak). Ma már a turbók elterjedésével és fejlődésével a dízelek is képesek hozni ezt a gyorsulást. Ezért ma már egyre több sportautó jelenik meg dízelmotorral is (lásd Audi, BMW, stb.)

2013. dec. 7. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
0%

"A dízel hangjából legalább kihallatszik az erő,"

Hát, ha a daráló fogaskerekek meg kopogó, pattogó hengerfejek hangját te "erőhangnak" nevezed, az a te szegénységi bizonyítványod....

2013. dec. 7. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

A nagyobb dízeleknek egy rendes kidörgővel tényleg elég jó hangjuk van. Igaz ezek valahol a 10 liter feletti V8-aknál kezdődnek, mint a fent említett Scaniák is. Azért egy 16 literes V8-ból vagy egy V12/V16 dízelmozdonyból már elég fain hangokat lehet előcsalni:


http://www.youtube.com/watch?v=6ZY6FfYLoAs

2013. dec. 7. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

"Hát, ha a daráló fogaskerekek meg kopogó, pattogó hengerfejek hangját te "erőhangnak" nevezed, az a te szegénységi bizonyítványod...."


Arról nem én tehetek, hogy Te csak ilyen szakadt, széthajtott dízelekkel találkoztál eddig... ;)

2013. dec. 7. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!