Opel Astra 1.7cdti motor alapjárata ingadozása mitől van?
Úgy érted, ha megállsz alapjáraton változik a motorhang is folyamatosan? Mert az tényleg kicsit zavaró lehet... Nekem ilyet még nem csinált. Ha nekem lekúszik 750-re, akkor egy darabig vagy ott is marad, vagy nagyon lassan észrevétlenül kúszik vissza a normális 850 körülire. De utána nagyjából ott is marad. Legalábbis szemre, fülre igen.
Tisztító adalékot én rendszeresen használok Pro-tec-est.
De majd nézek én is egy rail nyomást.
Most nem költenék ennyit az autóra, mert múlt hónapban volt kettőstömegű lendkerék és kuplung cserém.
Sziasztok!
Igen, ha alapjáraton megy a motor, folyamatosan változik a fordulat. Nagyon zavaró. Az üzemanyag nyomásszabályzó szelep, nem a rail cső végén található? Arra is megy elektromos vezeték. Ha a linkre kattintotok, a képen a fölső két rail cső olyan, mint az enyémben is van. A cső egyik végébe csatlakozik az üzemanyag betáp. Van a végén ez a szelep, és oldalról jönnek a porlasztócsúcsokhoz a csatlakozások. Akkor én rossz szelepre gondoltam?
Köszi!
Hát ezt én így annyira nem tudom, még nem volt dolgom vele. Arra gondolnék, hogy az csak a railcső nyomásszenzora, de lehet hogy tévedek.
Az opelforumon ebben esetleg tudnak segíteni, akinek van EPC és hasonló hozzáférése.
Van valami fejlemény? Kicserélted?
Közben én is néztem egy rail-nyomást! Nekem 24 MPa körül van alapjáraton és csak pár tizedet ingadozik.
Sziasztok!
Az üzemanyag rendszer tisztítók semmit nem értek! Pedig a legdrágábbakat, és állítólag a legjobbakat vettem meg. Ezért most kicseréltem a nagynyomású szivattyún lévő üzemanyag nyomásszabályzó szelepet. Sikerült egyik boltban 38ezerért megszereznem. Eddig jó, és még a fogyasztásom is visszaesett.
Szia!
Örülök, hogy megoldódni látszik a problémád. :)
Milyen tisztítót használtál? Én Pro-tecet szoktam néha. Nem olcsó, de legalább a lelkiismeretemet megnyugtatom vele. Mondjuk igazán látványos hatását én sem vettem észre. Ami jelenthet jót is, amennyiben eddig is tiszta volt az üzemanyag rendszerem. Igaz én havonta legalább egyszer prémium dízellel (OMW Maxmotion) tankolom tele.
Én most a generátorral szívok a változatosság kedvéért. Hideg motornál semmi áron nem akar tölteni. Már kezdi kicsinálni az egy éves aksimat is. Opel márkaszervizbe már harmadszor fogom visszavinni, mert még mindig nem jó. Pedig cseréltek már rajta mindent, eddig kb 30-40 ezrembe van a kísérletezés...
Ja meg karácsony előtt volt egy turbócső lyukadásom. Jól rámijesztett, mikor egyszer csak elkezdett az autó korom fekete füstöt nyomni a kipufogóból gázadásra, úgy hogy nem láttam a tükörben a mögöttem jövőt. Már kezdtem azt hinni hogy itt a turbó vége. De szerencsére egy pár ezer forintos cső (ami a turbó és az intercooler között van) cseréjével megúsztam.
Szia!
Én Winn's High Pressure 3 diesel üzemanyag rendszer tisztítót vettem a Bárdiban. Azt mondták ez kifejezetten common rail rendszerű autókhoz való. Meg vettem még egy másikat is, az Liqui Moly volt. Mindkettőt belettetm, egyik sem használt, de nem is ártott!! :) Én is úgy gondolom, hogy ha tiszta volt, akkor boldogság van. Én is szoktam OMV MaxxMotion Diesel-t tankolni, azt mondják az mindenképpen jót tesz a rendszernek.
Nekem is kiírta év végén minden reggel pár kilóméter után, hogy "ellenőriztesse az akkumulátor töltő rendszert". Elvittem szervízbe, és azt mondták, hogy a 2éves akksi tönkrement. Vettem egyet amivel megszűnt a hiba, de pár napja ismét kiírta. Megint szervíz, ahol azt mondták, hogy nem töröltettem a hibakódot, és azért írta ki ismét. Ebben annyira nem hiszek, lehet, hogy majd a hidegebb időben nekem is probléma lesz a töltés?
Miket cseréltek neked? És mi lett a végleges megoldás?
Nálam az volt, hogy egyszer csak nemet közben kigyulladt a töltés jelző lámpa. Az akkufeszültséget gyorsan megnéztem a szervizmenüben: 12,5V körül volt 130-as tempónál és folyamatosan csökkent. Bevittem rögtön a szervizbe. Hibakód alapján az egyenirányító diódahíd szállt el. Ezt cserélték, emellett feszültségszabályozót, csapágyakat és felújították a vákuumpumpát is, ami a generátor végén van.
Ez után a töltés lámpa már nem világít, csak éppen amíg hideg a motor és alapjáraton jár, nincs abszolút töltés. A 12,6V körüli alap akkufeszültségről szépen csökken 11,8V-ig, amikor végre bemelegszik a motor és megjön hirtelen a töltés 14,0-14,2V-tal.
Legutóbb húztak be egy új vezetéket a generátortól közvetlenül az akkusaruig, mert az volt a tipp, hogy kontakthiba van valahol és amiatt nincs töltés. De semmi változás...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!